Tuesday, December 06, 2011

Pok Nik berTANDING PRU-13 untuk menyaksikan keBANGKITan 'Kelantan SPRING'?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Pada kitalah, UMNO tidak BERHAK untuk memaksa Pok Nik 'ALAIHISSALAM' agar berHENTI bertanding PRU-13 nanti.. Ini kerana biarlah RAKYAT Kelantan yang menentukan samada mereka masih mahu memilih Pok Nik atau TIDAK.. Apa yang UMNO perlu lakukan ialah menunjukkan UMNO khususnya UMNO Kelantan mampu menyediakan pengGANTI yang lebih BAIK daripada Pok Nik untuk RAKYAT.. Menyebut atau mengHALANG Pok Nik daripada berTANDING PRU-13 semasa PAU lalu hanya menunjukkan UMNO sebenarnya mengambil jalan MUDAH untuk mengGANTIkan Pok Nik..

Oleh itu, apabila Pok Nik mengUMUMkan mahu KEKAL berTADNING pada PRU-13, ianya tidaklah mengejutkan.. ->KLIK<-

Sedangkan Nek Maimun calon BEBAS PRK Kuala Terengganu yang lebih TUA daripada Pok Nik pun boleh berTANDING, apalah sangat dengan dia nih? Biarlah RAKYAT menentukan sama Pok Nik masih menjadi pilihan atau TIDAK.. Jika RAKYAT Kelantan memilih untuk menolak Pok Nik pada PRU-13 nanti, diHARAP Pok Nik dan Lebai - Lebai PAS yang DUNGU hendaklah menerima KEPUTUSAN tersebut.. Jangan pulak buat-buat BONGOK, enggan menerima KEPUTUSAN kerana KONONnya Pok Nik ini adalah ala-ala NABI seperti mana GAMBARan yang cuba diBERIkan oleh 'Ustaz BUDAK' dalam ceramah baru-baru ini..

Mungkin pada Lebai-Lebai PAS yang DUNGU, Pok Nik boleh tentukan siapa masuk SYURGA atau NERAKA tetapi pada pandangan umat ISLAM lain, Pok Nik cuma seorang TUA yang masih mahu makan GAJI buta walaupun dah 20 tahun lebih berTAKHTA! Yang lebih TERUK tuh, Pok Nik jugak terINGIN mengAMALkan pemerintahan rejim 'DINASTI' ala-ala para pemimpin DAP La'anatullah dan PKR.. Menurut juruBLOG Kickdefella, Pok Nik KEKAL berTANDING pada PRU-13 tetapi ianya akan turut disertai oleh anaknya sebagai calon Parlimen Pengkalan Chepa dan menantunya sebagai calon DUN di Machang.. ->KLIK<-

Jadik, kalau rejim 'DINASTI' sebegini ingin diAMALkan oleh Pok Nik, kenapa UMNO tidak meRASAkan mereka perlu memBANGKITkan semangat RAKYAT Kelantan untuk menolaknya? Tidakkah UMNO sendiri mempunyai pengalaman sedemikian apabila RAKYAT seluruh NEGARA menolak UMNO semasa PRU-12 lalu kerana menyaksikan Menantu BABAH bertanding Parlimen bersama-sama Pak MERTUAnya? Tidakkah UMNO jugak sepatutnya memBANGKIT sentimen yang SAMA untuk RAKYAT Kelantan menolak Pok Nik? Atau memang tak RETI nak buat? Patutlah UMNO Kelantan KALAH memanjang..

Kalau di NEGARA Arab kita menyaksikan pemBERONTAKkan RAKYAT terhadap rejim sebegini yang diKENALi sebagai 'Arab SPRING', kenapa pulak SENTIMEN sebegini tidak di bawa ke NEGARA ini untuk menolak pemimpin PR? Kita LIHAT dalam PR bukan main RAMAI si TUA bangka yang masih mahu meREBUT kuasa POLITIK selain Pok Nik.. Selain itu, mereka jugak seakan mahu 'memPUSAKAkan' kawasan pilihanraya dan teraju parti kepada anak-berANAK masing-masing.. LIHAT dalam DAP La'anatullah dan jugak PKR.. Bukankah parti-parti ini diterajui oleh anak-berANAK ala-ala rejim Arab yang diTOLAK menerusi 'Arab SPRING'? Bukan ini sebab Mubarak, Ghadaffi dan lain-lain diTENTANG?

Oleh itu, UMNO/BN yang sepatutnya memBANGKITkan semangat ala-ala 'Arab SPRING', bukannya memBIARkan SENTIMEN ini diMAINkan oleh puak-puak PR menerusi 'Mamat JAMBU' belaan Penasihat PKR.. Mungkin 'Mamat JAMBU' ini yang jugak ADUN Seri Setia buat-buat tak NAMPAK bahawa 'Arab SPRING' sebenarnya menolak kepemimpinan anak-berANAK seperti yang WUJUD dalam DAP La'anatullah, PKR dan PAS! ->KLIK<-

Kita SARANkan kepada 'Mamat JAMBU' ini agar pergi bukak SELUAR depan Penasihat PKR untuk uji tahap NAFSU 'BOSS'nya daripada buat 'PROVOKE' sebegini BONGOK dalam The Malaysian Insider.. RAKYAT semua tahu kepala OTAK kamu tak ada BEZAnya dengan kepala OTAK 'BABI Tonyok', MP pemakan GAJI buta di Kelana Jaya.. KAH!KAH!KAH!

Munkin keterlaluan tetapi SEDAR tak kita bahawa RAKYAT Kelantan pernah melakukan ala-ala 'Kelantan SPRING' pada tahun 1977? Inilah yang menjadi TRAUMA kepada Pok Nik sebenarnya.. Sebab itulah jika kena CARA, 'Kelantan SPRING' boleh diBANGKITkan sekali lagi jika UMNO bersungguh mahu meLAKUkannya.. KeGAGALan menyediakan bekalan air BERSIH, Ladang RAKYAT, kemudahan PRASARANA asas dan banyak lagi keGAGALan Pok Nik sebagai MB boleh diJADIkan peMANGKIN kepada keBANGKITan 'Kelantan SPRING'.. UMNO sewajarnya menolak SLOGAN BONGOK peSALAH POLITIK WANGnya seperti 'Pade DOH' untuk meRAMPAS Kelantan semula! KAH!KAH!KAH!

Akhir kata, jangan diLARANG kalau Pok Nik masih ingin berTANDING dalam PRU-13.. Biarkan.. RAKYAT Kelantan bukannya BUTA dengan segala keLEMAHan Pok Nik selama 22 tahun.. RAKYAT Kelantan jugak bukannya tak tahu Pok Nik selama ini kerjanya hanya makan GAJI buta selain menembak TUPAI.. Yang menjadi punca keGAGALan UMNO berKUASA di Kelantan kerana UMNO Kelantan GAGAL bersatu dan menampilkan keLAINan yang menarik hati RAKYAT.. Penampilan pemimpin UMNO sendiri menyebabkan RAKYAT memilih rejim Pok Nik yang lebih SEDERHANA.. Jadik, cubalah UMNO Kelantan berubah untuk menJAYAkan 'Kelantan SPRING' pada PRU-13 nanti.. Boleh tak? HE!HE!HE!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan