Saturday, May 19, 2012

PerTANYAan JUJUR ~ Adakah ini PENYAKIT Melayu atau ini adalah PENYAKIT UMNO 100%?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

HE!HE!HE!
HE!HE!HE!
HE!HE!HE!

Kita INGIN nak TANYA kepada anda SEMUA para pemBACA.. 'PENYAKIT' INDIVIDU dalam KLIP video ini adalah PENYAKIT Melayu atau PENYAKIT UMNO?



DiULANGi, Naib KETUA Pemuda UMNO Kampar ini sebenarnya menunjukkan 'PENYAKIT' Melayu atau 'PENYAKIT' UMNO? Kita CABAR orang UMNO khususnya Pemuda UMNO untuk menJAWAB perSOALan ini.. Secara JUJURNya pulak, kita amat YAKIN 100% bahawa jika 'PENYAKIT' sebegini TIDAK diATASi oleh UMNO, UMNO hanya akan TINGGAL BENDERA pada PRU-13 nanti!

Berhubung dengan 'PENYAKIT' yang diNYATAkan di atas, kita jugak ingin berTANYAkan SOALAN yang SAMA kepada anda SEMUA dalam ISU berikut.. DiFAHAMkan seKUMPULAN pesara tentera yang melakukan 'senaman PUNGGUNG' depan rumah Pengerusi Bersama BERSIH S Ambiga bercadang mengGEMPUR rumah Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin Abu Bakar pula.. ->KLIK<-

Menurut PEMIMPIN mereka,

"Khairy sepatutnya menjaga Pemudanya sahaja sebab saya lihat Pemuda semakin lemah. Saya rasa dia keluarkan kenyataan macam itu sebab tak dapat jawatan menteri dan nak membalas dendam,"

Ooo.. Ini pun satu JENIS 'PENYAKIT' jugak yang SIMPTOMnya sama dengan 'PENYAKIT' dalam KLIP VIDEO Naib KETUA Pemuda UMNO Kampar itu tadi.. Tak DAPAT JAWATAN atau PROJEK, mulalah meROYAN tak tentu HALA.. Mulalah nak LOMPAT, TERBANG keluar PARTI.. Semangat perJUANGan TAIK KUCING! Ini sekaligus menunjukkan tahap KUALITI 'BANGSAT' dalam kePIMPINan UMNO ketika ini.. Kesian sungguh DS Najib dan TS Muhyiddin kerana terpaksa 'MEMELIHARA' puak-puak yang berPENYAKIT sebegini.. KALAH orang yang PELIHARA jin dan SAKA yang jelas berSEKONGKOL dengan IBLIS! Teruk BETULlah UMNO nih! KAH!KAH!KAH!

Kita mungkin TIDAK berSETUJU dengan TINDAKAN kumpulan pesara TENTERA tersebut.. Namun, sekali lagi kita INGIN berTANYA,

1) Siapakah yang ketika ini TAMPIL memBELA kePENTINGan mereka yang terJEJAS dek RUSUHAN BERSIH 3.0 sebelum ini?

2) Siapakah pulak yang TAMPIL memulihkan imej NEGARA selepas terJEJAS akibat RUSUHAN tersebut?

UMNO ke? UMNO buat APA? HIMPUNkan 100 RIBU ahli UMNO di Stadium Bukit Jalil? Lepas tuh? Dok terMENUNG atau berANGAN? Atau cuba memPOPULARkan diri macam 'BOSS' Pemuda UMNO dengan TAMPIL berDEBAT dengan alasan KONONnya untuk memperJELASkan sesuatu ISU tetapi sebenarnya cuma nak 'GLAMER' dan menDEDAHkan keBURUKkan PARTI kepada pihak LAWAN? Setakat ini tak ada SIAPA pun NAMPAK sebarang FAEDAH hasil daripada perDEBATan 'BOSS' Pemuda UMNO itu dengan PEMIMPIN PR walau apa ISU sekalipun! Takdenya mereka yang diPIHAK PR tuh akan berUBAH dan menyokong UMNO pulak bila TENGOK dia berDEBAT!

Seterusnya kita ingin berTANYA kepada 3.3 JUTA ahli UMNO pulak selepas SELESAI berKUMPUL 100 RIBU orang di Stadium Bukit Jalil hari tuh..

1) Ada tak UMNO meMOBILISASIkan ahli-ahlinya untuk memperJUANGkan kePENTINGan RAKYAT?

2) Ada tak UMNO mengARAHkan PEMIMPINnya TURUN PADANG menyelesaikan MASALAH RAKYAT dan TIDAK menunjukkan 'PENYAKIT' seperti Naib Ketua Pemuda UMNO Kampar dan 'BOSS' Pemuda UMNO tuh?

Mana ADA kan? Malah, kita PERCAYA 'PENYAKIT' sebegini akan menJADI-JADI sebaik sahaja DS Najib memBUBARkan PARLIMEN.. Inilah 'TREND' yang diJUNJUNG sebegitu TINGGI oleh para PEMIMPIN UMNO walaupun secara REALITInya ianya adalah 'PENYAKIT' yang akan meMUSNAHkan PARTI ini.. Jangan HARAPlah UMNO akan berUBAH dan kembali mengHAYATi FALSAFAH perJUANGan asalnya yang bertERASkan kePENTINGan Melayu/ISLAM di NEGARA ini.. Inilah 'PENYAKIT' UMNO yang amat sukar untuk diUBATi pada hari ini.. Kesian BETUL kita dengan DS Najib! HE!HE!HE!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan