Friday, January 30, 2015

PERASAN tak PE'EL dan PERANGAI mereka ini pada HARI ini dah menyeRUPAi ZIONIS Israel?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

HE!HE!HE! Anda jangan terKEJUT pulak jika orang yang sedang diLABELkan sebagai 'ENEMY of the STATE' ini akan menyifatkan TUDUHan terhadapnya sebagai RASIS pulak.. Ini memang sudah LUMRAH bagi mereka untuk peNAFIan sebegini.. Mana mungkin mereka MAHU diLIHAT sebagai mengKHIANATi NEGARA walaupun ianya mungkin BETUL.. Sebab itulah yang JAHAT nih selalunya UMAT Melayu/ISLAM aje.. ->KLIK<-


Apa mereka RISAU kalau NEGARA ini JATUH sekalipun? KeKAYAan mereka ini diSIMPAN di Singapura, Hong Kong, Macau dan Taiwan? Walaupun 7 daripada 10 orang BILIONAIR di NEGARA ini terdiri daripada SUKU-SAKAT mereka, mereka tetap menyalahkan UMAT Melayu/ISLAM jika berLAKUnya KORUPSI.. Ini kerana bagi mereka yang menerima RASUAH itu yang berSALAH tetapi PIHAK yang memBERI RASUAH macam mereka itu TIDAK WAJAR pulak untuk diperSALAHkan? 


IRONInya, UMAT Melayu/ISLAM masih lagi meREMPAT di BUMI sendiri.. TANAH di KAWASAN Melayu/ISLAM yang sepatutnya diMAJUkan untuk kePENTINGan KAUM ini pun tetapi AKHIRnya di'LEBUR'kan kepada KAUM 'AH-Beng' jugak.. Yang punya IDEA dari siapa kalau bukan dari PEMIMPIN UMAT Melayu/ISLAM itu sendiri?


BerSUNGGUH BENAR mereka mahu menguasai KAWASAN yang telah diMAJUkan walaupun peMAJUnya ialah kerajaan yang berTERASkan kePIMPINan Melayu/ISLAM? Untuk menutup terus keHIDUPan di BANDAR kepada UMAT Melayu/ISLAM, mereka adakan PILIHANRAYA PBT pulak? 


Mereka meRANCANGnya sejak TOK NENEK mereka dapat keWARGANEGARAan seTAHUN selepas NEGARA ini MERDEKA lagi.. MALANGnya, yang di'LALOK'kan ialah PEMIMPIN Melayu/ISLAM jugak? Terlalu BAIK HATI dan menyangka yang KAUM ini akan KEKAL menJAMIN keKUASAan mereka seLAMA-LAMAnya.. HARI ini kita TAHU antara PEMIMPIN KAUM 'AH-Beng' dan PEMIMPIN KAUM lain, siapa yang tak MAHU diTURUNkan dari JAWATAN dalam PARTInya? NAMPAK tak keJAHATan mereka?


Opps! Bagi mereka itulah DEMOKRASI.. KONONnya mereka lebih memahami DEMOKRASI seperti mana perKATAan 'DEMOKRATIK' itu ada pada NAMA PARTI mereka.. Walhal, pemilihan CEC mereka sendiri berTERABUR sampai sekarang tak keTAHUan?


Itu pun masih ada di kalangan UMAT Melayu/ISLAM sendiri yang terlalu BODOH tak SEDAR diri mereka diHINA.. Nak CONTOH? Cuba kita 'FLASHBACK' balik semasa Kelantan diLANDA BANJIR pada AKHIR TAHUN 2014 lalu.. Apa pengHINAan yang mereka KATAkan kepada RAKYAT Kelantan oleh PENULIS seKAUM mereka dalam PORTAL berikut..


"Hence my proposal to the Prime Minister is a simple one which can meet both short and long term goals. If we sell the sand taken out from Sungai Kelantan to Singapore at, say RM10 per cubic metre, we would gain several billion ringgit to make up for the growing shortfall in government coffers arising from low oil prices. At the same time, if properly planned, the dredging will eliminate the flooding problem of the Kota Baru and Kelantan population.

The public and I are aware that for various political reasons, selling sand to Singapore was disallowed by the Mahathir government. It is time to review this policy. The mitigation measure I have proposed is an easy, practical and common sense solution to Kelantan’s annual flooding. It also provides Singapore with access to cheaper sand (presently Singapore is importing from as far as Cambodia) and will have the effect of improving Malaysia-Singapore relations.

Umno hardliners will not agree with what I am proposing, but can the Prime Minister’s Department please also ask the people of Kota Bharu and Kelantan what they want?" ->KLIK<-


KIBLAT dan keSETIAan mereka kepada NEGARA 'KECIK' di selatan Johor itu bukanlah BARU.. Hanya kePIMPINan POLITIK UMNO dan PAS aje yang BUTA.. Mungkin kalau dah NEGARA 'KECIK' tadi terlalu KEMARUKkan PASIR, kita jugak patut menDESAK agar NEGARA 'KECIK' tadi menerima SEMUA KAUM 'AH-Beng' dari NEGARA ini, mengembalikan semula PULAU Batu Putih dan ROBOHkan TAMBAK Johor sebagai GANTI? Agak-agak meLETUP tak keMARAHan SUKU-SAKAT mereka jika diKEMUKAkan CADANGan sedemikian demi keSEJAHTERAan NEGARA ini? 

Err.. Kita rasa RAKYAT Kelantan tak BODOH untuk menyedari bahawa antara PUNCA berLAKUnya BANJIR terBURUK dalam SEJARAH NEGARA ini kerana MB Kelantan terDAHULU begitu berMURAH HATI memBERI 'SEDEKAH' TANAH untuk diGONDOLkan di Hulu Kelantan kepada 2 orang 'SETAN GONDOL' yang RAKUS..


MALANGnya, TABIAT kita UMAT Melayu/ISLAM terlalu MUDAH mengIKUT EMOSI dan SUKA kepada HIBURan menyebabkan kita jadik LEKA dengan ANCAMan di HADAPAN MATA sendiri.. Sebab itulah walaupun kita cuba memperBAIKI semula keSILAPan kita, GENERASI MUDA kita sendiri masakini yang tetap MAHUkan keSILAPan sebegini berTERUSan.. Bolehkah kita mengUBAH 'MIND-Set' kita  untuk ketepikan HIBURan dan POLITIK sebelum kita HILANG segala-galanya? 

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan