Kadang-kadang kita terlupa yang kita hanya menumpang di bumi ini.. Kita terlupa kuasa yang kita ada hanya sementara.. Kita lupa bila kita berlagak Tuan sedangkan kita hanyalah hamba dan macai.. Kita lupa sifat-sifat MAZMUMAH yang ada pada manusia..
DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong
Para Pembaca
HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
DOA KITA SEMUA
Friday, November 04, 2011
Tahukah anda agenda SEKSUALITI Merdeka dan PeMANSUHan AUKU sebenarnya berPUNCA atau berSUMBERkan dari PIHAK yang sama?
ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..
Seperti yang kita SEBUT sebelum ini, jangan TUDING jari sebarangan apabila terdapat agenda-agenda mengarut berhubung keBEBASan berSUARA dan KONONnya perjuangan tegakkan Hak ASASI Manusia.. Mungkin lebih bermakna jika jari-jari anda diTUJUkan kepada beberapa orang ahli Parlimen dalam kerajaan khususnya dalam UMNO sendiri yang berNAFSU besar untuk mengubah LANSKAP POLITIK NEGARA dengan memperGUNAkan SLOGAN keBEBASan berSUARA dan Hak ASASI Manusia.. HAPUSkan mereka ini dahulu jika anda ingin mengelakkan agenda yang lebih BURUK selepas SEKSUALITI Merdeka.. Kot ada yang SUKA denga agenda sebegini, tak TAU la!
Kenapa kita KATAkan demikian? Memang dari dahulu lagi HASRAT mereka bersama-sama beberapa PEMIMPIN PKR yang ber'TUAN'kan ZIONIS Neo-CON untuk mengubah LANSKAP POLITIK di NEGARA kita.. Apakah anda ingat keMASUKkan mereka ke dalam parti komponen BN seperti UMNO adalah secara keBETULan? Tidak.. Semuanya sudah diRANCANG sebaik sahaja Tun Mahathir mengUMUMkan perSARAan beliau tahun 2002 dahulu.. Agenda mereka samalah seperti mengULANGi sejarah penJAJAHan dahulu yang mana pemimpin-pemimpin Melayu terpaksa menumpang IHSAN penJAJAH untuk KUASA! Sejarah yang SAMA sedang berULANG cuma SKRIPnya sahaja yang berbeza kali ini..
Adakah anda meRASAkan timbulnya ISU keBEBASan berSUARA dan Hak ASASI Manusia selepas PM ke-5 mengambil alih teraju pemerintahan jugak adalah satu keBETULan? Tidak.. Sudah tentu tidak.. Memang BENAR perLANTIKkan PM ke-5 ini adalah keSILAPan terBESAR Tun Mahathir tetapi entah kenapa ianya terus diperSETUJUi oleh UMNO/BN sendiri untuk beberapa TAHUN kemudian.. PM ke-5 seperti yang kita NYATAkan tidak ada IDEALISMEnya sendiri terhadap NEGARA seperti mana 4 PM terdahulu.. Apa yang diRENCANAkannya keBANYAKkannya berDASARkan 'NASIHAT' Menantu BABAHnya dan rakan-rakan 'LEVEL 4 Boys'nya yang kita tahap keSETIAan mereka terhadap NEGARA boleh diUKUR dengan banyak FULUS yang diperOLEHi hasil pemBERIan 'NASIHAT'!
IDEA dan INISIATIF keBEBASan berSUARA dan Hak ASASI Manusia yang memuncak semasa zaman PM ke-5 sebenarnya bertujuan untuk mengubah STRUKTUR asas NEGARA ini yang berLANDASkan prinsip RUKUNEGARA.. Malangnya PM ke-5 hasil 'NASIHAT' Menantu BABAH dan 'LEVEL 4 Boys'nya mendapat GAMBARan KONONnya IDEA sebegini adalah satu bentuk keLAINan dan POPULAR di kalangan RAKYAT.. Akibatnya, pada HARI ini kita menyaksikan hasil 'NASIHAT' yang menJAHANAMkan NEGARA di mana kelima-lima prinsip RUKUNEGARA telah diCABUL dan diLANGGAR macam orang langgar AYAM yang tersilap menyeberang JALAN aje! Entah-entah orang pun dah tak PEDULI lagi apa bendanya 5 prinsip RUKUNEGARA dek TAKSUB kepada IDEA keBEBASan berSUARA dan Hak ASASI Manusia yang mereka REKAkan..
Hari ini selepas PM ke-5 di'PENCEN'kan dan diGANTIkan dengan DS Najib, ternyata DS Najib jugak tidak BERANI menyingkirkan Menantu BABAH dan 'LEVEL 4 Boys' daripada diKAITkan dengan kerajaan.. Ramai 'LEVEL 4 Boys' masih menJADI LANUN di GLC-GLC dan Menantu BABAH pulak terus-menerus menJAHANAMkan imej kerajaan serta UMNO/BN dengan memperJUANGkan kePENTINGan dirinya sendiri.. Cubaan terbaru Menantu BABAH yang diBANTU pulak oleh Timbalan Menteri IPT ialah USAHA untuk mengHAPUSkan AUKU agar SISWAZAH diBENARkan berPOLITIK.. ->KLIK<-
Sedar tak anda bahawa ini jugak IDEA yang KONONnya diperJUANGkan atas nama keBEBASan berSUARA dan Hak ASASI Manusia sepeti mana agenda SEKSUALITI Merdeka diperJUANGkan? Semuanya jelas berPUNCA ata berSUMBERkan dari pihak yang SAMA?
UMNO/BN dan DS Najib ternyata SILAP jika menurut keHENDAK para MALAUN ini jika meMANSUHkan AUKU.. Cuba kita IMBAS balik bagaimana keHENDAK para MALAUN ini menJAHANAMkan PPSMI akhirnya menyaksikan POLEMIK tidak berkeSUDAHan yang menjejaskan Sistem PenDIDIKan NEGARA.. Begitu jugak kita LIHAT sendiri bagaimana PLAN pemBANGUNan NEGARA yang sepatutnya diTERUSkan oleh PM ke-5 sebelum ini seperti Jambatan BENGKOK, MSC dan Proton satu demi satu diJAHANAMkan dek keHENDAK para MALAUN ini.. Terus-terang KATAlah, bukan semua RAKYAT boleh diperBODOHkan dek lulusan OXFORD yang perasan BIJAK tetapi BANGANG tuh..
Agenda seperti SEKSUALITI Merdeka sebenarnya adalah AKIBAT kerajaan yang diterajui UMNO/BN terlampau BODOH mengikut keHENDAK para MALAUN di dalam UMNO/BN ini yang berSLOGANkan KeBEBASan berSUARAN dan Hak ASASI Manusia.. Jika selepas ini AUKU diMANSUHkan selaras dengan KEHENDAK para MALAUN ini, apakah lagi yang tinggal untuk SURVIVAL NEGARA ini? Tidakkah ini menJEJASkan NEGARA untuk mengHASILkan modal INSAN berKUALITI bukannya SAMPAH POLITIK yang bakal meROSAKkan NEGARA? Adakah NEGARA yang MAJU jika para SISWAZAHnya berPOLITIK 24 jam? Apakah DS Najib masih ENGGAN mengakui HAKIKAT sebegini sebaliknya masih terus dengan EGO pemikiran LIBERALnya? Kita berDOA semoga Allah SWT memBERIkan ILHAM kepada DS Najib agar kembali ke PANGKAL jalan semasa dia berada di Makkah..
Wallahualam..
Labels:
Fikir-fikirkan
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA
KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?
Melayu dikhianati?
Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.
''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.
Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:
''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?
Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.
Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''
Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?
-Awang Selamat-
Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.
''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.
Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:
''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?
Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.
Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''
Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?
-Awang Selamat-
PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM
KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)
1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.
2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.
3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).
4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.
5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.
6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.
7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.
8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.
9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.
Ibrahim Ali
25 April 2009
1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.
2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.
3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).
4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.
5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.
6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.
7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.
8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.
9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.
Ibrahim Ali
25 April 2009
No comments:
Post a Comment