Wednesday, July 25, 2012

Di NEGARA ini, para MUFTI boleh diHINA hanya dengan mengGUNAkan BERITA Malaysiakini..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Sebelum ini kita sudah MAKLUMkan bahawa cara LAPORan BERITA menerusi MEDIA yang KONON-KONONnya BEBAS seperti Malaysiakini atau The Malaysian INSIDER sebenarnya tahap SAMPAH.. BERITA yang diLAPORkan sering dalam bentuk 'TerGANTUNG' atau TIDAK tahu HUJUNG dan PANGKAL.. Walaupun ada segolongan umat Melayu/ISLAM KONON-KONONnya ingin dilihat LIBERAL dengan meLANGGAN atau memPERCAYAi sumber BERITA sebegini, sebenarnya mereka TIDAK lebih sekadar memperDUNGUkan diri mereka sendiri sahaja..

Kita PERCAYA LAPORan BERITA sebegini RUPA memang diSENGAJAkan.. Memang ADA agenda terSEMBUNYI bergantung kepada siapa yang memBIAYAi mereka.. Dalam KONTEKS ini, mereka berUNTUNG kerana bukan semua umat Melayu/ISLAM yang memBACA BERITA sedemikian akan menyemak kembali FAKTA tersebut.. CONTOHnya apabila BERITA sebegini diSEBARkan.. ->KLIK<-

BERITA sebegini kemudiannya diPETIK pulak oleh para PENYOKONG PR khususnya Lebai-Lebai DUNGU PAS dan diGUNAkan pulak untuk mengHINA dan MENGUTUK pihak lain seperti yang kita PAPARkan daripada FACEBOOK ini..


Habis diHINA dan diKUTUKnya para MUFTI yang hanya mengeluarkan PENDAPAT sedemikian.. PENDAPAT yang mengatakan para MUFTI berSETUJU untuk para ATLET NEGARA ke Sukan OLIMPIK menangguhkan PUASA dengan ALASAN berMUSAFIR.. Macamlah mereka tuh lebih ARIF daripada para MUFTI tersebut?

MALANGnya, NAWAITU JAHAT mereka TIDAK terLAKSANA kerana keJAHILan mereka sendiri.. NAWAITU mereka untuk mengHINA para MUFTI atau meNAMPAKkan para MUFTI itu seakan-akan bodoh dalam AGAMAnya sendiri TIDAK terCAPAI.. NAWAITU BURUK macam tu Allah SWT balas sekejap aje.. Sebaliknya, diTAKDIRkan pulak mereka itu yang JAHIL dan BODOH kerana apa yang diNYATAkan oleh para MUFTI tersebut sebenarnya turut diSEPAKATi pulak para MUFTI atau pembuat FATWA di NEGARA-NEGARA ISLAM lain yang turut mengHANTAR para ATLET ke Sukan OLIMPIK.. ->KLIK<- dan ->KLIK<-

PerSOALannya, kenapakah Malaysiakini TIDAK menyemak dahulu FAKTA tersebut sebelum menyiarkannya? Apakah agenda terSEMBUNYI mereka? Untuk memecah-belahkan umat Melayu/ISLAM? Atau agenda jangka PANJANG para pemBIAYA mereka untuk mengHANCURkan keDUDUKan ISLAM di NEGARA ini? Rasanya ini bukan PERTAMA kali mereka melakukan sedemikian.. Mungkin cara MUDAH ialah menyalahkan para pemBACA mereka.. Almaklumlah, seperti yang kita sebut di AWAL tadi, bukan SEMUA pemBACA dan peLANGGAN mereka ini INTELEK mana pun.. BACA Malaysiakini kerana KONONnya nak jadik LIBERAL..

Namun demikian, mereka yang mengHINA para MUFTI kerana BERITA sebegini turut memperLIHATkan keDUNGUan dan keJAHILan mereka.. Walaupun mereka KONONnya meLABELkan diri sebagai 'Lebih ISLAM berbanding orang ISLAM lain' (LABEL RASMI Lebai-Lebai DUNGU PAS), nampak jelas pemahaman mereka tentang ISLAM jauh lebih menJIJIKkan berbanding orang KAFIR! Ini kerana seBAHAGIAN besar para PENYOKONG PAS khususnya yang MUDA-MUDA tuh TIDAK menDAPAT DIDIKan AGAMA ISLAM daripada ibu bapa semasa KECIL.. ASAS AGAMA ISLAM mereka TIDAK KUKUH dan sekarang baru nak mencarinya..

Pada golongan sebegini, menDIDIK semula mereka tentang ISLAM yang sebenar jauh lebih SUKAR berbanding mengISLAMkan orang KAFIR.. DiTAMBAH pulak dengan keSESATan PAS yang diPELOPORi dek Pok Nik 'ALAIHISSALAM', nyata sekali ianya ibarat TUGAS meRUNTUHkan sebuah GUNUNG! Dah BANYAK kali dah kita KATAkan bahawa ibu bapa patut memBERIkan ASAS AGAMA ISLAM yang KUKUH pada anak-anak mereka.. Sekurang-kurangnya dapat PEGANG teguh pada perkara ASAS seperti RUKUN ISLAM dan RUKUN IMAN.. Kalau perkara ASAS pun tak KUKUH, maka MUDAHlah mereka diSESARkan bila dah DEWASA!

Sebab itulah golongan sebegini BUTA bahawa dalam HIERARKI kePIMPINan PAS dah HAMPIR takde ULAMA dah.. Selain PRESIDENnya, siapa lagi ULAMA? Timbalan PRESIDEN yang pernah dicekup KHALWAT? Naib PRESIDEN yang takde sijil SPM? Siapa lagi? Dewan ULAMA PAS pulak sebenarnya jauh lebih PENGECUT berBANDING para MUFTI yang diHINA dan diKUTUK oleh golongan ini.. Usahkan bab HUDUD, bab lain seperti pengGUNAan nama Allah SWT oleh AGAMA lain atau bab pemBANTERASan MAKSIAT + MURTAD di Pulau Pinang dan Selangor pun mereka tak BERANI berSUARA? Hanya JAHIL dan DUNGU aje yang tak NAMPAK!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan