Sunday, September 11, 2011

UMNO/BN hari ini tidak SEDAR mereka lebih MUDAH untuk diBENCI daripada diSAYANGi..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kalau kita TELITI balik REAKSI banyak PIHAK terhadap kenyataan Timbalan Presiden PAS yang meng'HERO'kan KOMUNIS dalam TRAGEDI Bukit Kepong, kita dapat meLIHAT banyak jenis REAKSI..

- Para juruBLOG dan media pro-kerajaan menSENSASIkan sehabis mungkin kenyataan BODOH dia tuh hingga memBANGKITkan keMARAHan RAKYAT..

- Para pemimpin kerajaan dan ahli POLITIK UMNO/BN pulak hanya mampu tumpang sekaki berDASARkan fakta-fakta media dan juruBLOG untuk mengulas ISU ini..

- Para POLIS dan ATM pulak bukan main MARAH dan meLAHIRkan keBENCIan tidak terkata terhadap kenyataan si BAHLOL itu..

- Para ahli keluarga mangsa TRAGEDI Bukit Kepong dan RAKYAT jelata secara AMnya jugak memBANTAH dan menuntut si BAHLOL itu meMOHON maaf..

Namun demikian, REAKSI tidak sekata ini sebenarnya langsung tidak memBERIkan kesan terhadap si BAHLOL itu dan jugak parti yang menaunginya iaitu PAS.. Kita faham RAKYAT jelata sangat MARAH tetapi kita tidak nampak keMARAHan itu disalurkan kepada orang yang sepatutnya.. Dengan kata lain, keMARAHan RAKYAT ini tidak diSAHUT oleh kerajaan UMNO/BN yang telah dipilih RAKYAT sebaliknya mereka memBIARkan sahaja RAKYAT terpaksa menelan air LIUR dan air MATA mereka tanpa pemBELAan yang sepatutnya diBERIkan oleh kerajaan UMNO/BN..

Cuba BAYANGkan kalau kenyataan ini diKELUARkan oleh mana-mana pemimpin UMNO/BN.. Sudah tentu ianya akan menyaksikan BANTAHan besar dan kita PERCAYA 100% media pro-PR seperti Malaysiakini, Malaysian Insider, Harakah, Rocket dan Suara Keadilan akan meMAINkan isu ini sampai PRU-13.. Tidakkah UMNO/BN belajar bagaimana mereka diBURUKkan oleh media pro-PR dalam kes keMATIan Teoh Beng Hock dan isu BN berjaya menubuhkan kerajaan di Perak dahulu? Tidakkah UMNO/BN nampak bagaimana berSUNGGUHnya media pro-PR dan juruBLOG mereka cuba meLAHIRkan keBENCIan terhadap UMNO/BN?

Dalam kedua-dua ISU tersebut, kita pelik UMNO/BN GAGAL meLIHAT bagaimana berSUNGGUHnya puak-puak PR cuba menimbulkan keBENCIan RAKYAT terhadap UMNO/BN sehinggakan mereka sanggup menyediakan khidmat GUAMan untuk memBOLEHkan RAKYAT mengheret UMNO/BN ke mahkamah.. Dalam ISU kenyataan BODOH Timbalan Presiden PAS ini, adakah UMNO/BN melakukan sedemikian untuk memBELA pihak yang terHINA contohnya ahli keluarga mangsa TRAGEDI Bukit Kepong? Sebaliknya Lebai-Lebai PAS di Johor cepat-cepat mengHERET peguam mereka KONONnya nak hadapkan UMNO/BN kerana mengubah SEJARAH.. Mujurlah RAKYAT Johor jauh lebih bijak berbanding Lebai-Lebai PAS dalam ISU ini..

Apa yang ingin kita BERITAHU kepada UMNO/BN ialah lebih MUDAH untuk musuh-musuh mereka menimbulkan keBENCIan RAKYAT terhadap UMNO/BN berbanding usaha UMNO/BN untuk menarik kembali sokongan RAKYAT.. Nyata sekali JENTERA penyebaran MAKLUMAT atau propaganda UMNO/BN begitu BODOH dan kuat TIDO seperti ianya diWARISi daripada PM ke-5 dahulu.. UMNO/BN sudah diLEMAHkan oleh pemimpin mereka SENDIRI.. Semuanya hanya nak berTINDAK bila disalurkan FULUS! Kalau bukan kerana ramai juruBLOG seperti kita yang sering mengHENTAM puak-puak PR dan memBERIkan penerangan sebenar kepada RAKYAT, dah LAMA dah UMNO/BN menerima nasib seperti mana rejim Ghadaffi atau rejim Mubarak..

Apa yang dilakukan oleh para juruBLOG ini bukan kerana mengHARAPkan balasan sebaliknya kerana mahukan NEGARA ini kekal aman dan HARMONI tanpa RAKYAT diperBODOHkan oleh para pemimpin seperti Penasihat PKR, Lebai-Lebai PAS dan para peMAKAN BABI dalam DAP La'anatullah! Terlampau banyak ISU yang memperLIHATkan para pemimpin UMNO/BN memilih untuk berDIAM diri walaupun sepatutnya menjadi tanggung-jawab mereka sebagai meWAKILi RAKYAT.. Lihat dalam isu cukai 6% 'prepaid'.. Ada ke tak pemimpin UMNO/BN tampil sebagai suara PARTI yang meWAKILi RAKYAT meLAHIRkan BANTAHAN? Kalau ianya datang dari beberapa Menteri atau PM DS Najib, itu diLIHAT sebagai suara bagi pihak kerajaan! ->KLIK<-

RAKYAT hari ini tidak meRASAkan pun UMNO/BN sentiasa bersama mereka.. Pada RAKYAT, UMNO/BN hari ini sama seperti Lebai PAS, pen'JUBOR' PKR dan peMAKAN BABI dalam DAP, hanya mahu memperBODOHkan RAKYAT untuk UNDI.. Apabila dah dapat UNDI, bersekongkol pulak dengan puak-puak KAPITALIS dan 'Lanun-Lanun KORPORAT' untuk menindas RAKYAT demi mengejar keMEWAHan.. RAKYAT yang diANIAYA oleh para pemimpin POLITIK seperti mereka yang keRUGIan akibat rusuhan BERSIH 2.0 pada 9 Julai lalu dan ahli keluarga mangsa TRAGEDI Bukit Kepong hanya mampu buat beRIBU laporan POLIS yang tidak ada sebarang TINDAKan susulan.. Para pemimpin UMNO/BN yang berkuasa dalam kerajaan terlampau 'PENGECUT' untuk bertindak atas keBENARan walaupun demi RAKYAT..

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan