Tuesday, February 10, 2009

Parlimen Bukit Gantang - Patahkah nanti bendera PAS di sana?




ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Akhirnya tibalah pulak giliran PAS menerima Qada dan Qadar daripada Allah SWT.. AL Fatihah kita bacakan untuk allahyarham Roslan Shaharum Ahli Parlimen Bukit Gantang..

Sekarang dengan takdir yang Maha Esa, giliran PAS pulaklah mempersiapkan diri menghadapi BN di Parlimen Bukit Gantang.. Pada pilihan raya umum lalu, Roslan menewaskan calon Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Azim Mohd. Zabidi dengan majoriti 1,566 undi.. Beliau memperoleh 20,015 undi berbanding lawannya yang meraih 18,449 undi dan M. Murganan (Bebas) dengan hanya 872 undi.. Di atas kertas, nampaknya BN kena kerja keras untuk memulihkan sokongan rakyat terhadap parti.. Namun, tindak-tanduk PAS di Perak selepas Menteri Besarnya bertukar dijangka memudahkan sedikit kerja BN untuk kembali meraih sokongan rakyat..

PAS seharusnya sedar, keBIADABan bekas MB mereka yang menunjukkan perangai orang 'GILA KUASA' sebenarnya amat menjelikkan rakyat.. Terbukti sekarang bukannya BN atau UMNO sebaliknya gabungan PAS, PKR dan DAP jugak tidak kurang JELIKnya apabila mereka kehilangan kuasa pemerintahan.. Hinggakan Sultan Perak pun boleh dihina dan disaman oleh mereka walaupun hakikatnya Baginda hanya melaksanakan tugas Baginda mengikut peruntukan Perlembagaan Negeri Perak.. Rusuhan yang berlaku di Masjid Ubudiah dan jalan masuk ke Istana Iskandariah menunjukkan penyokong gabungan PAS, PKR dan DAP cuba membawa Malaysia kemabli ke zaman batu atau zaman Jahilliyah!

Isu sebegini harus diperjelaskan oleh UMNO dengan sebaik mungkin sekiranya ingin memenangi kembali Parlimen Bukit Gantang.. Rakyat Perak bukannya jenis taksub seperti penyokong-penyokong PAS di Kedah, Kelantan dan Terengganu.. Rakyat Perak begitu menyanjung institusi Sultannya kerana Perak sahajalah keturunan Sultan yang masih bersusur-galur dengan Kesultanan Melayu Melaka.. Sultan Perak yang pernah menjawat jawatan Ketua Hakim Negara dan terkenal dikalangan raja-raja lain di dunia diHINA sebegitu rupa oleh penyokong gabungan PAS, PKR dan DAP seolah-olah Baginda begitu pemerintah yang tidak adil.. Itulah dia hakikat gabungan PAS, PKR dan DAP yang harus diperjelaskan oleh UMNO kepada rakyat jelata negeri Perak di Bukit Gantang..

PAS pernah menerima nasib BURUK di Kelantan tahun 1977 dahulu di mana rakyat Kelantan memberontak menentang rejim PAS yang memecat MBnya sendiri ketika itu Datuk Mohamad Nasir.. Pada masa itu, di mana-mana sahaj berlaku rusuhan dan tunjuk perasaan di 10 jajahan negeri Kelantan.. Perdana Menteri Malaysia ketika itu, almarhum Tun Hussein Onn telah terpaksa mengishtiharkan darurat di Kelantan demi keselamatan rakyat.. Tidak tergambar lagi betapa BENCInya rakyat Kelantan pada PAS ketika itu.. Cubalah mintak puak-puak PAS nafikan hakikat yang dinyatakan ini.. Percayalah, Geng ERDOGAN dalam PAS sekali pun tak akan dapat memutarbelitkan seperti biasa hakikat sejarah hitam PAS di Kelantan seperti yang dinyatakan!

Masalah untuk UMNO memenangi Parlimen Bukit Gantang sekaligus memulihkan kepercayaan rakyat ialah bergantung kepada setakat mana UMNO menyekat golongan LALAT TAIK - golongan yang mempergunakan UMNO untuk memBUNCITkan perut sendiri dalam parti.. Malah ada segelintir pemimpin UMNO yang membela golongan sebegini demi mendapat PUBLISITI dan POPULARITI di mata ahli-ahli UMNO yang lain! Sekiranya UMNO berjaya menghalang golongan ini, sekaligus mengelakkan mereka mensabotaj UMNO, bukan setakat Parlimen Bukit Gantang sahaja, seluruh kerusi UMNO yang hilang sebelum ini pun nescaya akan kembali kepadanya.. Cukuplah dengan apa yang berlaku di Kuala Terengganu di mana nyata sekali UMNO mengikut kehendak golongan LALAT TAIK dan membelakangkan kehendak rakyat setempat dalam pemilihan calon.. Kot nak KALAH lagi tak tau le.. HE!HE!HE!

Sekarang ni pihak gabungan PAS, PKR dan DAP cuba memutarbelitkan keadaan dengan menyalahkan UMNO sebagai punca mereka kehilangan kuasa pemerintahan di Perak.. Itu tak kisah - biarkanlah penyelesaian berlaku di mahkamah.. Namun, UMNO kenalah memastikan golongan LALAT TAIK ini tidak cuba menangguk di air keruh dengan memainkan sentimen pasal isu ini.. Silap-silap, Datuk Dr Zambry pun akan jadik MB untuk beberapa bulan aje kalau UMNO membiarkan golongan LALAT TAIK dalam parti merosakkan keadaan ketika ini..

Wallahualam..

2 comments:

  1. Maaf terlupa senaraikan blog tuan. Baru saja senaraikan. Selamat maju jaya. Mohon pautan reciprocal.

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan