Saturday, September 06, 2014

SELEBRITI POLITIK berPESAN kepada BUDAK U, jangan jadik 'MACAI' (Jadik 'KELDAI' dia, takpa kot?)


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

AlKISAH pada HARI ini seorang MENTERI yang amat diSAYANGi oleh PM DS Najib kerana keLIBERALan dan pemikiran ala BARATnya telah berKUNJUNG ke UIAM KONONnya untuk meRASMIkan HARI KeMERDEKAan di sana.. Dalam UCAPANnya di sana, MENTERI LIBERAL ini telah menyatakan kepada para BELIA agar jangan menjadi 'PAK TURUT' atau 'MACAI' kepada PIHAK yang mengKRITIK atau memBURUKkan PIHAK lain.. Kenyataan ini tersangatlah LUCU.. ->KLIK<-


Bukan apa, keBETULan ada satu 'PAGE' dalam FB yang ada mengeluarkan kenyataan begini


HE!HE!HE! IRONInya, ada pulak yang TERASA dan meRASAkan kenyataan itu diTUJUkan kepada MENTERI LIBERAL yang menyebut perKATAan 'MACAI' tadi.. Antara KOMEN-KOMEN yang menarik sebagai RESPON pada kenyataan ini ialah,


HE!HE!HE! Jika anda memBACA KOMEN-KOMEN FB terSEBUT dan cuba KAITkan pulak dengan kenyataan MENTERI LIBERAL tadi pasal 'MACAI', TIDAKkah NYATA lagi JELAS bahawa MENTERI LIBERAL itu jugak memPUNYAi BARISan 'MACAI' untuk 'TUKANG CUCI TAIK'nya di dalam MEDIA SOSIAL? Err... Siapalah agaknya yang diKERAHkan untuk jadik 'MACAI' tuh? BeBUDAK PTD kat KBS ke atau pun beBUDAK dalam Pemuda UMNO yang dah diBELI dengan RM? KAH!KAH!KAH! 

Takpe, kita TINGGALkan bab 'MACAI' tu di dalam 'PAGE' FB terSEBUT.. Anggap sebagai SELINGAN aje untuk kali ini.. Apa KATA kita tengok balik apa yang MENTERI LIBERAL itu SEBUT dalam UCAPAN depan beBUDAK UIAM di sana..

"Belia terutama pelajar IPT kini menelan bulat-bulat apa yang mereka dengar tanpa usul periksa. Pesanan saya kepada mereka ialah buat kajian dan periksa sesuatu perkara sebelum mereka menghentam atau buat sebarang keputusan,"

HE!HE!HE! Yang nih kita agak SETUJU dengan MENTERI LIBERAL ini.. Cumanya, daripada dia dok SEBUT perkara begini DEPAN 'FRESHIE', apa KATA dia SEBUT perkara yang SAMA depan beBUDAK GAMIS yang dok USUNG 'JENAZAH' kat KDN pada HARI ini? Dahlah GAMIS tuh perTUBUHan HARAM, boleh menyokong pulak perBUATan HARAM di dalam kePIMPINan PR dengan memperGUNAkan ISLAM ala-ala ISIS?



BERANI ke MENTERI LIBERAL tadi pergi berDEPAN dan memBALAS perBUATan GAMIS dengan mengULANGi kenyataannya seperti di UIAM? Atau itu hanya LAKONannya di atas PENTAS UIAM untuk memperBODOHkan mereka sahaja? Selanjutnya, MENTERI LIBERAL ini menyatakan pulak perkara berikut di UIAM,

"Patriotisme bukan setakat mengibarkan bendera atau menyanyi lagu Jalur Gemilang, tetapi menanam visi untuk meninggalkan sesuatu yang lebih baik untuk generasi akan datang,"

KAH!KAH!KAH! Ini kenyataan tak boleh 'BLAH' dah.. Memang KELAKAR sangat.. Untuk itu, apa KATA kita memperLIHATkan semula 'AKSI PATRIOTisme' yang pernah diLAKUkan oleh MENTERI LIBERAL ini MASA dahulu dan BARU-BARU ini?







KAH!KAH!KAH! KAH!KAH!KAH! KAH!KAH!KAH!

PATRIOTisme la sangat.. 

Aduyaii... NASIB BAIK le kita tak 'GRAD' di mana-mana IPT dalam NEGARA.. Kalau tak, memang HIDUP kena 'KENCING' aje la dengan PEMIMPIN POLITIK yang HEBAT berLAKON seperti MENTERI LIBERAL ini!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan