Monday, August 17, 2009

Ketua Pemuda UMNO dah takde kerja, jadi 'BOMOH' pengundi hantu pulak dah!


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

KAH!KAH!KAH!

Sungguh LUCU rasa dihati apabila membaca petikan berita dari AGENDA DAILY yang mengisahkan tentang usaha Pemuda Barisan Nasional (Pemuda BN) hendak mengumpulkan BUKTI tentang pengundi hantu yang dibawa oleh pihak lawan di DUN Permatang Pasir- PAKATAN RAKYAT tentunya.. Ini mengingatkan kita tentang tuduhan yang sama pernah dilemparkan oleh PAS kepada BN semasa pilihanraya DUN Pengkalan Pasir, Kelantan dan jugak semasa pilihanraya UMUM lalu.. Nampaknya Ketua Pemuda BN nih tak habis-habis suka buat KEJE BODO! KAH!KAH!KAH!

Pemuda BN masih kumpul bukti pengundi hantu dibawa parti lawan

Pengundi Hantu atau Pengundi Setinggan...Isu inilah yang mahu diselesaikan Pergerakan Pemuda Barisan Nasional dalam pilihan raya kecil Permatang Pasir.

Ketika ini, pergerakan itu dalam peringkat akhir kajian dan kumpul bukti kewujudan pengundi hantu atau oengundi setinggan yang dipindah pembangkang ke kawasan pilihan raya kecil itu.

Menurut Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin Abu Bakar, beliau sudah membangkitkan perkara itu dalam mesyuarat Exco Pemuda pada Ahad.

“Kita lihat peningkatan mendadak pendaftaran pengundi baru di Permatang Pasir sejak pilihan raya umum lepas selain banyak kepincangan dalam senarai pemilih daripada SPR (Suruhanjaya Pilihan raya Malaysia),” katanya
.

Ahli Parlimen Rembau itu mengulas isu pengundi hantu yang mula jadi perbualan di kalangan jentera BN sejak seminggu lalu.

Ini kerana ada beberapa buah rumah dikesan pengundi berdaftarnya terlalu ramai dan ada kes lain pula membabitkan rumah di kawasan Cina tetapi pengundinya orang Melayu.

“Kita akan buat sedikit lagi kajian tentang fenomena pengundi hantu atau setinggan yang diwujudkan oleh pembangkang di sini dan saya akan maklumkan perkara ini sedikit masa lagi,” katanya.

Sebelum itu, Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika ditanya isu berkenaan berkata, Pemuda BN akan kumpul bukti dan BN sedia bantu SPR menyiasat perkara itu.

Menjawab soalan, Khairy berkata, SPR perlu bertindak tegas terhadap pengundi-pengundi hantu tanpa mengira mereka dari parti mana.

“Sudah tentu kita tak mahu lihat pengundi hantu sama ada di pihak BN atau pembangkang. Kita tak pernah amal pengundi hantu walau berkali-kali dituduh tetapi tak pernah dibuktikan..kali ini kita nak tunjukkan memang ada kepincangan dalam senarai pemilihan PAS dan PKR, pemindahan pengundi dari kawasan lain tapi didaftar di rumah tertentu,” jelasnya. – 17/8/2009


KAH!KAH!KAH!

Dah takde keje la tuh Ketua Pemuda UMNO!Nak jadi TOK BOMOH untuk kesan PENGUNDI HANTU pulak ke? KAH!KAH!KAH!

Adalah lebih dia sendiri mengakui bahawa KEMEROSOTAN UNDI KEPADA UMNO DAN BARISAN NASIONAL ADALAH SEBAB TERPILIHNYA DIA SEBAGAI KETUA PEMUDA UMNO!

Itu aje PUNCA kenapa UMNO ditolak rakyat dan generasi muda Melayu menjauhi Barisan Nasional.. Takde sebab lain dah..

Kalau orang tu tau TEBAL MUKA, dah lama dah dia mengakuinya.. Namun, sebab dia perasan dia seorang aje yang bijak, ditambah lagi dengan kepimpinan LEMAU dalam UMNO dan Barisan Nasional, maka mudahlah dia tidak mengakuinya disamping menuding jari kepada orang lain!

HE!HE!HE! Kat REMBAU tuh takde ke HANTU yang jadik pengundi? KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan