Friday, October 19, 2012

Perkara berBAHAYA yang sudah LAMA diDEDAHkan oleh BLOG ini untuk pengetahuan DS Najib..



ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita dah BANYAK kali sebut bahawa jangan diPELIHARA 'LANUN-LANUN KORPORAT' dalam agensi kerajaan.. 'LANUN-LANUN KORPORAT' ini hanya tahu MENYAMUN aje bukannya menunaikan apa yang diAMANAHkan terhadap mereka untuk berBAKTI kepada RAKYAT.. Kita PERHATIkan BANYAK agensi dan GLC kerajaan yang telah diSALAH-GUNAkan hanya untuk memBUNCITkan PERUT para 'LANUN KORPORAT' ini.. DS Najib seHARUSnya melihat perKEMBANGan sebegini sebagai sesuatu yang menakutkan.. Ini kerana para 'LANUN KORPORAT' ini sebenarnya mampu meMUSNAHkan segala USAHA DS Najib jika keMAHUan NAFSU mereka TIDAK diPENUHi olehnya..

Jika DS Najib meRASAkan para 'LANUN KORPORAT' ini adalah mereka yang berWIBAWA dan boleh diPERCAYAi, kita terus-terang KATAkanlah bahawa ianya SALAH.. KeBANYAKkan para 'LANUN KORPORAT' ini ialah dari golongan generasi 'DADDY kasi GENERATION' seperti yang diNYATAkan oleh Syed AKBAR Ali.. ->KLIK<-

'DADDY kasi GENERATION' ini sejak LAHIR lagi memPUNYAi pemikiran yang meRASAkan mereka sentiasa berada dalam 'KASTA MEWAH' yang WUJUD selari dengan penCAPAIan keMAJUan NEGARA.. Mereka ini TIDAK tahu SUSAH dan TIDAK pernah diBIARkan mengHARUNGi keSUSAHan dalam keHIDUPan sejak LAHIR lagi..

Sebab itulah jarang sekali kita meLIHAT 'DADDY kasi GENERATION' ini HIDUP dengan jual BURGER tepi JALAN atau bukak kedai JAHIT di mana-mana PREMIS perNIAGAan BUMIPUTERA.. Malah, dengan PENGARUH ibu bapa mereka, mereka BEBAS memilih KERJAYA yang diIDAMkan tanpa perlu berSUSAH-PAYAH atau mengHANTAR 'RESUME' di sana-sini.. Jika perSAINGan di sektor SWASTA terlalu SENGIT untuk mereka, pasti ADA 'RESERVE SEAT' dalam agensi milik kerajaan atau GLC yang telah diSEDIAkan untuk 'DADDY kasi GENERATION' ini.. Sebut aje yang MANA.. UDA? PKNS? TERAJU? Talent CORP? Pasti sudah ADA kerusi EMPUK telah diSEDIAkan..

Bagaimana pulak kalau 'DADDY kasi GENERATION' ini terpaksa meREBUT JAWATAN di agensi kerajaan atau GLC sama seperti RAKYAT MARHAEN lain? Sudah tentu mereka akan menDESAK atau mengGUNAkan PENGARUH mak bapak mereka untuk mengUGUT kerajaan termasuk mengGUNAkan PLATFORM POLITIK.. Tambah pulak ketika ini PARTI UMNO/BN yang memBENTUK kerajaan sangat LEMAH dan mengHARAPkan USAHA DS Najib seorang DIRI untuk kembali KUKUH.. Lagilah naik LEMAK golongan ini untuk buat DESAKan.. Apa mereka SUSAH kalau UMNO/BN TUMBANG sekali pun kerana mereka tetap ada TEMPAT dalam kerajaan baru nanti!

Sudah tentu TIDAK akan ada di kalangan 'DADDY kasi GENERATION' ini yang akan meREMPAT walaupun UMNO/BN TUMBANG.. Ini kerana jika PR jadik kerajaan, sudah tentu TIDAK masuk AKAL untuk meNABALkan seorang YB yang takde SPM seperti MP PAS Pokok Sena menerajui mana-mana agensi kerajaan atau pun GLC! Nak TAK nak, golongan ini jugaklah yang akan diCARI nanti.. Tambah pulak MAJORITI daripada mereka berOTAK LIBERAL, apa yang mereka KISAH sangat.. Ketika ini pun mereka sanggup GADAIkan NEGARA dan BANGSA kalau TIDAK diBERIkan JAWATAN.. Bukan PELIK jika 'DADDY kasi GENERATION' ini jadik 'LANUN KORPORAT' sekali pun!

Wallahualam.. 

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan