DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Tuesday, November 08, 2011

Berapa kali kamu ke Tanah SUCI dan berapa kali pulak kamu ke BANGKOK untuk 'MANDREM' bersama DATUK T? HE!HE!HE!


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kalau kita berIBADAT tak kiralah SOLAT ke, ZAKAT ke PUASA ke atau HAJI, ianya adalah hak MILIK Allah SWT untuk menentukan berapa banyak PAHALA atau setakat mana IBADAT kita itu diTERIMA olehNYA.. Walau siapa pun pelaku IBADAT itu tak KIRAlah samada mangsa 'JUBOR', peSALAH POLITIK WANG, pemimpin berOTAK LIBERAL atau pun individu yang menjadi penZINA dan 'penJUBOR'.. Kita yang DOK perTIKAIkan IBADAT orang nih sejak bila pulak diLANTIK sebagai wakil Tuhan atas muka BUMI nih? Mungkin bagi yang berFAHAMan PLURALISME, itu perkara BIASA?

"Tidak ada ertinya menunaikan haji di Mekah jika terus menerus mengamal kezaliman dan penindasan kepada rakyat, kata Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Tidak semestinya pergi haji, terhapus semua dosa. Sebab itu, dalam Islam kena ikhlas, ada konsep haji mabrur. Jangan zalimi rakyat. Tangkap orang, fitnah orang, ukur kemaluan orang. Ini tidak. Pergi, balik haji – sama saja. Sebelum pergi haji, rasuah. Balik haji pun rasuah." ->KLIK<-

Ewah! Ewah! NAK berLAGAK alimlah pulak dia? Amal IBADAT kamu tu sendiri YAKIN ke diTERIMA Allah SWT? Atau cukup sekadar dapat pengAMPUNan Pok Nik 'ALAIHISSALAM' dan diIKTIRAF 'Manusia ANUGERAH Tuhan' dek BINInya sendiri? Agaknya sebab itulah semasa CERAMAH tuh dia MARAH dan UNGKIT perihal orang UKUR batang KOTEnya dulu semasa PROSIDING kes 'menJUBORnya? KAH!KAH!KAH!

Kenapalah berSUNGGUH sangat puak-puak penJILAT JUBOR dalam PKR memperTIKAIkan IBADAT seseorang? Dah nampak macam puak JAHILIYYAH pulak dah? Orang yang memperTIKAIkan IBADAT tuh jauh lebih BAIK daripada orang yang diperTIKAIkannya ke? Dah LUPA ke dia sendiri GAGAL meNAFIkan keWUJUDan DNAnya dalam JUBOR bekas pembantu PERIBADInya sendiri? Dah LUPA ke dia sendiri TIDAK mahu meNAFIkan TUDUHan DIRInya adalah 'LELAKI Y' dalam RAKAMan video SEKS dengan amoi Cina? Dok sibuk dengan RASUAH orang, dia sendiri dapat DUIT dari mana? Dia sendiri kerja apa? Ketua UMUM PKR tuh elaun BESAR mana? Jadik, selidikikan sumber penDAPATan sendiri samada HALAL ke tidak duit ZIONIS Neo-CON tuh sebelum dok kata itu ini sebagai RASUAH.. HE!HE!HE!

IBADAT Haji bukanlah IBADAT untuk mengHAPUSkan DOSA.. Itu adalah Rukun ISLAM yang kot mana sekali pun WAJIB dilakukan.. Nak HAPUSkan DOSA kenalah TAUBAT atau mintak MAAF dengan orang yang kita buat SALAH.. Dah semakin menjadik 'TREND' pulak sesama umat ISLAM yang berbeza FAHAMan POLITIK di NEGARA ini untuk memperTIKAIkan IBADAT orang yang tidak seFAHAMan POLITIK.. Ini kerana mereka berIBADAT bukan dengan keIKHLASan sebaliknya kerana ingin mencari PUBLISITI POLITIK atau kerana 'RIYA'.. Sebab itulah Penasihat PKR dalam dok memperTIKAIkan IBADAT Haji orang lain, TAK malu pulak menDABIK dada KONONnya dia dah dua kali buat HAJI masa CERAMAH.. Betul ke TIDAK kita serahkan kepada anda untuk meNILAInya.. Kalau dia BOHONG pun bukanlah PELIK!

Sebab itu ada yang dah pergi LAKUkan IBADAT Haji berkali-kali tetapi SIFAT dan PERANGAInya tidak berUBAH.. Malah, ada yang jadik lebih JAHAT.. Di Tanah SUCI, apa yang terlintas dalam HATI kita samada BAIK atau BURUK, Allah SWT pasti Maha MenDENGAR.. Sebab itulah kalau Penasihat PKR ini menDAKWA KONONnya dia dah dua kali buat IBADAT Haji, patut diTANYA balik berapa KERAP dia ke Tanah SUCI berbanding dia ke BANGKOK bersama 'DATUK T' atau ke London, US dan Indonesia untuk 'CUCI MATA' bersama ZIONIS Neo-CON? Rasanya tentu TIDAK seKERAP dia ke Tanah SUCI kan? Jadik, jelaslah di sini bahawa IBADAT Haji bukan untuk mengAMPUNkan DOSA seseorang.. Apa pun, kenyataan ini bukanlah berMAKSUD agar umat ISLAM pakat ramai-ramai pergi JUMPA Pok Nik pulak untuk HAPUSkan DOSA!

Kalau nak KIRAlah, pemimpin yang diKATAkan ZALIM seperti arwah Saddam Hussein, arwah Muammar Ghadaffi, Hosni Mubarak dan RAMAI lagi pemimpin ISLAM pun pernah ke Tanah SUCI meLAKUkan IBADAT Haji.. Namun, mereka tetap dianggap ZALIM, KEJAM dan sebagainya menurut TAFSIRan POLITIK RAKYAT masing-masing.. Apa pun, sekurang-kurangnya mereka telah menunaikan Rukun ISLAM ke-5.. Begitu jugak Pok Nik yang meRAMPAS tanah RAKYAT menerusi 'Ladang RAKYAT' dan GAGAL memBERIkan khidmat kepada RAKYAT Kelantan.. Itu pun entah berapa kali dah pergi HAJI dan UMRAH? Dok macam tu jugak? Siap boleh 'SUCI'kan ADUN Bukit Lanjan yang bersekeDUDUKan dengan orang ISLAM pulak tuh? 'FATHER' agama dia pun tak LALU nak SUCIkan dia, Pok Nik pulak lebih 'ADVANCE'? KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

Monday, November 07, 2011

DS Najib pergi Makkah, di TANAH air ada pulak PUAK-PUAK tengah 'PLAN' nak JATUHkan UMNO/BN untuk PRU-13..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita sebenarnya sangat-sangat SIMPATI dengan DS Najib walaupun kita tak NAFIkan agak kerap jugak mengKRITIK beberapa POLISI kerajaan PIMPINannya kebelakangan INI.. Kita SIMPATI kerana di saat DS Najib sepatutnya menumpukan 100% kepada ibadah HAJI di Tanah Suci Makkah, keTIADAannya di NEGARA ketika ini telah diAMBIL kesempatan oleh musuh-musuh POLITIKnya samada dalam PARTI dan tentunya di luar PARTI untuk meRANCANG sesuatu.. Sepeninggalan DS Najib, nyata sekali rakan-rakan seKABINETnya dok buat HAL masing-masing dan TIDAK meLAKUkan gerak kerja sePASUKAN seperti para Menteri dan pemimpin PARTI terDAHULU..

Sememangnya itulah RENCAH dalam POLITIK.. Apabila 'KUCING' tidak ada, maka 'TIKUS' akan mengaku dialah 'KUCING'.. Beberapa ISU yang timbul beberapa HARI sebelum DS Najib ke Tanah SUCI sebenarnya GAGAL diTANGANi dengan baik oleh rakan-rakan seKABINETnya.. Antaranya isu PPSMI, usaha meMANSUHkan AUKU, agenda SEKSUAL Merdeka dan banyak lagi TEMPATAN.. Semuanya diBIARkan begitu sahaja oleh rakan-rakan seKABINET DS Najib dan mereka menanti kePULANGan DS Najib untuk meLAMBAKkan semuanya atas mejanya untuk diSELESAIkan.. Dengan KATA lain, DS Najib seorang ajelah yang 'STRUGGLE' untuk memBUKTIkan kerajaan dan partinya UMNO/BN bekerja demi RAKYAT.. Yang lain cuma 'PARKING' nama aje..

Seperti yang kita sebut tadi, pihak LAWAN DS Najib sebenarnya sedang meRANCANG sesuatu semasa keTIADAan DS Najib ketika ini.. Ya.. Memang kalau DS Najib ada pun mereka tetap akan meRANCANG.. Namun itu setakat sesama mereka ajelah.. Bagaimana pulak kalau kali ini mereka meRANCANG sesuatu bersama beberapa pihak dalam kerajaan dan UMNO/BN semasa DS Najib tiada ketika ini? Sudah tentu peRANCANGan mereka untuk menJATUHkan DS Najib dan UMNO/BN semasa PRU-13 nanti.. Mungkin agak JANGGAL keDENGARan tetapi 'PENYAKIT' biar parti KALAH asalkan FULUS sentiasa MASUK poket bukanlah perkara BARU dalam UMNO/BN terUTAMAnya selepas Tun Dr. Mahathir bersara.. Kot mana pun mereka tetap 'MASYUK' dengan menJUAL keSETIAan mereka ini!

PERCAYA tak kalau diKATAkan ketika DS Najib menumpukan sepenuh perhatian kepada ibadah HAJI, mereka sebenarnya sedang berPAKAT bersama-sama SEKUTU mereka dalam UMNO/BN agar keKUATan UMNO/BN menghadapi PRU-13 kali ini tidak kembali PULIH? Dengan KATA lain, sudah wujud USAHA untuk kembali meLEMAHkan UMNO/BN kepada senario pasca PRU 2008.. Bukanlah PELIK jika diKATAkan pihak LAWAN sedang memerah IDEA untuk tidak mengIKTIRAF keputusan PRU-13 jika ianya tidak memihak kepada mereka.. ->KLIK<-

KONONnya PRU-13 perlu menunggu PROSES penambahbaikkan pilihanraya tidak lebih daripada pemBOHONGan mereka semata-mata.. Kira macam berLAKON la tu..

RANCANGan untuk meLIBATkan para mahasiswa KONONnya dengan membawa mereka berDEMONSTRASI di jalan-jalan raya bagi tujuan PROTES bukanlah RANCANGan satu PIHAK sahaja.. Seperti yang kita sebut tadi, apabila ianya cubaan meLIBATkan para mahasiswa atau mana-mana GOLONGan muda, sudah tentu akan ada 'pengKHIANATan' daripada 'SOMEBODY' dalam UMNO/BN sendiri.. Bukan RAHSIA lagi mereka ini telah menyusup masuk ke dalam UMNO/BN dan kerajaan untuk meROSAKkannya dari dalam.. Ini SEMUAnya berlaku sejak zaman PM ke-5 lagi yang menyaksikan keMASUKkan para 'pengKHIANAT' yang langsung tidak mempunyai IDEALISME perJUANGan parti, sebaliknya demi 'FULUS' semata-mata..

Kita nak TANYAlah, siapakah kepimpinan MUDA baik dalam UMNO, MCA, MIC atau mana-mana KOMPONEN yang menyanjungi IDEALISME perJUANGan parti masing-masing? Ada ke? Bukan PELIK jika diKATAkan mereka sebenarnya adalah penyanjung TEGAR IDEALISME Penasihat PKR dan DAP La'anatullah.. KeMASUKkan mereka ke dalam UMNO/BN untuk menyebarkan IDEALISME sedemikian agar UMNO/BN lupa asal-usul dan ROSAK dari dalam.. JAWATAN mereka yang diBERIkan oleh DS Najib dalam parti atau dalam kerajaan pulak memBOLEHkan mereka BEBAS mengHASUT golongan MUDA seperti mahasiswa agar memBENCI kerajaan dan dasar-dasarnya..

ALASAN mereka untuk meMINTA kerajaan memBENARkan mahasiswa berPOLITIK sebenarnya untuk diJADIkan SENJATA utama bagi mengHANCURkan kerajaan.. Adakah DS Najib LUPA bagaimana arwah BAPAnya sendiri yang diKENALi sebagai Bapa PemBANGUNan NEGARA terpaksa menghadapi RUSUHAN dan DEMONSTRASI pelajar akibat HASUTan sebegini? Walaupun DS Najib menyarankan agar para pemimpin UMNO/BN meRAPATi golongan muda yang dianggap DS Najib sebagai golongan 'Bro-bro', para pemimpin UMNO/BN ini telah menyelewengkan kePERCAYAan DS Najib kepada mereka dengan berTINDAK sebaliknya.. Dah banyak kali diSEBUTkan para pemimpin 'pengKHIANAT' yang WUJUD kerana DUIT ini diSINGKIRkan.. Dah DS Najib mahu dilihat LIBERAL, terpaksalah SIMPAN mereka ni!

Golongan muda meRUPAkan pengundi terbesar PRU-13 nanti.. Dengan memBIARkan pemikiran mereka diROSAKkan oleh para 'pengKHIANAT' dan pihak LAWAN, DS Najib akan menyaksikan senario yang tidak akan memihak kepadanya dan kepada UMNO/BN nanti.. Walaupun RAKYAT tidak mungkin memilih 'penJUBOR', penZINA dan penJUAL agama ISLAM menjadi pemimpin, ketika ini sudah WUJUD usaha untuk memBATALkan keputusan PRU-13 melalui peRANCANGan yang diSEBUT tadi.. Semuanya sudah LENGKAP.. Ada peRANCANGan, ada 'pengKHIANAT' dari dalam dan ada SUBJEKnya iaitu golongan MUDA dan para mahasiswa.. Mungkinkah DS Najib dapat ILHAM daripada Allah SWT di Makkah untuk mengHADAPi semua ini nanti?

Wallahualam..

Saturday, November 05, 2011

Dua petikan berita BERNAMA yang patut diBACA oleh pihak yang MAHU kemelut PPSMI diSELESAIkan..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Ada dua PETIKAN berita BERNAMA yang kalau diLIHAT pada TAJUKnya adalah dua BERITA yang berLAINan tetapi kalau diLIHAT di sebaliknya, dua BERITA yang boleh diKATAkan saling membuat KESIMPULAN terutamanya berkaitan kemelut PPSMI yang RANCAK diperKATAkan ketika ini.. Mungkin sewajarnya pihak-pihak yang menyokong atau mahukan PPSMI diMANSUHkan wajar melihat kedua-dua berita BERNAMA ini sebagai RUJUKan sebelum kembali membuat kenyataan mengHANGATkan lagi ISU ini.. Yang NYATAnya, kemelut sebegini semakin MERAPU dan patut diHENTIkan..

Salah satu berita BERNAMA yang kita ingin anda semua LIHAT ialah bertajuk seperti berikut:-

- MUHYIDDIN NAFI KERAJAAN BUAT KEPUTUSAN SAMBIL LEWA DALAM PPSMI -

Ini adalah berita yang memetik kenyataan TPM merangkap Menteri Pelajaran TS Muhyiddin yang meNAFIkan KONONnya kerajaan bersikap sambil LEWA berhubung peMANSUHan PPSMI.. Selanjutnya anda boleh baca sendiri di sini.. ->KLIK<-

Apa pun, kita SERAHkan kepada anda sebagai RAKYAT untuk menilai kenyataan TPM kita ini.. Cumanya, secara LOGIKnya kalau benar peMANSUHan ini bukan sambil LEWA, takkanlah pulak hari ini boleh timbul golongan yang mahukan PPSMI diteruskan dan SUARA mereka seakan-akan semakin BESAR setiap hari? Jadik, fikir-fikirkanlah ye.. Janganlah jadik macam PM ke-5 yang diperDAYAkan dek Menantu BABAHnya dan 'LEVEL 4 Boys' hingga terBUAT banyak keputusan yang SALAH!

Satu lagi berita BERNAMA yang patut kita nyatakan dan patut anda cari perKAITannya dengan berita tadi ialah seperti berikut:-

- MALAYSIA PERLU PAKAR KOMPUTER HADAPI SERANGAN PENGGODAM -> RAIS-

Secara UMUMnya, berita ini adalah biasa-biasa aje.. Tidak lebih daripada kenyataan DSU Rais Yatim yang menyatakan NEGARA memerlukan pakar-pakar KOMPUTER untuk menghalang serangan penGODAM.. ->KLIK<-

Cumanya, anda PERASAN tak apa KAITan berita ini dengan berita yang menyiarkan kenyataan TS Muhyiddin berhubung peNAFIan ISU peMANSUHan PPSMI yang diKATAkan dilakukan sambil LEWA tadi? Nampak tak KAITannya? Jumpa tak?

Sebenarnya kedua-dua berita ini saling berKAIT dari segi isu KANDUNGannya antara satu sama lain walaupun berLAINan tajuk.. Kenapa kita katakan sedemikian? Kalau kita rujuk balik objektif PPSMI, ianya bertujuan untuk menguasa subjek SAINS dan MATEMATIK mengGUNAkan Bahasa Inggeris sebagai MEDIUM pemBELAJARan.. Mudah dan senang aje objektifnya tetapi pada yang tidak FAHAM, ternyata menimbulkan masalah sebegitu BESAR kepada mereka untuk gunakan OTAK bagi memahaminya.. Kalau salah guna OTAK, maunya jadik macam Pak Janggut 'SARUMAN The White' yang jadik Sasterawan NEGARA MERAPU tuh! KAH!KAH!KAH!

Baiklah, apa pulak KAITannya dengan kenyataan DSU Rais berhubung perlunya NEGARA ada pakar KOMPUTER? Dah tentulah untuk meLAHIRkan pakar KOMPUTER, anda perlu mahir dalam MATEMATIK dan SAINS.. KeUNIKkan bidang ICT ialah ianya boleh diKATAkan 100% mengGUNAkan Bahasa Inggeris sebagai MEDIUM pemBELAJARan.. Sudah tentu anda tidak belajar 'Programming Language' (Bahasa Pengaturcaraan), 'Software Engineering' (Kejuruteraan Perisian) dan lain-lain dalam Bahasa MELAYU! Malah, pakar-pakar ICT di Jepun, China dan India pun tidak BELAJAR 'Programming' dalam Bahasa Mandarin. Tamil atau pun Jepun! Sudah tentu belajar 'JAVA' di dalam 'Programming' bukannya berMAKSUD sebagai belajar 'JAWA' dalam Bahasa MELAYU! Ke ada yang BONGOK sampai FAHAM begitu? KAH!KAH!KAH!

Inilah 'keKOSONGan' dalam Bahasa MELAYU kita yang memerlukan pengISIan dalam bentuk penTERJEMAHan ISTILAH secara BESAR-BESARan tetapi pakar-pakar BAHASA kita masih berKHAYAL dengan 'meNIKMATi' sajak-sajak Pak JANGGUT Sasterawan NEGARA tadi macam 'Mat GIAN' dok layan STIM! Kalau kita GAGAL menguasai ILMU berTERASkan SAINS dan MATEMATIK seperti ILMU ICT sebegini, bagaimanakah kita nak jadikkan sajak-sajak Pak JANGGUT Sasterawan NEGARA itu mampu diBACA menerusi INTERNET di peringkat GLOBAL? Patutlah PELANCONG Mat Salleh tengok kelakuan 'SERABAI' dia kat Masjid INDIA pun naik KESIAN pasal INGATkan Jabatan Kebajikan Masyarakat(JKM) tak buat KERJA sebab Menteri dia buat 'PART time' bela LEMBU kat Negeri Sembilan! KAH!KAH!KAH!

Janganlah kita terlampau TAKSUB untuk memperJUANGkan Bahasa MELAYU hingga kita mengABAIkan kePENTINGan untuk menguasai SAINS dan MATEMATIK bagi meWUJUDkan ramai pakar-pakar dalam bidang KHUSUS seperti ICT! Seperti yang kita sebut tadi, ICT adalah salah satu bidang KHUSUS yang WAJIB dan hanya boleh diKUASAi dengan mengGUNAkan Bahasa INGGERIS.. Belum lagi bidang seperti Teknologi NANO, BIOTEKNOLOGI, Sains NUKLEAR dan banyak lagi.. Janganlah kita menDENGAR hasutan PeSALAH POLITIK WANG dalam Pemuda UMNO yang sebelum ini beriya-iya MAHUkan PPSMI diMANSUHkan kerana 'DENDAM' dengan Tun Mahathir! Anda INGAT sek-sok kalau anak dia nak belajar ICT atau bidang-bidang KHUSUS yang lain, anda INGAT dia nak AJAR anak dia dalam Bahasa MELAYU ke?

KESIMPULANNYA, untuk menDAULATkan Bahasa MELAYU di persada DUNIA memerlukan Bahasa MELAYU itu menjadi Bahasa ILMU.. Untuk menjadi Bahasa ILMU, ianya memerlukan USAHA agar ILMU yang diperlukan terdapat dalam Bahasa MELAYU.. Kalau sekarang ZAMAN yang mementingkan SAINS dan MATEMATIK sebagai teras ILMU, apakah Bahasa MELAYU berkemampuan dan sentiasa 'UP to DATE' untuk mengejar penemuan-penemuan BARU dalam bidang SAINS dan cabang-cabangnya? Mampukah kesemua penemuan BARU itu dialih-BAHASAkan dengan CEPAT seperti mana orang-orang JEPUN lakukan? Itulah agaknya yang diFIKIRkan semasa PPSMI diperKENALkan.. Malangnya, hanya sekerat jalan aje..

Hari ini pakar-pakar Bahasa MELAYU lebih berMINAT menJADIkan bahasa ini sebagai bahasa POLITIK dan bahasa HIBURAN yang mana boleh diPELAJARi hanya dengan dok di kedai KOPI berjam-jam.. Anda LIHAT sendiri orang POLITIK kita kalau bab nak memBOHONGi RAKYAT dan berJANJI langit dan BUMI sanggup mengGUNAkan bahasa MELAYU sebagai MEDIUM menarik SOKONGan.. Tak kira ahli POLITIK MELAYU, Cina atau India.. Begitu jugak dengan ARTIS kita.. Kalau nak 'GLAMER' dan album laku, pakat NYANYI lagu MELAYU tak kira irama ROCK ke DANGDUT ke.. Patutlah ARTIS kita tak de dah tahap arwah Sudirman.. Ramai tahap ARTIS chap AYAM dalam 'YOUTUBE' aje.. ARTIS Korea atau Justin Bieber pakat PUJA pulak ye?

Wallahualam..

Friday, November 04, 2011

Tahukah anda agenda SEKSUALITI Merdeka dan PeMANSUHan AUKU sebenarnya berPUNCA atau berSUMBERkan dari PIHAK yang sama?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Seperti yang kita SEBUT sebelum ini, jangan TUDING jari sebarangan apabila terdapat agenda-agenda mengarut berhubung keBEBASan berSUARA dan KONONnya perjuangan tegakkan Hak ASASI Manusia.. Mungkin lebih bermakna jika jari-jari anda diTUJUkan kepada beberapa orang ahli Parlimen dalam kerajaan khususnya dalam UMNO sendiri yang berNAFSU besar untuk mengubah LANSKAP POLITIK NEGARA dengan memperGUNAkan SLOGAN keBEBASan berSUARA dan Hak ASASI Manusia.. HAPUSkan mereka ini dahulu jika anda ingin mengelakkan agenda yang lebih BURUK selepas SEKSUALITI Merdeka.. Kot ada yang SUKA denga agenda sebegini, tak TAU la!

Kenapa kita KATAkan demikian? Memang dari dahulu lagi HASRAT mereka bersama-sama beberapa PEMIMPIN PKR yang ber'TUAN'kan ZIONIS Neo-CON untuk mengubah LANSKAP POLITIK di NEGARA kita.. Apakah anda ingat keMASUKkan mereka ke dalam parti komponen BN seperti UMNO adalah secara keBETULan? Tidak.. Semuanya sudah diRANCANG sebaik sahaja Tun Mahathir mengUMUMkan perSARAan beliau tahun 2002 dahulu.. Agenda mereka samalah seperti mengULANGi sejarah penJAJAHan dahulu yang mana pemimpin-pemimpin Melayu terpaksa menumpang IHSAN penJAJAH untuk KUASA! Sejarah yang SAMA sedang berULANG cuma SKRIPnya sahaja yang berbeza kali ini..

Adakah anda meRASAkan timbulnya ISU keBEBASan berSUARA dan Hak ASASI Manusia selepas PM ke-5 mengambil alih teraju pemerintahan jugak adalah satu keBETULan? Tidak.. Sudah tentu tidak.. Memang BENAR perLANTIKkan PM ke-5 ini adalah keSILAPan terBESAR Tun Mahathir tetapi entah kenapa ianya terus diperSETUJUi oleh UMNO/BN sendiri untuk beberapa TAHUN kemudian.. PM ke-5 seperti yang kita NYATAkan tidak ada IDEALISMEnya sendiri terhadap NEGARA seperti mana 4 PM terdahulu.. Apa yang diRENCANAkannya keBANYAKkannya berDASARkan 'NASIHAT' Menantu BABAHnya dan rakan-rakan 'LEVEL 4 Boys'nya yang kita tahap keSETIAan mereka terhadap NEGARA boleh diUKUR dengan banyak FULUS yang diperOLEHi hasil pemBERIan 'NASIHAT'!

IDEA dan INISIATIF keBEBASan berSUARA dan Hak ASASI Manusia yang memuncak semasa zaman PM ke-5 sebenarnya bertujuan untuk mengubah STRUKTUR asas NEGARA ini yang berLANDASkan prinsip RUKUNEGARA.. Malangnya PM ke-5 hasil 'NASIHAT' Menantu BABAH dan 'LEVEL 4 Boys'nya mendapat GAMBARan KONONnya IDEA sebegini adalah satu bentuk keLAINan dan POPULAR di kalangan RAKYAT.. Akibatnya, pada HARI ini kita menyaksikan hasil 'NASIHAT' yang menJAHANAMkan NEGARA di mana kelima-lima prinsip RUKUNEGARA telah diCABUL dan diLANGGAR macam orang langgar AYAM yang tersilap menyeberang JALAN aje! Entah-entah orang pun dah tak PEDULI lagi apa bendanya 5 prinsip RUKUNEGARA dek TAKSUB kepada IDEA keBEBASan berSUARA dan Hak ASASI Manusia yang mereka REKAkan..

Hari ini selepas PM ke-5 di'PENCEN'kan dan diGANTIkan dengan DS Najib, ternyata DS Najib jugak tidak BERANI menyingkirkan Menantu BABAH dan 'LEVEL 4 Boys' daripada diKAITkan dengan kerajaan.. Ramai 'LEVEL 4 Boys' masih menJADI LANUN di GLC-GLC dan Menantu BABAH pulak terus-menerus menJAHANAMkan imej kerajaan serta UMNO/BN dengan memperJUANGkan kePENTINGan dirinya sendiri.. Cubaan terbaru Menantu BABAH yang diBANTU pulak oleh Timbalan Menteri IPT ialah USAHA untuk mengHAPUSkan AUKU agar SISWAZAH diBENARkan berPOLITIK.. ->KLIK<-

Sedar tak anda bahawa ini jugak IDEA yang KONONnya diperJUANGkan atas nama keBEBASan berSUARA dan Hak ASASI Manusia sepeti mana agenda SEKSUALITI Merdeka diperJUANGkan? Semuanya jelas berPUNCA ata berSUMBERkan dari pihak yang SAMA?

UMNO/BN dan DS Najib ternyata SILAP jika menurut keHENDAK para MALAUN ini jika meMANSUHkan AUKU.. Cuba kita IMBAS balik bagaimana keHENDAK para MALAUN ini menJAHANAMkan PPSMI akhirnya menyaksikan POLEMIK tidak berkeSUDAHan yang menjejaskan Sistem PenDIDIKan NEGARA.. Begitu jugak kita LIHAT sendiri bagaimana PLAN pemBANGUNan NEGARA yang sepatutnya diTERUSkan oleh PM ke-5 sebelum ini seperti Jambatan BENGKOK, MSC dan Proton satu demi satu diJAHANAMkan dek keHENDAK para MALAUN ini.. Terus-terang KATAlah, bukan semua RAKYAT boleh diperBODOHkan dek lulusan OXFORD yang perasan BIJAK tetapi BANGANG tuh..

Agenda seperti SEKSUALITI Merdeka sebenarnya adalah AKIBAT kerajaan yang diterajui UMNO/BN terlampau BODOH mengikut keHENDAK para MALAUN di dalam UMNO/BN ini yang berSLOGANkan KeBEBASan berSUARAN dan Hak ASASI Manusia.. Jika selepas ini AUKU diMANSUHkan selaras dengan KEHENDAK para MALAUN ini, apakah lagi yang tinggal untuk SURVIVAL NEGARA ini? Tidakkah ini menJEJASkan NEGARA untuk mengHASILkan modal INSAN berKUALITI bukannya SAMPAH POLITIK yang bakal meROSAKkan NEGARA? Adakah NEGARA yang MAJU jika para SISWAZAHnya berPOLITIK 24 jam? Apakah DS Najib masih ENGGAN mengakui HAKIKAT sebegini sebaliknya masih terus dengan EGO pemikiran LIBERALnya? Kita berDOA semoga Allah SWT memBERIkan ILHAM kepada DS Najib agar kembali ke PANGKAL jalan semasa dia berada di Makkah..

Wallahualam..

Thursday, November 03, 2011

SEKSUALITI Merdeka - Tahukah anda KISAH disebalik keWUJUDannya?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Anda TAHU kenapa tiba-tiba boleh MUNCUL agenda SEKSUALITI Merdeka yang diKATAkan sebahagian daripada Hak ASASI Manusia dan keBEBASan berSUARA? Kita PERCAYA agenda sebegini sebenarnya sudah diRANCANG sekian LAMA.. Cuma hari ini BARU mereka BERANI berTINDAK di mana ketika ini kita menyaksikan ketidak-stabilan senario POLITIK dalam NEGARA ketika ini.. Sudah tentu ada KRONOLOGInya yang diRANCANG oleh 'TANGAN-Tangan GHAIB' dari LUAR untuk meROSAKkan sebuah lagi negara majoriti umat ISLAM seperti Malaysia ini..

Cuba kita 'FLASHBACK' kembali ke zaman semasa Tun Dr. Mahathir bersara dahulu.. Semua maklum betapa TEGASnya Tun Dr. Mahathir dan 4 PM terDAHULU untuk tidak memberi MUKA kepada keWUJUDan agenda-agenda SONGSANG sebegini dalam NEGARA.. Namun, itu semuanya berUBAH apabila kePIMPINan NEGARA diambil alih oleh seorang PM yang paling LEMAH, mudah diPENGARUHi dan tidak ada IDEALISME terSENDIRI.. Sudahkah anda LUPA bahawa PM ke-5 yang mengGANTIkan Tun Dr. Mahathir inilah yang telah memBUKA seluas-luasnya RUANG untuk agenda-agenda SONGSANG sebegini SUBUR dan makmur KONONnya atas nama Hak ASASI Manusia dan keBEBASan berSUARA tanpa diSEDARinya sendiri?

PM ke-5 tidak ada IDEALISMEnya sendiri.. Dia mudah diPENGARUHi dan dikelilingi oleh puak-puak berOTAK LIBERAL yang lebih mementingkan untuk memBUNCITkan perut masing-masing daripada memBANGUNkan NEGARA.. Pada zaman PM ke-5 inilah kita menyaksikan bibit-bibit perMULAan kepada apa yang diKATAkan Hak ASASI Manusia dan keBEBASan berSUARA seperti usaha untuk menubuhkan Suruhanjaya Antara Agama, demosntrasi HINDRAF dan BERSIH serta perarakan peguam Bar COUNCIL di Putrajaya KONONnya untuk diLIHAT sebagai memperJUANGkan Hak ASASI Manusia! Malah, mereka turut menebarkan JARINGan mereka ke dalam parti-parti pembangkang untuk menJAYAkan usaha mereka ini..

Apabila PRU-12 berAKHIR dan menyaksikan keKALAHan terBURUK UMNO/BN di peringkat NEGARA dan NEGERI, agenda SONGSANG ini semakin KUKUH kerana tidak ada pihak yang BERANI melawan mereka pasal TAKUT diTUMBANGkan sebagai kerajaan.. PM ke-5 di'PENCEN'kan dan naiklah DS Najib sebagai pengGANTInya.. DS Najib jugak tidak BERANI mengembalikan senario POLITIK NEGARA kepada zaman 4 PM terDAHULU kerana keLEMAHan kerajaan UMNO/BN begitu ketara.. Malah, DS Najib sendiri mungkin seorang yang LIBERAL dan nak tak nak terpaksa mengIKUT kehendak puak-puak berOTAK LIBERAL ini yang KONONnya menDAKWA agenda SONGSANG sebegini sebagai sebahagian Hak ASASI Manusia dan keBEBASan berSUARA..

PM ke-5 yang menJADI punca kepada masalah ini pulak kini menjadi 'Pejuang Hak ASASI Manusia' di sidang CHOGM yang mana usahanya untuk buat piagam Hak ASASI Manusia semasa sidang CHOGM di'REJECT' oleh keBANYAKkan NEGARA anggota CHOGM itu sendiri! KAH!KAH!KAH! ->KLIK<-

Apa pun, ini semuanya agenda teRANCANG untuk mengubah Geo-POLITIK di NEGARA ini.. Baik PM ke-5 mahupun puak-puak PR yang menyokong agenda sebegini, mereka semua hanyalah 'CLOWN' yang diperALATkan untuk mengHIBUR dan menJAYAkan agenda ini.. Benar sekali kata-kata TS Rahim Noor bahawa memang ada agenda terSEMBUNYI untuk meWUJUDkan 'New RELIGION' di sebalik suara-suara Hak ASASI Manusia dan tuntutan keBEBASan bersuara.. ->KLIK<-

Sebenarnya, bagi manusia yang berAGAMA tidak kiralah samada agama ISLAM, Kristian, Buddha, Hindu, Yahudi, Tao atau sebagainya, memang tidak WUJUD keBEBASan MUTLAK seperti mana yang diHAJATkan menerusi agenda-agenda SONGSANG ini.. Setiap agama sudah ada batas-batas atau peraturan yang menghalang keBEBASan MUTLAK yang mana jika tidak diKAWAL akan menJADIkan manusia tidak ada BEZAnya dengan lembu di tengah PADANG! Hanya golongan KOMUNIS dan ATHEIS sahaja yang memperJUANGkan fahaman sebegini.. Oleh kerana fahaman KOMUNIS semakin tidak relevan dan diLIHAT amat 'BLOODY' dalam tindakan, golongan ATHEIS pulak yang mengambil peluang mengGANTIkannya!

Sebagai CONTOH, agama manakah dalam DUNIA ini yang menyokong 'menJUBOR' sesama JANTINA atau beROMEN sesuka HATI macam BINATANG tanpa IKATan perKAHWINan? Tidak ada kan? Bagi golongan ATHEIS, mereka memperJUANGkannya kerana mereka tidak PERCAYAkan wujudnya Tuhan.. Jika ada yang masih tersisa kePERCAYAan terhadap Tuhan, mereka akan mengANUTi fahaman PLURALISME yang meletakkan semua agama adalah SAMA - satu tahap ATHEIS yang lebih rendah sikit.. Jadik, adakah NEGARA kita ini akan jatuh kepada 'TANGAN-Tangan GHAIB' ini seperti mana NEGARA-NEGARA ISLAM lain yang tumbang kerana tuntutan sebegini melalui FACEBOOK, Blog dan media Internet? Relakah kita menyaksikannya?

Wallahualam..

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS