Thursday, October 13, 2011

RUSUHAN depan keDUTAan Malaysia - Kerajaan patut TIMBANG semula penyertaan Sukan SEA di sana bulan depan..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita pun HAIRAN sangat-sangat dengan kepala OTAK puak-puak Indon nih.. Penuh dengan TAIK macam Lebai-Lebai PAS di NEGARA ini jugak ke? Cerita tak tahu hujung PANGKAL mudah sangat diPERCAYAi mereka? Nak kata BODOH, ramai jugak yang pandai dan BIJAK macam Dr. Hamka? Mungkin dalam 200 juta orang puak-puak Indon nih, yang OTAKnya boleh dipakai cuma satu atau dua orang aje? Patutlah RAMAI yang terpaksa mencari REZEKI di luar NEGARA pasal dalam NEGARAnya penuh dengan puak-puak yang tak TAHU mengGUNAkan OTAK!

Agaknya sudah kali ke BERAPA bendera NEGARA kita diBAKAR oleh puak-puak tidak berOTAK ini.. Agaknya sudah kali ke BERAPA keDUTAan kita diCEMARi oleh puak-puak ini? Kenapa NEGARA kita ini diJADIkan MANGSA apabila ahli-ahli POLITIK kategori BAHLOL di sana cuba mencari PUBLISITI? Kenapa NEGARA kita sering menjadi mangsa PROVOKASI tidak bertempat puak-puak Indon ini sedangkan JUTAan orang warganegara mereka mencari NAFKAH di NEGARA kita ini? Kenapakah kerajaan kita seakan-akan memBISU dan diLIHAT mengalah dari sudut DIPLOMATIK dengan TINDAKkan puak-puak tidak berOTAK di sana?

Kali ini jelas sekali NEGARA kita diFITNAH oleh seorang ahli POLITIK tahap KEPARAT di sana yang mendakwa KONONnya NEGARA kita telah mengambil TANAH seluas 1000 hektar di sempadan Sarawak.. Sedangkan menteri-menteri mereka sendiri menyangkal FITNAH terbabit kerana ianya jelas tidak berASAS? ->KLIK<-

Namun, memang diSEBABkan puak-puak ini gemar menelan FITNAH seperti mana BABI menelan NAJIS, cepat aje FITNAH seperti ini diSEBARkan dan diPERCAYAi.. Nama aje KONONnya NEGARA berpenduduk ISLAM paling RAMAI tetapi perangai mengalahkan KAFIR!

Terus-terang KATAlah, NEGARA Malaysia ini tidak KEBULUR walau seINCI pun tanah puak-puak yang gemar menelan FITNAH ini.. Buat apa RAKYAT Malaysia berSIKAP seperti KERA di hutan diSUSUkan sedangkan ANAK diBUAIan keLAPARan? Sepatutnya puak-puak Indon yang tidak berOTAK dan PERCAYAkan FITNAH itu melihat sendiri ketidakmampuan mereka untuk memBINA sebuah NEGARA walaupun MERDEKA lebih dulu daripada NEGARA kita! Kalau TIDAK, masakan ada RAKYAT mereka sendiri iaitu DPD Sulawesi Utara, Ferry FX Tinggogoy yang mengatakan,

"Di daerah perbatasan Krayan misalnya. Ada kesepakatan kedua negara Indonesia-Malaysia yang secara bersamaan membangun berbagai infrastruktur wilayah perbatasan dengan total biaya yang sama dalam ukuran mata uang dollar Amerika Serikat. Hasilnya, Malaysia dapat membangun gedung kantor, jalan permanen, listrik dan penyediaan air bersih. Sementara di Krayan dengan jumlah dana yang sama hanya bisa membangun kakus tanpa air dan sedikit kantor yang cocok untuk kandang Kambing," ->KLIK<-

NAH! Lihat sendiri bagaimana RAKYAT mereka sendiri yang terhegeh-hegeh MAHU masuk menjadi sebahagian wilayah NEGARA kita kerana keTINGGALan dari segi pemBANGUNan! Sudah tentu RAKYAT mereka sendiri terHINA apabila kerajaan mereka hanya mampu memBINA 'kantor yang cocok untuk kandang Kambing' selepas MERDEKA sekian lama? Kenapa pulak diSALAHkan NEGARA kita jika RAKYAT mereka sendiri berANGGAPan mereka terHINA dan diPINGGIRkan? SEDANGkan semuanya berPUNCA daripada sikap ahli-ahli POLITIK mereka sendiri yang KORUP dan asyik menuduh NEGARA kita dengan bermacam FITNAH bagi menutup keKORUPan mereka sendiri?

Berhubung dengan RUSUHan terBARU kali ini, sudah sampai MASAnya kerajaan Malaysia berTEGAS dan memperTAHANkan MARUAH serta keDAULATan NEGARA ini.. Kalau Kemboja dan Thailand sanggup berPERANG hanya kerana sebuah KUIL yang dianggap meLAMBANGkan keTAMADUNan NEGARA masing-masing, apakah MARUAH kita lebih RENDAH jika kita meRELAkan NEGARA kita diFITNAH memBUTA-tuli oleh ahli-ahli POLITIK mereka yang GILAkan PUBLISITI? Kita SARANkan kepada kerajaan agar mengKAJI semula keperluan untuk Malaysia menyertai temasya Sukan SEA di sana pada November ini kerana keGILAan ahli-ahli POLITIK Indonesia yang suka memFITNAHkan NEGARA ini sebagai satu bentuk MODAL POLITIK!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan