Sunday, September 04, 2011

Akibat BUTA HATI mengAGONGkan 'penJUBOR' dan penZINA, habis pengorbanan orang lain diperLEKEHkan..



ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Sebagai antara salah seorang yang berKERJA dengan pihak MEDIA, kita sangat-sangat SEDIH dengan keMATIan seorang juruGAMBAR dari BERNAMA TV yang membuat liputan misi BANTUan keMANUSIAan ke Somalia.. ->KLIK<-

Tidak ada yang MAMPU kita LAKUkan selain menyedekahkan Al FATIHAH dan jugak meLAHIRkan rasa SIMPATI terhadap ahli keluarga allahyarham dan dua orang anak KECILnya.. Kita jugak berHARAP agar pihak kerajaan, UMNO dan jugak BERNAMA dapat mengHULURkan BANTUan terhadap ahli keluarga allahyarham sebagai IHSAN di atas pemergian orang terSAYANG..

Namun demikian, kita RASA meLUAT dengan beberapa GELAGAT penyokong PR yang bukannya berSEDIH, sebaliknya terus-menerus memperTIKAIkan kerja dan BAKTI yang dilakukan oleh SUKARELAWAN dan pihak MEDIA yang di hantar ke Somalia.. Kita TIDAK mahulah menyatakan siapakah 'Si Polan dan Si Fulanah' tersebut tetapi NYATA dan jelas mereka adalah penyokong PR samada PAS, PKR atau DAP.. Komen-komen mereka di beberapa laman BLOG dan Facebook ternyata mengGAMBARkan mereka ini bukan seLAYAKnya lagi dipanggil MANUSIA pun!



Ada di antara komen mereka mempertikaikan seolah-olah allahyarham dan wakil-wakil MEDIA lain diARAHkan bertugas semata-mata hendak 'memPROMOSIkan' sumbangan UMNO dan kerajaan.. Mereka sebenarnya 'ALERGIK' untuk memPOLITIKkan jugak TRAGEDI ini kerana ianya diKAITkan dengan Kelab Putera UMNO dan jugak pertubuhan BAKTI yang SINONIM dengan agenda UMNO/BN sebagai kerajaan.. Pada MATA para penyokong PR, mereka seboleh-bolehnya mahu RAKYAT diBUTAkan terhadap segala amal KEBAJIKAN yang dilakukan oleh UMNO/BN sebaliknya mereka dalam PR ini hanya mahu UMNO/BN dilihat sebagai pengamal KRONISME, RASUAH dan segala macam benda BURUK lain..

Itulah yang boleh diFAHAMi menerusi KOMEN-KOMEN mereka ini di dalam BLOG dan Facebook.. Mereka seboleh-bolehnya mahu menolak Qada dan Qadar Allah SWT sebaliknya mahu meLETAKkan keSALAHan atau penyebab keMATIan allahyarham itu terhadap UMNO! Ianya samalah seperti mana 'Kaki BORAK Tepi Jalan' yang jugak Timbalan Presiden PAS cuba meng'HERO'kan KOMUNIS yang memBUNUH dan memBAKAR hidup-hidup POLIS Melayu/ISLAM dan ahli keluarganya dalam TRAGEDI Bukit Kepong! Para penyokong PR ini sudah diBUTAkan untuk menerima HAKIKAT bahawa apa yang berlaku adalah TAKDIR Allah SWT sebaliknya mereka akan cuba jugak untuk menuduh dan memFITNAH UMNO/BN..

Pada kitalah, keMATIan seseorang demi menJALANkan TUGAS yang diAMANAHkan terhadapnya adalah sangat MULIA di sisi agama apa sekali pun! Tak kiralah samada seseorang itu ASKAR, POLIS, wartawan, juruGAMBAR atau apa jua profesion, pengorbanan mereka terhadap TUGAS masing-masing hingga sampai ke tahap sedemikian adalah jauh lebih MULIA berbanding ahli-ahli POLITIK haprak dan para penyokong PR yang cuba memPOLITIKkan keMATIan mereka ini untuk menyalahkan UMNO/BN dan kerajaan.. KeMATIan boleh berlaku di mana-mana dan sudah tentu tidak ada seSIAPA pun boleh memilih CARA mereka patut MATI.. Tak tau le pulak kot Dewata Raya seperti Pok Nik 'ALAIHISSALAM' boleh MATI cara yang dia nak?

Hakikatnya, allahyarham sebagai juruGAMBAR hanya melakukan tugas yang diAMANAHkan apabila ke Somalia untuk menDAPATkan gambaran sebenar penDERITAan umat ISLAM di sana yang terjebak dalam peperangan dan kebuluran.. Pemergian wakil MEDIA bersama Kelab Putera UMNO dan BAKTI adalah lebih SELAMAT berbanding pergi berSENDIRIan seperti para jurnalis Barat.. Pemergian mereka bukan semata-mata hendak memPUBLISITIkan sumbangan kerajaan Malaysia di bawah UMNO/BN, sebaliknya sebagai seorang PROFESIONAL, mereka jugak mahu meLAPORkan keadaan sebenar secara 'LIVE' untuk dijadikan pengajaran dan menDATANGkan keINSAFan kepada RAKYAT negara ini agar kita berSYUKUR dan berusaha untuk mengelakkan NEGARA ini menjadi seperti Somalia..

Kita PERCAYA jika Lebai-Lebai PAS, para 'penJUBOR' dalam PKR dan para peMAKAN BABI dalam DAP mahu melakukan sama seperti kerajaan lakukan, sudah tentu pihak MEDIA jugak akan menghantar WAKIL mereka jika diJEMPUT.. Soalnya, adakah para Lebai PAS, 'penJUBOR' PKR dan peMAKAN BABI dalam DAP mampu atau mahu meLAKUkan kebajikan sedemikian RUPA? Setakat ini kita tidak pernah pun NAMPAK sumbangan atau BAKTI mereka ini di peringkat antarabangsa terhadap RAKYAT negara yang MALANG seperti Somalia.. Lebai PAS kutip DERMA untuk mangsa perang Iraq, Palestin dan Afghan sekali pun habis diCILOK untuk BELANJA pemimpin mereka makan angin ke Dubai? DAP dah tentu perSETANkan nasib umat ISLAM di NEGARA lain.. PKR? Kutip duit untuk TAJA penZINA dan 'penJUBOR' sebagai pemimpin mereka ada la!

Seharusnya kita SEDAR bahawa perBUATan para penyokong PR memPOLITIKkan segala bentuk TRAGEDI untuk menyalahkan UMNO/BN sudah keterlaluan.. Mereka langsung tidak mengHARGAi pengorbanan sedemikian RUPA sebaliknya terlampau mengAGUNGkan 'penJUBOR', penZINA dan pelaku MAKSIAT sebagai pemimpin.. Kerajaan sudah tentu tidak MAMPU lagi untuk mengawal keadaan ini kerana tidak mahu diLIHAT tidak LIBERAL.. Yang mampu berbuat demikian hanyalah UMNO/BN yang sering diFITNAH dan diperSALAHkan buta-buta macam tu.. Soalnya, adakah UMNO/BN sendiri AGRESIF untuk menangkis, memBALAS dan memBELA diri sendiri dan mereka yang terANIAYA akibat perbuatan para penyokong PR menerusi komen di BLOG dan Facebook ini? Atau masih dok MIMPI macam Menteri KDN?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan