Friday, September 05, 2014

DARAH RAKYAT yang jadi MANGSA kepada peMANSUHan AKTA-AKTA penCEGAHan akan memBASAHi tangan DS Najib..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Anda memang DUNGU jika masih TIDAK menyedari bahawa yang memBERIkan keKUATan dan POPULARITI kepada PR bukannya orang lain tetapi DS Najib, para 'PUNAHSIHAT'nya dan segelintir PEMIMPIN 'PenJILAT' seperti beberapa AHLI POLITIK UMNO/BN.. Kenapa? Bukankah segala TUNTUTan PR seperti pengHAPUSan ISA, ORDINAN DARURAT, AKTA Mesin CETAK dan sebagainya cuba diPENUHi oleh DS Najib sendiri? RAKYAT biasa langsung TIDAK terKESAN pun dengan segala macam AKTA ini sejak berPULUH-PULUH TAHUN? Sebaliknya RAKYAT yang semakin terANCAM sejak AKTA-AKTA ini diMANSUHkan kerajaan..

CONTOHnya, apabila ORDINAN DARURAT diHAPUSkan, kita menyaksikan sendiri peningkatan keGIATan GANGSTER, KONGSI gelap dan 'UNDERWORLD' dah NAIK mendadak.. Malah, keGIATan sebegini turut diLINDUNGi oleh beberapa PARTI POLITIK seperti PKR dan DAP La'anatullah.. Hinggakan BANYAK yang dah MATI diTEMBAK termasuklah pengasas AMBANK dan Timbalan PENGARAH KASTAM.. Jadik? SALAH siapa seBENARnya? Kenapa kita TIDAK SALAHkan aje DS Najib?



Apa? DS Najib TIDAK patut diperSALAHkan? Bukankah dia sendiri sebagai PM yang terSENGIH-SENGIH meMANSUHkan AKTA-AKTA penCEGAHan ini semasa SAMBUTan HARI Malaysia pada TAHUN 2011? Bukankah ada 'LIVE' kat TV pada MASA itu?


Begitu jugak dengan TRAGEDI penCEROBOHan di Lahad Datu pada Mac 2013.. Apabila ISA diGANTIkan dengan SOSMA, ANASIR-ANASIR luar pun TIDAK TAKUT untuk meRENCANAkan AGENDA mengHANCURkan NEGARA ini dari dalam.. Tak perlu pun mereka meRENCANAkan AGENDA mereka dari NEGARA-NEGARA jiran pun.. Malah, ianya jauh lebih berBAHAYA jika diRENCANAkan dari NEGARA luar kerana mereka ada UNDANG-UNDANG yang lebih DAHSYAT dari ISA.. Namun, disebabkan betapa BAIK HATInya DS Najib untuk mengHANCURkan NEGARA sendiri, maka ISA pun diMANSUHkan bukan demi RAKYAT sendiri.. ->KLIK<-


Sekarang ini AKTA HASUTAN pulak nak diGANTIkan dengan AKTA KeHARMONIan NASIONAL KONON-KONONnya.. Walaupun MANTAN KETUA HAKIM NEGARA sendiri dah memBERIkan NASIHAT dalam SOAL ini, tapi memandangkan 'BAR Council' lebih diSUKAi oleh DS Najib kerana teringin nak jadik LIBERAL, maka diperSETANkan aje segala NASIHAT KETUA HAKIM NEGARA itu.. Walaupun MANTAN PM TUN DR. Mahathir sendiri MENEGUR DS Najib, itu pun NAMPAKnya diperSETANkan jugak.. Malah, ada pulak para 'PenJILAT' dan penCACAI seperti orang ini yang cuba memPERLEKEHkan TUN DR. Mahathir untuk cari PUBLISTI..


Menurut si penCACAI dari Sabah ini,

"In short, to put in bluntly, Mahathirism, as some people call it, no longer works. And this is what many of the 'Old Guard' do not appear to understand.

Even the on-going use of the Sedition Act on some opposition leaders is being condemned. The government will have to tread very carefully lest this move triggers negative repercussions. Umno-Barisan Nasional is not going to be a very popular government once the trials begin.

The crime of sedition is not about what you say but about the intent behind what you say. Hence the government needs not prove what you say (which is on record anyway) but why you said it. And intent is not easy to prove because intent is not what you say but what is in your heart." ->KLIK<-

KAH!KAH!KAH! Kalau OTAK dah tahap penCACAI, kalau ada PhD sekalipun ianya tetap menunjukkan tahap OTAKnya lebih KURANG dengan MP PAS Pokok Sena.. IRONInya, Kerajaan UMNO/BN tetap TIDAK akan menjadik 'POPULAR' walaupun AKTA HASUTAN diMANSUHkan.. Bukan sesuatu yang mengHAIRANkan tatkala DS Najib masih terKIAL-KIAL nak memBUKTIkan keSALAHan seseorang di bawah AKTA KeHARMONIan NASIONAL, mungkin DS Najib dan penCACAI TUA dari Sabah ini tak SEDAR bahawa UMNO/BN dah pun KALAH pada PRU-14 nanti!


Selanjutnya, si penCACAI yang tak SEDAR dirinya ketinggalan ZAMAN ini KATA,

"If the court kicks out these cases because the prosecution failed to prove intent, the government is going to be very embarrassed. And if instead these people are sent to jail, the government is going to face a lot of criticism. This is where, both ways, the government loses.

The Sarawak state election next year is going to be very crucial. This will more or less determine what is going to happen in the next GE around 2017-2018. And the next GE will decide whether Umno and Barisan Nasional will still be in power.

Hence the Najib critics had better back off and not pressure Najib to return to the era of Mahathirism because that would be a sure recipe for disaster -- for Umno and Barisan Nasional, that is. Najib must propagate reforms and be seen to be serious and sincere about it. If not, then Umno’s and Barisan Nasional’s days are numbered.

Kita SEMUA TAHU apa yang berlaku semasa PRN Sarawak TAHUN 2011 dulu.. Kita SEMUA TAHU betapa KRONIKnya DAP La'anatullah untuk menguasai Sarawak hingga ada PEMIMPIN mereka terang-terangan mengHINA PEHIN Sri Taib dalam BAHASA Cina semasa berKEMPEN.. Ohh.. Sudah tentu si penCACAI dari Sabah ini TIDAK TAHU pasal bukan dia TURUN berKEMPEN pun MASA tuh..


Kalau pada MASA itu pun HASUTan dah berleluasa, anda boleh JANGKA apa akan jadik jika PRN Sarawak diadakan selepas AKTA HASUTan diMANSUHkan dan diGANTI dengan AKTA KeHARMONIan NASIONAL nanti.. Tak pasal-pasal DS Najib akan jadik PM paling BENGAP pasal HILANG sebuah NEGERI lagi kerana IKUTkan sangat keMAHUan MUSUHnya dan para penCACAInya dari Sabah ini..

Secara JUJURnya, kita memang berSYUKUR bahawa penCACAI dari Sabah ini sudah pun diPINGGIRkan dari ARENA POLITIK di NEGERInya sendiri.. Kita dapat BAYANGkan jika dia TIDAK diPINGGIRkan sebelum PRU-13, bukan UMNO/BN aje yang HILANG Sabah, malah Malaysia pun akan HILANG sebuah NEGERI.. Kita meMOHON sangat-sangatlah kepada 'AMAN Brothers' di Sabah agar TIDAK memBERIkan MUKA kepada penCACAI sebegini.. Kalau dia nak BANGGAkan sangat PhDnya itu, LANTIK aje dia sebagai WAKIL untuk meRUNDINGkan POLIS kita yang diCULIK entah berapa BULAN dah di Sulu.. Itu pasal ISA dah takde lah tu!


Kita TEGASkan di sini bahawa SIKAP DS Najib sendiri sebagai PEMIMPIN yang dah BANYAK meLEMAHkan kerajaan, bukannya segala macam AKTA yang dah diMANSUHkan itu pun.. Walaupun WUJUD AKTA sebegini, tetapi kalau Kerajaan UMNO/BN jaga RAKYAT, takde masalah pun.. Satu DUNIA TAHU dan IRI HATI terhadap penCAPAIan NEGARA di bawah Kerajaan UMNO/BN sejak TAHUN 1957 lagi.. Kenapa pulak DS Najib sendiri GATAL nak meMUSNAHkan penCAPAIan ini hanya seMATA-MATA nak diLIHAT LIBERAL dan 'POPULAR' di MATA penCACAI?



Kenapa DS Najib KEMARUK nak BASAHkan TANGANnya sendiri dengan DARAH RAKYAT yang jadik MANGSA dek kerana AKTA-AKTA penCEGAHan sebegini dah diHAPUSkan? Tak RASA berDOSA ke sebab DS Najib nak jadik LIBERAL, RAKYAT jadik MANGSA seperti TRAGEDI Lahad Datu, GANGSTERisme dan BANYAK lagi?

Wallahualam..

2 comments:

  1. Yg pastinya cara Dr M yg tegas tapi adil telah terbukti efektif......cara Najib yg moderate bak kata Lim Kit Sial....kerajaan auto pilot dan huru hara.....
    Si pembodek Keruak tu kata cara Dr M sudah tidak sesuai.....beliau memang ahli politik yg jahil kerana tidak mahu terima hakikat yg sifat dan sikap kaum cina masih tidak berubah sejak sebelum dan selepas Merdeka lagi.
    Ringkasannya mudah....kalau masaalah lama....apa perlunya pendekatan baru.
    Sebelum nasi menjadi bubur ada baiknya Najib diturunkan sebab jelas tindakan sudah tidak lagi selaras dgn falsafah perjuangan UMNO.
    Lebih baik bagi Najib bersara dan tumpu sepenuh masa kpd Kak Ros.

    ReplyDelete
  2. MAsaalah kita dai dulu sampai sekarang sama je, Cina Cina DAP sial dan hanya mementingkan diri sendiri. Pemimpin pemimoin mekayu/Bumiputra lak sebok dok jilat bontot cina cina nih, diorang manau tau carik duit kalau tak jadi proksi cina cina celaka nih.

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan