Monday, January 12, 2015

Akibat diLANDA MUSIBAH, MUSUH-MUSUH ISLAM menyangka UMAT Melayu/ISLAM sudah menjadik LEMAH?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Apakah anda TIDAK SEDAR bahawa mereka ini mengambil KESEMPATAN menyerang kita UMAT Melayu/ISLAM tatkala kita sedang diTIMPA MUSIBAH? Mereka menyangka UMAT Melayu/ISLAM yang diTIMPA MUSIBAH ketika ini berada dalam keadaan meREMPAT dan terpaksa menagih SIMPATI daripada mereka yang KONON-KONONnya lebih berJAYA itu..


SERANGan mereka bukanlah untuk memBURUK-BURUKkan ISLAM di MATA puak-puak KRISTIAN 'EVANGELIST' yang sememangnya dikeTAHUi SESAT daripada AJARan KRISTIAN sendiri.. SASARan mereka ini berTUJUAN untuk mengGUGAT AKIDAH dan keIMANan di kalangan UMAT Melayu/ISLAM sendiri seBENARnya.. Jika ini berLAKU, maka berJAYAlah AGENDA perMURTADan seluruh Malaysia mereka ini..


Sudah tentu MODUS-OPERANDI mereka ini sudah diRANCANG.. BUKTInya, apabila seorang 'MENYALAK', ianya akan diSAHUT secara oleh 'SALAKan' yang lain.. IBARAT SERIGALA yang cuba memBAHAM MANGSA mereka yang terPERANGKAP di dalam SELUT dan LUMPUR BANJIR ketika cuba meLOLOSkan diri.. Apakah kita sememangnya dalam SITUASI sedemikian ketika ini?


LEMAHkah kita UMAT Melayu/ISLAM pada ketika ini? Kita TIDAKlah LEMAH dek kerana diTIMPA MUSIBAH seperti BANJIR.. Sebaliknya kita LEMAH kerana kita sendiri GAGAL mengawal NAFSU dan MINDA kita hingga mengHAMPIRi kepada tahap JAHILIYYAH..


IRONInya, keLEMAHan kita seperti di atas inilah yang diSEDARi dan diambil KESEMPATAN oleh MUSUH-MUSUH ISLAM seperti di atas tuh.. MALANG bagi kita kerana mereka yang KONON-KONONnya cuba MENEGUR pun 2X5 jugak bab nak menjadik JAHILIYYAH nih.. 


Ada KREDIBILITI ke untuk dia nih MENEGUR perLAKUan SONGSANG para GADIS Melayu berTUDUNG yang diPELUK CIUM itu? Sedangkan dia sendiri pun GAGAL mengenal pasti apakah yang patut diTEGUR? Inilah PUNCA segala perMASALAHan yang GAGAL diHURAIkan oleh para penCACAInya di dalam UMNO sendiri.. Lebih memBURUKkan keadaan apabila orang yang sepatutnya berTEGAS dalam SOAL ini pun masih 'BLUR' tak TAHU nak BUAT apa..


MASA TIDAK boleh diPUTAR semula.. Apa yang dah diMUSNAHkan, MUSTAHIL untuk diBINA semula SAMA seperti sebelumnya.. KeROSAKkan sudah berLAKU.. Apakah HARGA yang perlu diBAYAR untuk mereka yang meLAKUkannya? Paling PENTING, apakah kita kena BIARkan lagi keROSAKkan sebegini berPANJANGan?

Wallahualam..

5 comments:

  1. Khairy Jamaluddin Pundek Cilaka haramjaddah..

    ReplyDelete
  2. Sejarah telah membuktikan bahawa Kejatuhan Kesultanan Melayu Melaka hancur berkecai dan tewas kepada Portugis hanya kerana penyelewengan dan tipu belit Bangsa MAMAK yang begitu berpengaruh di dalam Kesultanan Melayu Melaka. MAMAK ini telah berjaya mengadu domba, menabur fitnah, menikam dari belakang dan macam-macam helah, sehinggakan Pembesar Melayu bersengketa dan bergaduh sesama sendiri. Tipu helah mereka berjaya membuatkan Sultan hanya percaya dan memberikan kuasa kepada mereka. Banyak Pembesar Melayu kecewa dan berpatah arang..Hari ini, pusingan ini terjadi lagi sekali di dalam era Melayu Pasca Merdeka.. cuma sedikit perbezaan dengan peredaran masa dan suasana. Apabila Kedudukan Orang Melayu hari ini bukan lagi kuat, tetapi Golongan Melayu Kelas Atasan dan Menengah, di dapati sombong angkuh, marahkan Kerajaan kerana kecewa dengan sikap kerajaan Pemerintah Hari ini yang mengenepikan Kategori Orang-Orang Melayu Kelas Atasan dan Menengah.

    Golongan MAMAK telah berjaya di dalam Agenda Tersendiri mereka pabila mereka telah Menguasai Majoriti Kedudukkan Tertinggi Jawatan di dalam Kerajaan, lihatlah di bawah:-

    1. Ketua Setiausaha Negara - Tan Sri Dr. Ali Hamsa - MAMAK.
    2. Ketua Setiausaha Perbendaharaan Negara - Tan Sri Dr Irwan Serigar - MAMAK.
    3. Ketua Setiausaha Majlis Keselamatan Negara - KSN - Datuk Mohamed Thajudeen - MAMAK.
    4. Ketua Polis Negara - Tan Sri Khalid Abu Bakar - MAMAK.
    5. 1MDB yang bermasalah besar kerana berhutang BerBillion Ringgit juga telah melantik ARUL yang juga merupakan seorang MAMAK.
    6. Ketua Pembangkang yang siang dan malam hari berfikir macam mana nak Menjatuhkan Malaysia iaitu DATUK SERI ANWAR IBRAHIM jugak seorang MAMAK.
    7. Khairy Jamaluddin jugak begitu percaya kepada MAMAK melebihi Orang Melayu apabila kebanyakan orang kuat Khairy adalah MAMAK. dulu orang kuat Khairy adalah Reeza Merican pon seorang Mamak. rujuk weblink - http://parpukari.blogspot.com/2013/05/mesej-khas-untuk-khairy-jamaluddin.html ; http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2009/03/khairy-desperado-guna-taktik-azeez.html
    8.Tabung Haji Dana Orang Melayu untuk Menunaikan Haji jugak diPENGERUSIkan oleh Datuk Seri Abdul Azeez - MAMAK juga. Mamk nie Gangster luma motor, manyak sombong sama Melayu..
    baca weblink : http://no2azeezrahim.blogspot.com/ ; http://www.rockybru.com.my/2013/06/tabung-haji-gets-new-chairman.html= baca keluhan komen melayu.

    Orang Cina di Malaysia sudah hidup begitu lama di Malaysia dan mereka sudah mengenali isi hati, tingkah laku dan adat resam orang melayu. Orang Melayu dikenali dengan berbudi pekerti yang tinggi, sopan santun dan berhemah tinggi. Sejarah Kerajaan UMNO Barisan Nasional kekal memerintah kerana Kebanyakkan Jawatan Tertinggi adalah dari kalangan Orang Melayu. Perubahan tidak percayakan melayu apabila Tun Mahathir mengatakan Melayu Mudah Lupa, walaupon Perdana Menteri Tun Mahathir seorang Mamak beliau dari jenis MAMAK yang boleh dipercayai..mungkin Genetik Melayu kuat padanya..kulit beliau pon bukan macam kebanyakkan Mamak. Orang Cina dah pon menunjukkan mereka tidak percaya pada MAMAK bila menolak Tun Dollah Badawi kerana kebergantunggan Pak Lah pada Mamak begitu ketara, Restoran Mamak naik bagai Cendawan tumbuh berkeliaran, menenggelamkan dan memakan bisness restoran cina dan melayu. (Org Cina banyak support bisness org melayu), bisness mereka banyak lingkop.

    Kesempatan diambil oleh DAP mengelirukan Orang Cina dan Melayu Kebanyakkan supaya menuntut macam2 drp Kerajaan, jadi Najib dengan Bodoh dan Angkuhnya menghapuskan Akta Hasutan, Ordinan Darurat.... Cina Dap berjaya memutar belitkan isu dan Pemimpin Ulama PAS semuanya tertipu...Apakah mereka betul2 Ulamak..aiiish..tampak jelasnya BUKAN, tapi DAP melobi-loba mereka dan berjaya menengahkan mereka.

    Kembalikan Orang Melayu didalam Pimpinan Utama Kerajaan.. Nescaya Orang Cina akan kembali menyokong Kerajaan BN UMNO.

    ReplyDelete
  3. Bila "wau" abjad jawi/Quran jadi WOW ! Itu sebab muslimah, nama di panggil oleh Pas, gagal menjadi contoh, sentiasa di buai mimpi nyanyian muslimat Pas...

    Lelaki Korea "berdangdut" kalah lak indon !

    ReplyDelete
  4. RBA dah sampai sini jugak?

    Tentang cina dengan nama mat saleh ni, apa dia tau tentang khutbah Jumaat?Memangnya puak ni ambik tau tentang Islam?Kalau betul dia ambik tau seharusnya dia lebih takut kepada PAS yang ngikut DAP tu.

    Saya teka cina ni baru tau orang Islam masa sembahyang Jumaat ada khutbah sekali, dan disebabkan Islamophobianya dia mengaitkan khutbah Jumaat dengan cerita madrasah Pakistan yang kuliah budak masuk Taliban. Percayalah, puak macam dia ni sentiasa menyamakan Melayu Islam dengan semua pengganas Islam di luar sana. Dan pada masa yang sama puak ni berpakat dengan PAS. Pikir-pikirkanlah.

    Dan disebabkan dia ni bodoh tapi berasa pandai dia pun tweetlah sentimen religious bigotnya padahal tinggal dalam negara majoriti Muslim. Yag pada masa yang sama ramai tersepit dengan musibah banjir. Otak takde, perasaan pun sifar!



    ReplyDelete
  5. Kita sbg. NEGARA ISLAM tak patut asyik APOLOGETIK & TUNDUK-mcm-KULI pd. si puak EKTREMIS/PENGGANAS KAPIRDAJAL ANTI-ISLAM termasuk yg. mcm. PENGGANAS loyar LONGKANG BANGKAI BABI PORKsen dan kit-SIAL KANGKANG BABI! Sampai begitu kurang ajaq asyik MENGHINA ISLAM, Al-Quran dan Hukum HUDUD, serta para ULAMA dan MUFTI kita yg. digelar PORKsen sbg. 'ANJING' yg. "BARKING mad" - dan juga KPN yg. diFITNAH tindakannya berkaitan UMNO kononnya, harus SAMAN PENGGANAS PORKsen ni BERJUTA!

    Si PENGGANAS/EKSTREMIS ANTI-ISLAM/umatnya spt. loyar LONGKANG BANGKAI BABI PORKsen ni juga nak ambil kesempatan nak jadi 'hero' KEPARAT kebebasan-"free speech"-SAMPAH Barat-Zionis, di mata Dunia Barat-Zionis, apalagi dgn. insiden Paris, yg. disyaki dirancang si ISrael/NATO, utk. terus menjatuhkan Islam/umatnya termasuk di Eropah/Barat!

    Kan Dunia Islam dan ramai pemimpin Islam-LIBERAL dok asyik TERUJA mcm. si PEMBODEK-BANGANG memanjang - dok SEMBAH-mcm-si-KULI, "hak asasi kesamaan-kebebasan tanpa-batasan/demokrasi"-SAMPAH si MUSUH ISLAM dari Barat-ZIONIS dan ejen-ejennya dari si DAPBANGKAI/PKRSODOM: sedgkan si Barat-ISrael boleh asyik MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam dan MEMBUNUH umat Islam dlm. GENOSID yg. berterusan, termasuk di Palestin, Iraq, Syria, Afghanistan, Nigeria, Mali, Afrika Tengah, Guinea, Kenya, Somalia dsbnya! Dasar si HIPOKRIT-puak-syaitan termasuk UN/ICC-ICJ-INTERPOL dsbnya yg. disyaki diKUASAI si Barat/NATO- ZIONIS!!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan