Friday, August 31, 2012

NEGARA ini telah 'DICABUL' dan 'DIJAJAH' semula pada malam ulangtahun KeMERDEKAan ke-55?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Selama manakah sesebuah NEGARA itu dapat mengekalkan keMERDEKAannya? 10 TAHUN? 20 TAHUN? 55 TAHUN? RAMAI di kalangan orang POLITIK sebenarnya BENAK pasal SEJARAH.. Kerana itulah RAMAI di kalangan mereka LUPA bahawa SEJARAH sentiasa dan akan berULANG.. Dengan KATA lain, hari ini kita meRAYAkan Hari KeMERDEKAan NEGARA ke-55 tetapi mungkin diTAKDIRkan pada usia NEGARA ke-56, NEGARA ini sudah TIDAK wujud lagi?


Mungkin orang KATA ini KARUT tetapi kita LIHAT sendiri NEGARA-NEGARA seperti Afghanistan, Iraq, SYRIA, Libya, Yaman dan SUDAN yang cuma WUJUD sebagai sebuah NEGARA di atas PETA tetapi RAKYATnya saling berMUSUHan dan berBUNUHan sesama sendiri.. Apakah MAKNA sebuah NEGARA jika RAKYATnya TIDAK lagi mengHARGAi keWUJUDannya? Apakah gunanya untuk bersusah-payah memBENTUK kerajaan bagi menTADBIRnya? SERAHkan aje kepada REJIM ZIONIS Neo-CON untuk diROBEKkan atas nama LIBERALISASI?


Malam ini kita menyaksikan DETIK 12 MALAN keMERDEKAan NEGARA ini diCEMARi oleh golongan yang langsung TIDAK berJUANG untuk keMERDEKAan NEGARA ini? Apakah sumbangan Mat SABU, Marina CHIN, Hishamuddin RAIS dan Samad SAID? Apakah mereka yang meMERDEKAkan NEGARA ini?

- Mat SABU mengHARGAi DARAH KOMUNIS yang diTUMPAHkan meLEBIHi DARAH perajurit NEGARA?

- Marina CHIN pula siapa dia? Sumbangan sebagai WARGANEGARA pun TAK siapa yang TAHU?

- Samad SAID hanyalah si TUA yang terSESAT di penghujung USIA?

- Hishamuddin RAIS hanyalah PENGECUT dan pemBELOT yang pernah lari dari NEGARAnya tetapi meRENGEK meminta keBENARan untuk PULANG?


Siapakah mereka ini untuk meLAYAKkan diri masing-masing meRASAkan BERHAK meROSAKkan Hari KeMERDEKAan NEGARA ke-55? Begitu jugak dengan peMAKAN BABI yang berHIMPUN sama MALAM tadi tetapi TIDAK sedar pun TOK NENEK mereka dahulu meRENGEK kerana TIDAK ada keRAKYATan pun?

Dalam KONTEKS ini, UMNO sebenarnya BERHAK dan amat-amat BERHAK untuk menDABIK DADA mengatakan mereka yang meMERDEKAan NEGARA ini dan menJADIkan Padang Kelab Selangor itu kepada Dataran MERDEKA.. Malangnya, generasi MUDA dalam UMNO hari ini lebih GEMAR berPOLITIK WANG dan mencari PUBLISITI MURAHan kerana mereka TIDAK diBESARkan dalam keSUSAHan dan keSENGSARAan.. Ada yang LAHIR di Kuwait, berSEKOLAH di Singapura dan 'GRADUATE' di UK tetapi boleh pulak PERASAN dirinya tuh ELITIS yang KONONnya LAYAK untuk menTADBIR NEGARA nih macam harta PUSAKA?


Jadik, untuk apa lagi diRAIkan Hari KeMERDEKAan NEGARA jika kita CENDERUNG untuk meROSAKkannya dan memBUANG NILAI-NILAI SEJARAH dan WARISAN yang ada padanya? Untuk apa lagi kita meRAIkan keWUJUDan sebuah NEGARA jika kita memBIARkan PENYANGAK-PENYANGAK yang langsung TIDAK mengHARGAi diri mereka sebagai WARGANEGARA mengotorinya? BANGLA dan ROHINGYA lebih mengHARGAi NEGARA ini berbanding para PENYANGAK yang diMAKSUDkan? TIDAK mustahi Allah SWT akan menarik pemBERIan sebuah NEGARA jika RAKYATnya sendiri TIDAK mengHARGAinya..

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan