DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Monday, July 29, 2013

Siapakah yang ingin diTIPU oleh DONG ZHONG dan 'SASAU MP' ini? YB PAS takde SPM tu ke atau 'AH-Jib-GOR'?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Pernah tak anda memBICARAkan tentang penDIDIKan dengan mana-mana KAUM 'AH-Beng' samada secara terBUKA atau pun menerusi MEDIA SOSIAL seperti FACEBOOK? Kita ingin berKONGSI pengalaman kita tentang beberapa UNGKAPan yang sering diSEBUT oleh KAUM 'AH-Beng' ini tentang SISTEM penDIDIKan NEGARA yang telah diROSAKkan oleh SIFAT KIASU dan RASIS mereka.. Antara UNGKAPan yang kita masih INGAT daripada mereka ini ialah:-

1) Apabila diBERIkan CONTOH keBANYAKkan daripada mereka masih terKIAL-KIAL untuk mengGUNAkan BAHASA Kebangsaan, mereka memFITNAH pulak bahawa KAUM Melayu/BUMIPUTRA jugak TIDAK TAHU mengGUNAkannya jugak? Malah, diFITNAH pulak KONONnya ANAK-ANAK KAUM Melayu/BUMIPUTRA jugak TIDAK TAHU mengGUNAkan BAHASA Kebangsaan lebih TERUK daripada mereka!

2) KAUM 'AH-Beng' sering memFITNAH bahawa SEKOLAH KEBANGSAAN sebagai 'MALAY School'.. Walhal itulah bentuk SEKOLAH yang seHARUSnya WUJUD di NEGARA ini? Yang KETARA sangat tuh, RAMAI di kalangan KAUM 'AH-Beng' menDAKWA KAUM Melayu/BUMIPUTRA LULUSan SEKOLAH KEBANGSAAN hanya mampu menjadi KERANI sahaja.. KONONnya LULUSan SEKOLAH VERNAKULAR macam mereka pulak mampu menjadi PENGARAH di syarikat-syarikat 'AH-Beng'!

Kita TIDAK ingin mengatakan bahawa ini adalah pengalaman yang kita SENGAJA REKA.. Oleh itu, kita SARANkan agar anda jugak mengGUNAkan FACEBOOK atau mana-mana MEDIA SOSIAL lain dan cubalah berBAHAS TAJUK yang SAMA.. Kita CUKUP yakin anda pasti akan menDAPAT 'SKRIP' yang seakan SAMA seperti yang kita NYATAkan di atas ini.. Anda boleh KONGSIkan jugak..

HARI ini ada beberapa BLOG meLAPORkan tentang RUMUSAN perSIDANGan DONG ZHONG di SJK Chung Kwo, JALAN Loke Yew, KL.. Sudah tentu MAJORITI yang HADIR ialah KAUM 'AH-Beng'.. Namun demikian, BLOG ini meLAPORkan tentang keHADIRan WAKIL TIDAK RASMI PAS iaitu MP Pokok SENA dan WAKIL PKR iaitu ANAK 'PAPA Jahat'.. Entah siapa suruh mereka jadik WAKIL agaknya?


Tak apalah.. Siapa yang tak nak PUBLISITI depan KAUM 'AH-Beng'? Walaupun kita SEMUA maklum apalah sangat keLAYAKkan mereka ini untuk berCAKAP SOAL penDIDIKan? WAKIL PAS tuh terang-terang takde SPM pun! Dulu pun kerja sebagai penolak TROLI kat 'AIPORT' aje.. Yang ANAK 'PAPA Jahat' pulak SEMUA maklum dia berapa kali SANGKUT pengajian pasal diHERET untuk DRAMA air MATA oleh 'PAPA Jahat'nya semasa ZAMAN RUSUHan REFORMASI dulu.. Dapat MASUK UNIVERSITI 'ZIONIS' John Hopkin pun pasal EHSAN KAWAN ZIONIS Neo-CON BAPAKnya.. Ye la.. ZIONIS mahukan BARUAnya sentiasa ada!


'SASAU MP' yang pernah diKATAkan sebagai ANTI-ISLAM dalam KES MAHKAMAH sebelum ini pulak menyatakan perkara berikut di dalam BLOGnya.. ->KLIK<-


"Salah satu faktor yang menyumbang kepada kepelbagaian budaya dan bahasa di negara kita ialah kerana pendidikan bahasa ibonda yang diajar dalam sekolah kita. Tetapi kesalnya, walaupun SJKC, SJKT, sekolah menengah persendirian Tionghua dan kolej/institut pengajian tinggi swasta yang menyampaikan pendidikan melalui Bahasa ibonda ini telah menghasilkan ramai pakar dan intelek untuk negara kita, tetapi kesemua sumbangan sekolah Cina dan sekolah bahasa ibonda tidak dihargai oleh pihak kerajaan Barisan Nasional."

~ HAKIKATnya, INTELEK yang diHASILkan oleh SJKC SEMUAnya menyumbang kepada SEMANGAT keKIASUan dan RASISme terhadap KAUM-KAUM lain.. Ianya SAMA seperti DOKTRIN NAZI yang mengAGUNGkan BANGSA Aryan semasa ZAMAN Adolf HITLER! Err.. PERASAN tak 'SASAU MP' ini SALAH EJA perKATAan 'IBUNDA' sebagai 'IBONDA'? Inilah PRODUK KIASU yang tak RETI BAHASA kot?

"Saya sebagai produk daripada SJKC dan sekolah persendirian Tionghua boleh mengesahkan bahawa guru dan kurikulum sekolah Cina tidak pernah mengajar kita membenci mana-mana kaum dan agama, tetapi sebaliknya kita diajar mencintai negara, menjunjung kedaulatan Perlembagaan Persekutuan, dan diajar untuk mempraktikkan disiplin dan nilai-nilai murni masyarakat kita."

~ PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN menyatakan dengan JELAS keDUDUKan BAHASA Kebangsaan dan kePENTINGan untuk SEMUA KAUM menDAULATkan BAHASA Kebangsaan.. Sekarang ini siapa yang ENGGAN menerima pengajaran BAHASA Kebangsaan di SEKOLAH mereka? Bukan SJKC KAUM 'AH-Beng' ke?

"Laporan Kementerian Pelajaran menunjukkan terdapat 14% pelajar bukan Cina belajar di SJKC. Ini menunjukkan cara pengajaran di SJKC telah menarik ramai ibubapa bukan Cina untuk menghantar anak-anak mereka ke SJKC. Ini menunjukkan para ibubapa bukan kaum Cina ini tahu bahawa menguasai Bahasa Tionghua merupakan satu kekuatan bagi anak-anak mereka dan bukannya kelemahan."

~ 14% PELAJAR bukan KAUM 'AH-Beng' di SJKC? Lagi 86% tuh berSEKOLAH kat mana tak nak diSEBUTkan ke? Apa KAITAN menguasai BAHASA 'AH-Beng' sebagai TARIKAN untuk ke SJKC? Sebaliknya KAUM 'AH-Beng' yang patut MALU kerana RAMAI yang GAGAL dan FASIH mengGUNAkan BAHASA Kebangsaan dengan BETUL! Tengok tadi 'SASAU MP' nih EJA 'IBUNDA' pun SALAH? HE!HE!HE!

Apa pun, cuma kenyataan di bawah ini aje kita sangat-sangat berSETUJU dengan 'SASAU MP' ini.. Namun, dah memang SIFAT KIASU lagi RASIS, dok TUJU kat orang tapi diri sendiri lagi BANGSAT, takdenya nak MENGAKU!  

"~ tetapi kita semua tahu, faktor yang menyebabkan pemecahan hubungan kaum di negara kita bukan kerana wujudnya sekolah aliran Cina, Tamil dan bahasa ibonda lain, tetapi ianya disebabkan oleh parti politik yang perjuangannya berlandaskan perkauman."

KLIK IMEJ UNTUK VIDEO
KLIK IMEJ UNTUK VIDEO

Ya.. SEMUAnya kerana perKAUMan DAP La'anatullah sejak berPULUH-PULUH TAHUN.. Disebabkan DAP La'anatullah hendak meMONOPOLI dan mengekalkan SIFAT KIASU lagi RASIS KAUM 'AH-Beng' inilah PUNCA segala keTIDAK HARMONIan selama ini.. Cuba SEBUT NEGARA mana lagi dalam DUNIA ini yang meWUJUDkan SEKOLAH VERNAKULAR selain NEGARA ini? Ada? Singapura takde? Australia pun takde? US pun takde? Jadik? 'SASAU MP' nih nak MENIPU siapa? JUTAan KAUM Melayu/BUMIPUTRA TIDAK akan terTIPU meLAINkan.... Err... Mintak MAAFlah tetapi 'AH-Jib-GOR' seorang ajelah kalau kena TIPU pun.. Jadik, sesiapa yang belum berOTAK LIBERAL tuh tolonglah NASIHATkan dia..

Wallahualam..  

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS