Thursday, August 30, 2012

Adakah SPR pemilik AKAUN FB ini? Atau.........


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Baru-baru ini kita terBACA berita tentang LAPORan POLIS oleh Pemuda UMNO berhubung dengan sebuah AKAUN Facebook PALSU.. ->KLIK<-

Dalam KONTEKS yang diNYATAkan, kita PERCAYA bukan Pemuda UMNO sahaja sering diPALSUkan 'JENAMA' mereka menerusi MEDIA SIBER seperti Facebook atau TWITTER.. Banyak jugak agensi-agensi Kerajaan PUSAT atau GLC yang diPALSUkan 'JENAMA' mereka oleh pihak-pihak tertentu.. Tujuan mereka berbuat demikian untuk mengGAMBARkan KONONnya Kerajaan PUSAT yang diTERAJUi oleh UMNO/BN ini pun KONONnya mempunyai penentang di dalam agensi-agensinya.. TAKTIK ZIONIS la ni..

Merujuk kepada AKAUN Facebook PALSU Pemuda UMNO, sebenarnya ianya MUDAH diTANGANi jika 'BOSS' Pemuda UMNO itu sendiri TIDAK sebegitu 'GILA GLAMOUR'.. 'GILA GLAMOUR' yang kita MAKSUDkan ialah dengan sering menCARI PUBLISTI MURAHan untuk dirinya sendiri, bukan untuk organisasi yang diKETUAinya iaitu Pemuda UMNO.. Mungkin kerana menDAPAT JAWATAN setelah diDAPATi berSALAH meLAKUkan keSALAHan POLITIK WANG, ini menJADIkan dia agak RALAT untuk berDEPAN dengan segala bentuk 'PEPERANGAN' di dalam MEDIA SIBER? Biasa la tu.. Orang dapat JAWATAN cara macam tuh memang selalunya GAGAL dalam KERJAYA!

Selain itu, semasa 'SURFING' Facebook kita jugak terJUMPA dengan AKAUN Facebook yang mengGUNAkan LOGO Suruhanjaya Pilihanraya (SPR).. SOALnya di sini, adakah AKAUN ini sebenar-benarnya MILIK SPR? Atau adakah SPR memBERIkan keBENARan kepada mana-mana PIHAK untuk mengGUNAkan LOGOnya dalam KONTEKS yang diNYATAkan dalam AKAUN Facebook ini? ->KLIK<-

Selain itu, apabila kita meneliti KANDUNGAN atau apa yang diTULIS, ianya seakan-akan 'MIND-SET' BABI-BABI KUNING 'KOTOR 3.0' yang akan mengHURU-HARAkan Dataran MERDEKA pada Hari MERDEKA nanti.. Entah-entah ada TAJAan dari ZIONIS Neo-CON yang mengGUNAkan TAKTIK sama untuk mengHANCURkan NEGARA-NEGARA ISLAM seperti di benua ARAB sebelum ini? Jadik, HARAPlah sesiapa tolong SIASAT..

SeHARUSnya pihak SPR tampil memBERIkan penJELASan untuk mengelakkan keKELIRUan atau diPLAGIATkan oleh ANASIR peROSAK NEGARA.. Jika bukan SPR pemilik AKAUN Facebook, ambil aje TINDAKan undang-undang? Bila lagi nak guna PAKAI Akta Keterangan 144? Atau Akta Keterangan ini hanya terPAKAI untuk mereka yang cuba memperTAHANkan keWIBAWAan Kerajaan UMNO/BN sahaja? Ini jugak seHARUSnya menjadik tanggung-JAWAB kepada para PAK CIK 'TUA berKULAT' yang jadik PENGARAH itu dan ini di JABATAN-JABATAN agensi Kerajaan yang 'PEKAK' dan 'BISU' terhadap kegiatan ini.. Nak TUNGGU jadik HURU-HARA ke baru nak berTINDAK?

Para PAK CIK 'TUA berKULAT' yang jadik PENGARAH di JABATAN-JABATAN agensi Kerajaan tuh bila agaknya nak SEDAR bahawa 'PERANG' di alam SIBER ini bukannya macam Askar MELAYU lawan JEPUN pakai SENAPANG patah macam dalam filem Sarjan Hassan? Para PAK CIK 'TUA berKULAT' yang jadik PENGARAH di JABATAN-JABATAN agensi Kerajaan patut SEDAR bila-bila MASA sahaja agensi Kerajaan PUSAT boleh di'PALSU'kan dan dijadikan ALAT untuk memBURUKkan kembali Kerajaan PUSAT itu sendiri.. Setakat ini apakah TINDAKan berKESAN yang diambil? SEMUAnya nak tunggu DS Najib TURUN padang baru terHEGEH-HEGEH baru nak berTINDAK? Jadik? Setakat ini cuma KIRA berapa BANYAK PENCEN dan 'REWARD' la bila berSARA nanti?

Wallahualam..

2 comments:

  1. Walaupun pemegang akaun ni berat sebelah, saya perhatikan komen2 di setiap postingnya mcm neutral. Saya suka mcm tu. keh keh keh.

    ReplyDelete
  2. ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    Kita TOLAK tepi dulu tang KOMEN tu tapi perSOALannya adakah pemegang AKAUN itu ada kaitan dengan SPR? Jika TIDAK, bolehkah logo SPR digunakan macam tu aje?

    Wallahualam..

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan