Wednesday, February 01, 2012

RED ALERT: PERKASA patut tahu MUSLIHAT SEBENAR di sebalik usaha meMAINkan isu ANGPOW PUTIH..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

PemBERIan sampul ANGPAU berWARNA putih oleh PERKASA semasa mereka mengADAkan MAJLIS sambutan Tahun Baru Cina sebenarnya bukanlah ISU yang BESAR.. Malah, menurut PERKASA ini disebabkan oleh keKURANGan ANGPAU berwarna MERAH akibat keHADIRan yang ramai di MAJLIS tersebut.. ->KLIK<-

Malah, Presiden PERKASA sendiri mengakui bahawa pada AWALnya tujuan MAJLIS tersebut hanya untuk meRAIkan sambutan Tahun Baru Cina, bukannya untuk memBERIkan ANGPAU.. Mereka jugak menyasarkan hanya 300 orang sahaja yang HADIR untuk MAJLIS tersebut.. Apa pun, pada kita ISU sampul ANGPAU berWARNA putih ini hanya ISU kecil yang cuba diMAINkan secara POLITIK di kalangan masyarakat MAJMUK di NEGARA ini.. KeIKHLASan NIAT pemberi ANGPAU dan semangat MUHIBBAH mereka langsung TIDAK dipuji..

PERKASA yang mengakui keSILAPan yang REMEH itu harus sedar bahawa NIAT sebenar pihak yang meMAINkan ISU ini sebenarnya untuk memperLIHATkan PERKASA sebagai pertubuhan perKAUMan Melayu/ISLAM yang 'HARDCORE' dan langsung tak mengHORMATi kaum-kaum lain.. Itu IMEJ yang cuba diGAMBARkan oleh mereka menerusi MEDIA.. Kenyataan Naib Presiden GERAKAN dan S/U Agong MCA sebenarnya PREJUDIS terhadap PERKASA.. Adakah selama ini MCA dan GERAKAN pernah walaupun sekali memandang BAIK terhadap PERKASA? Malah, ada jugak JURUBLOG tahap BABI meMAINkan ISU ini secara keterlaluan.. ->KLIK<-

Sebab itulah PERKASA TIDAK patut meLATAH apabila mereka yang menerima ANGPAU sedemikian pada MAJLIS tersebut langsung TIDAK kata apa-apa sebaliknya parti-parti POLITIK kaum Cina ini yang LEBIH-LEBIH? Kita PERCAYA masyarakat Cina sebenarnya TOLERAN dan menerima keSILAPan REMEH sebegini dalam masyarakat MAJMUK.. Mereka sebenarnya jauh lebih MUHIBBAH berbanding parti-parti POLITIK kaum mereka sendiri.. Adakah MCA dan GERAKAN berHARAP akan meRAIH SOKONGan dengan meMAINkan ISU begini?

Baiklah, kita ingin TANYA balik kepada MCA dan GERAKAN, adakah mereka buat BISING apabila 'PARTI Saudara TIRI' mereka iaitu DAP La'anatullah berbuat begini terhadap orang Melayu/ISLAM? Adakah JURUBLOG tahap BABI yang diMAKSUDkan pernah berSIMPATI terhadap orang Melayu/ISLAM dalam ISU berikut?

1) LARANGan mengGUNAkan pembesar SUARA untuk TAHMID sekitar 10 minit sebelum azan Subuh..

2) MP Serdang masuk ke tempat SOLAT Imam di MASJID untuk ber'TAZKIRAH' tanpa menutup AURAT apatah lagi berSUCI dari HADAS?

3) 'Khalifah KIASU' Pulau Pinang turut serta dalam IBADAT Korban umat ISLAM dengan memotong DAGING korban?

4) Tindakan beberapa MP DAP yang memBANTAH rampasan ARAK yang dijual secara terbuka dan pemBANTERASan keGIATan 'UNDERWORLD' di Selangor?

5) PemBERIan wang JUDI lumba KUDA kepada umat ISLAM sebagai wang EHSAN di Pulau Pinang sebelum ini?

6) PengGUNAan ayat-ayat suci Al QURAN oleh MP Taiping dalam CERAMAH untuk memBURUKkan Melayu/ISLAM dalam UMNO?

Itu belum lagi diKIRAkan perkara-perkara berikut yang 'diSENGAJAkan' terhadap umat Melayu/ISLAM? Adakah suara dari MCA dan GERAKAN dalam ISU ini?

1) ISU pengGUNAan sarung TANGAN oleh 'CASHIER' beragama ISLAM semasa memegang daging BABI seperti yang diLAPORkan berlaku di Pulau Pinang?

2) ISU larangan untuk pekerja ISLAM yang bekerja dengan KILANG Cina keluar solat JUMAAT?

3) ISU perKAUMan yang diMAINkan menerusi JUALan roti MASSIMO untuk memBOIKOT roti GARDENIA yang diMILIKki oleh TS Syed Mokhtar AlBUKHARY?

4) ISU KLIP YOUTUBE Namewee yang cuba diPADAMkan dan diSEMBUNYIkan kerana menyinggung umat Melayu/ISLAM?

Di manakah suara MCA dan GERAKAN dalam semua ISU tersebut jika mereka benar-benar mengHORMATi SENSITIVITI antara KAUM? Apakah mereka cuma tahu 'MENYALAK' apabila ianya meLIBATkan pertubuhan Melayu/ISLAM seperti PERKASA atau parti POLITIK seperti UMNO? Di sini sahaja jelas memBUKTIkan siapa sebenarnya masih HIDUP dalam perKAUMan di bumi MALAYSIA ini..

Kita jugak HAIRAN apakah DS Najib terlampau KEMARUK dengan SOKONGan kaum Cina seperti MCA dan GERAKAN? Ini kerana DS Najib menerusi FACEBOOK 'AHJIBGOR' (bukan AHJIB'NGOK' ye..) diLIHAT cuba memperBESARkan ISU yang REMEH ini dan menolak penJELASan PERKASA.. ->KLIK<-

Kenyataan BODOH yang jelas berPIHAK seperti di bawah ini seakan TIDAK melambangkan 1 MALAYSIA yang diCANANGkan bertahun-tahun olehnya..

"Ibrahim Ali is an independent MP. As such, the Chinese New Year function where white ang pow packets were distributed, should not be seen as something condoned by the government."

Memang le SEMUA pun maklum PERKASA itu adalah NGO Melayu/ISLAM? Takde KAITAN pun dengan UMNO apatah lagi kerajaan? Jadik kenapa pulak kenyataan sebegini diBUAT? Apakah sebagai PEMIMPIN yang memperJUANGkan 1 MALAYSIA, hanya ini kenyataan yang mampu diBUAT untuk memadamkan isu REMEH seterusnya mengembalikan semangat MUHIBBAH antara kaum? Atau DS Najib sendiri 'HILANG KAWALAN' terhadap FACEBOOK 'AHJIBGOR' nya hingga memBIARkan puak 'KOMUNIS' meMAINkan ISU sebegini untuk memBURUKkan IMEJnya? TIDAKkah sebagai PEMIMPIN, kenyataan yang lebih 'WASATIYAH'(Sederhana) wajar untuk meREDAkan seterusnya memadamkan ISU ini?

Wallahualam..

1 comment:

  1. pemimpin melayu mudah lupa , semakin nyanyuk dan semakin bertambah ngok.
    ... rasanya itulah kata2 hati tun mahathir sekarang.

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan