Wednesday, November 16, 2011

Kenapa Projek MEGA DAP La'anatullah ini semua PAKAT dok SENYAP pulak?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Rasanya masih BARU lagi dalam INGATan RAKYAT tentang BANTAHan UMUM berKENAan PROJEK Menara Warisan MERDEKA berhampiran Stadium Merdeka.. Jangan pulak kita LUPA bagaimana pihak Kerajaan PUSAT beralah dengan 'Kaum PENYOKONG tegar DAP La'anatullah' yang mahukan laluan bawah tanah MRT dialihkan daripada tempat mereka berNIAGA di Jalan Sultan dan Jalan Petaling.. Secara SINISnya, asalkan sesuatu PROJEK itu tidak akan mengHAKIS hartanah kaum yang diMAKSUDkan, nescaya DAP La'anatullah akan berDIAM diri.. Inilah sifat kaum yang diMAKSUDkan dan menyamai sifat ZIONIS ini..

Dengan KATA lain, jika 'Kaum PENYOKONG tegar DAP La'anatullah' mempunyai PEGANGAN minoriti atau 'minimum SHARE' dalam sesuatu PROJEK pemBANGUNan, mereka akan menyuarakan BANTAHan menerusi DAP La'anatullah seterusnya menJADIkannya sebagai isu POLITIK.. Jika 'Kaum PENYOKONG tegar DAP La'anatullah' ini dapat 'SHARE' dalam sesuatu PROJEK pulak, mereka akan pastikan hartanah di sekitar kawasan PROJEK itu menjadi milik kaum mereka.. Mereka akan menCUBA bermacam cara untuk mengHALAU penghuni ASAL di kawasan berHAMPIRan tapak PROJEK samada mengGUNAkan khidmat perUNDANGan mahu pun menSPEKULASIkan harga hartanahnya..

Kali ini kita ambil Pulau Pinang sebagai contoh terbaik.. Anda maklum harga hartanah di Pulau Pinang tidak masuk AKAL dan cuma mampu diMILIKki oleh 'Kaum PENYOKONG tegar DAP La'anatullah' di sana.. Malah, untuk meWAJARkan pemBINAan hartanah sebegini, mereka sanggup mengHALAU penduduk kampung TRADISI seperti di Pokok Assam, Kampung Buah Pala dan Tanjung Tokong.. Untuk tambah menyeronokkan agenda sebegini yang boleh jugak diKATAkan sebagai 'ETHNIC Cleansing', mereka tidak akan membina penempatan dengan NILAI yang mampu diMILIKki oleh kaum-kaum yang diHALAU ini.. ->KLIK<-

Hanya orang BUTA sahaja tidak nampak agenda 'ETHNIC Cleansing' ala-ala ZONIS di Palestin dalam tindakkan sebegini.. Adakah kita mahu menjadi seperti itu?

Kali ini DAP La'anatullah mengUMUMkan pulak KONONnya nak bina TEROWONG bawah tanah selain pemBINAan Jambatan Kedua Pulau Pinang yang sedang diBINA.. ->KLIK<-

Anda PERASAN tak 'Kaum PENYOKONG tegar DAP La'anatullah' yang jugak meRUPAkan 'Kaum peMAKAN BABI tegar' langsung tidak berDECIT pun berhubung dengan PROJEK MEGA ini seperti mana mereka buat BISING terhadap PROJEK Menara Warisan MERDEKA dan MRT? Di manakah suara-suara mereka sebelum ini yang mengatakan banyak PROJEK Kerajaan PUSAT memBAZIR? Apakah apabila PROJEK ini di bawah kerajaan DAP La'anatullah yang diSOKONG berMATI-matian oleh 'Kaum peMAKAN BABI tegar' ini, mereka pakat menDIAMkan diri dan langsung berDIAM diri untuk meLEMPARkan tuduhan memBAZIR dan sebagainya? Apakah LOGIKnya kePERLUan untuk membina TEROWONG bawah laut sedangkan Jambatan Kedua masih lagi di dalam pemBINAan?

Kalau mengambil contoh pembinaan TEROWONG bawah laut di Jepun dan Perancis-UK, ianya memang memerlukan keLUASan tanah yang LUAS.. Pintu masuk dan pintu keluar TEROWONG bukannya di kawasan garisan PANTAI sebaliknya berkilometer jauhnya ke atas darat.. Pada FIKIRan anda, hartanah SIAPAkah yang akan di'KORBAN'kan untuk menJAYAkan pemBINAan PROJEK MEGA DAP La'anatullah ini? Adakah DAP La'anatullah akan meminta 'Kaum peMAKAN BABI tegar' mengorbankan hartanah mereka untuk memBERIkan laluan kepada PROJEK MEGA ini? Jika bukan hartanah milik 'Kaum peMAKAN BABI tegar' itu, adakah mereka akan sekali lagi meLAKUkan 'ETHNIC Cleansing' terhadap hartanah kaum lain dengan ALASAN untuk menJAYAkan PROJEK MEGA yang KARUT ini?

Yang MALANGnya ialah apabila para pemimpin POLITIK yang bukan daripada 'Kaum peMAKAN BABI tegar' ini hanya berDIAM diri melihat kaum mereka menjadi mangsa 'ETHNIC Cleansing' oleh DAP La'anatullah ini.. Kalau di Palestin, ZIONIS menDIRIkan tembok-tembok pemisah untuk memecahkan kawasan tanah RAKYAT Palestin bagi menDIRIkan penempatan HARAM.. Di Pulau Pinang pulak kita menyaksikan kaum-kaum bukan 'Kaum peMAKAN BABI tegar' diHALAU walaupun bergenerasi mereka TINGGAL di sesuatu kawasan KONONnya demi menJAYAkan PROJEK MEGA DAP La'anatullah ini.. Adakah kaum-kaum ini akan menDAPAT sedikit IHSAN dari mana-mana PIHAK selain wang IHSAN hasil JUDI RM100?

Parti POLITIK seperti UMNO yang sepatutnya meWAKILi suara kaum-kaum yang diTINDAS ini pun lebih suka berKHAYAL seperti 'BOSS' Pemuda UMNO yang PERASAN UMNO akan MENANG selesa di Pulau Pinang.. ->KLIK<-

PeREBUTan hartanah akan menyebabkan berlakunya 'ETHNIC Cleansing' seperti yang kita NYATAkan.. Yang berTANAH tentunya akan menindas mereka yang meREMPAT.. Apakah ini satu lagi keBANGGAan kita selepas menyaksikan Singapura terGADAI?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan