Sunday, August 31, 2014

PenCAPAIan KPI NEGARA kita pada HARI KeMERDEKAan ke-57 dan 'HADIAH' daripada PM DS Najib untuk RAKYAT..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Apakah ERTI keMERDEKAan? Kita BEBAS? Apakah TAFSIRan keBEBASan itu hinggakan kita boleh HIDUP tanpa AGAMA, ADAB dan UNDANG-UNDANG? Itu perSOALan yang perlu diJAWAB pada HARI keMERDEKAan yang ke-57 kali ini.. SeTAHUN selepas NEGARA kita MERDEKA, TUNKU Abdul RAHMAN berMURAH HATI memBERIkan keWARGANEGARAan kepada 1 JUTA KAUM penDATANG yang dibawa oleh British ke NEGARA ini.. Begitu peMURAHnya TUNKU dan UMNO sebagai WAKIL UMAT Melayu/ISLAM pada MASA itu tanpa memikirkan BEBAN yang terpaksa diPIKUL oleh GENERASI terkemudian untuk meneruskan lagi keLANGSUNGan sebuah NEGARA berNAMA Malaysia bagi TAHUN ke 57 kali ini..






Kita PERCAYA HARAPan TUNKU dan RAMAI lagi PEMIMPIN terawal ialah SEMUA KAUM dapat berKERJASAMA dan saling mengHORMATi HAK masing-masing selagi NEGARA ini masih WUJUD.. Namun demikian, TAHUN demi TAHUN kita menyaksikan HARAPan mereka yang terdahulu diROSAKkan oleh sesetengah PEMIMPIN KAUM yang SENGAJA ENGGAN mengakui keWARGANEGARAan mereka itu dapat secara ANUGERAH, bukannya kerana mereka perlu meMOHON macam Bangla.. Maka mengHASUTlah mereka untuk meMULAkan ANGKARA terhadap NEGARA..




Kenapa WUJUDnya BUDAYA sedemikian tatkala sepatutnya pada NEGARA dah berUSIA 57 TAHUN ini RAKYATnya perlu memPUNYAi perADABan dan MORAL yang TINGGI? Ini kerana SIKAP para PEMIMPIN POLITIK di dalam PR terUTAMAnya yang memang mengKHIANATi NEGARA!







INSTITUSI KeSULTANan Melayu jugak merupakan ELEMEN PENTING untuk NEGARA ini mencapai keMERDEKAan.. Tanpa INSTITUSI ini, kita sudah menjadi REPUBLIK di mana KUASA berPUSAT kepada seorang PRESIDEN dan mungkin TIDAK akan diGILIRkan (DIKTATOR) atau pun terIKAT dengan KUASA-KUASA ASING yang mahu menJAJAH secara TIDAK FORMAL.. Namun, INSTITUSI yang meRUPAkan TONGGAK UTAMA keMERDEKAan NEGARA kita ini dah terANCAM.. 






Siapakah yang mampu memBELA penDERHAKAan oleh para 'Si KITOL' MODEN ini terhadap para SULTAN? Apakah UMNO? UMNO kini nak jaga SULTAN Melayu?




Ini ke GELAGAT para PEMIMPIN UMNO yang nak menJAGA keDAULATan para SULTAN seterusnya menJAMIN keUTUHan dan keMERDEKAan NEGARA ini? Apa? Itu GELAGAT PEMIMPIN UMNO tahap 'CAI' yang cuma PERASAN SELEBRITI dan TIDAK perlu diENDAHkan? BAIKlah, kita TENGOK pulak PEMIMPIN tertingginya..



Inilah dia HADIAH daripada PEMIMPIN tertinggi UMNO/BN kepada RAKYAT NEGARA ini khususnya UMAT Melayu/ISLAM sempena HARI keMERDEKAan yang ke 57.. Sebelum ini, semasa SAMBUTan HARI Malaysia pada TAHUN 2011, AKTA KeSELAMATan dalam NEGERI diMANSUHkan.. Ianya sekaligus menyebabkan peningkatan KADAR JENAYAH dan WUJUDnya pelbagai USAHA SUBVERSIF nak menJATUHkan NEGARA.. NAMPAKnya 'BENDAHARA UMNO/BN' masih GAGAL lagi..


Selama manakah keLANGSUNGan sebuah NEGARA berNAMA Malaysia ini? 60 TAHUN? 75 TAHUN? Atau 100 TAHUN? Rasanya jika anda meLIHAT semula apa yang kita PAPARkan di atas, anda boleh agak berapa lama sangat NEGARA ini mampu berTAHAN.. Apakah seluruh NEGARA patut menanggung DOSA kerana PEMIMPIN yang diAMANAHkan ini BODOH dan GAGAL menJAGA NEGARA sendiri?

Wallahualam..

1 comment:

  1. Jika selama ini Melayu Islam itu di jaga dalam tanah tumpah darah nya, kini kita semua di suruh 'mengurus' diri masing- masing !

    Bila kita bertindak atas kebenaran demi menjaga apa yang 'mereka' di atas hancurkan, kita pula yang 'di iring' dan di 'kambingkan'. Yang melakukan kesalahan besar, provokasi perkauman, mencabar Perlembagaan dan Kesultanan Melayu termaktub nya nama Persekutuan, lepas bebas melakukan perkara subversif.

    57 tahun, Kemerdekaan yang di sambut tidak lain keresahan lahir nya sebuah cinta kepada yang tidak tahu hendak di sebut nama nya. Malay sial, Malasicina atau Malaysia Tanah Melayu ? 1Malaysia ?

    Sesungguh nya tiada belah bahagi cinta Melayu benar kepada Negara nya.

    Melayu kitol dan kafirun harbi hanya bermuka-muka.

    Allah SWT sahaja menjanjikan yang benar

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan