Monday, December 05, 2011

KEMELUT MB GAGAP VS GLC hanya akan memBAWA malapetaka kepada RAKYAT Selangor..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Rasanya semua MAKLUM bahawa kerusi MB Selangor memang PANAS, tak kira MBnya dari parti mana sekali pun.. MB Selangor daripada UMNO macam TS Mat Taib, DS Abu Hassan Omar dan DS Khir Toyo memang diKENALi dengan 'KISAH-kisah ISTIMEWA' meLIBATkan 'WANITA' dan 'HARTA'.. Namun demikian, MB GAGAP dari PKR pun tidaklah BAGUS mana pun.. MB GAGAP jelas MB paling TERUK dalam sejarah Selangor kerana memperTIKAIkan titah DYMM Sultan Selangor berhubung perLANTIKkan Dato Khusrin sebagai KSN dan jugak betapa PENGECUTnya dia berhubung isu MURTAD di GMDU..

Sepanjang perLANTIKkan MB GAGAP ini sebagai MB di Selangor, rasanya inilah MB yang paling memBAWAK padah dan suka cari GADUH.. MB GAGAP ini sebenarnya cuba menunjukkan KUASA seolah-olah TAKHTA MB Selangor adalah PUSAKA Tok NENEK dia! Kalau ramai MB dari UMNO boleh terSUNGKUR di TAKHTA MB Selangor, siapa pulak si GAGAP ini untuk berLAGAK dia HEBAT? Apa yang RAKYAT Selangor dapat selama di bawah pemerintahan REJIM MB GAGAP ini? Apa yang kita SAKSIkan ialah Selangor bakal menjadi 'KOWLOON' kedua dengan perTAMBAHan pusat JUDI, rumah URUT dan PREMIS menJUAL arak? Semuanya terpaksa 'diHALALkan' oleh MB GAGAP asal dapat KUASA..

Selain itu, REJIM MB GAGAP jugak meRUPAkan REJIM yang paling banyak berGADUH dengan GLC-GLC yang memBERIkan perKHIDMATan UTILITI di Selangor.. Malah, RAKYAT Selangor patut 'TAKE NOTE' tentang entah berapa BANYAK duit diBELANJAkan oleh Kerajaan Selangor untuk penyelesaian di MAHKAMAH terhadap kes-kes sebegini..

1) MB GAGAP VS SYABAS

Semasa PRU-12 lalu, PKR menJANJIkan air PERCUMA kepada penduduk Selangor.. PERCUMA hanya untuk PUBLISTI depan RAKYAT.. Namun demikian, ini menyebabkan Kerajaan Selangor berHUTANG dengan SYABAS.. ->KLIK<-

Selain itu, MB GAGAP jugak berKRISIS dengan SYABAS dan SPAN berhubung penyaluran air mentah dari Pahang.. Yang jelas RAKYAT Selangorlah yang RUGI dalam soal ini..

2) MB GAGAP VS ALAM FLORA

Ini lagi satu keBONGOKkan MB GAGAP.. Dah elok ada Alam Flora mengURUSkan kerja-kerja pemBERSIHan, dia saja pergi cari PASAL pulak? DiFAHAMkan Alam Flora telah mendapatkan perintah MAHKAMAH bagi menghalang kerajaan negeri dan PBT daripada meneruskan proses TENDER bagi kerja-kerja pemBERSIHan.. ->KLIK<-

Setakat ini kita tak NAMPAKlah ada syarikat lain yang CEKAP dan berkeMAMPUan apa yang diTAWARkan oleh Alam Flora.. Bukan nak PUJI tetapi jika anda JELAJAH sendiri sekitar Selangor, anda akan dapat LIHAT tahap keBERSIHan yang ada di sana berbanding sebelum ini ketika tender pemBERSIHan pernah diKENDALIkan oleh Alam Flora..

3) MB GAGAP VS TNB

Ini sebenarnya kisah lama dari era MB DS Khir Toyo lagi.. Asalnya TNB mengUSULkan projek CAR untuk menyalurkan BEKALAN elektrik ke Selangor dan KL yang menyaksikan peningkatan pengGUNAan tenaga ekoran perTAMBAHan penduduk.. Projek bernilai RM300 juta yang dimulakan sekitar tahun 2005 itu bagaimanapun terHENTI sejak 4 tahun lalu pada baki pemBINAan sepanjang 1 km ekoran BANTAHan penduduk Kampung Sungai Terentang di Rawang terhadap projek berkenaan.. ->KLIK<-

Walaupun keputusan MAHKAMAH Persekutuan memihak kepada TNB, ISU ini diJADIkan modal PKR dan DAP La'anatullah dalam PRU-12 lalu untuk meNAIKkan SENTIMEN keBENCIan kaum peMAKAN BABI terhadap UMNO/BN yang tidak mahu TANAH mereka diambil untuk PROJEK ini walaupun ianya penting penyaluran bekalan elektrik.. ->KLIK<-

Demi KUASA, MB GAGAP terpaksa jaga HATI para peMAKAN BABI dan DAP La'anatullah walaupun ianya akan meRUGIkan banyak pihak lain yang tidak berSALAH.. Apa yang pasti, MB GAGAP yang berOTAK LIBERAL ini tak kisah apa jadi pada orang lain asalkan NAFSU keBINATANGan mereka yang diMAKSUDkan dapat dipenuhinya.. Ketiga-tiga KES yang dinyatakan BUKTI jelas bagaimana MB GAGAP berGANTUNG 'Talian HAYAT' kepada para peMAKAN BABI dan DAP La'anatullah untuk kekal berKUASA di negeri paling KAYA di NEGARA ini.. Malangnya, keKAYAan yang ada bukannya diTAMBAH atau diKEKALkan, sebaliknya diROMPAK habis-habisan demi kePENTINGan POLITIK masing-masing..

Baiklah, bagaimana pulak dengan RAKYAT Selangor sendiri? Adakah RAKYAT Selangor khususnya kaum Melayu/ISLAM mahu mengekalkan MB GAGAP yang cuma 'PUPPET' kepada DAP La'anatullah dan kaum peMAKAN BABI? Adakah kaum Melayu/ISLAM di Selangor rela diTINDAS dan diHINA semata-mata kerana terPESONA dengan SENTIMEN keBENCIan yang diMAINkan untuk memecah-belahkan sesama kaum sendiri? Selangor berUNTUNG kerana negerinya masih berSULTAN.. Kalau Selangor ini seperti Pulau Pinang, NESCAYA akan ada orang Melayu/ISLAM yang diHINA seperti di sana oleh ADUN-ADUN DAP La'anatullah.. KeKAYAan Selangor adalah ANUGERAH Tuhan yang perlu dipelihara untuk keSEJAHTERAan RAKYAT, bukan diROMPAK demi POLITIK perPECAHan..

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan