Friday, August 28, 2009

MCA sanggup pecat Timbalan Presiden mereka, UMNO pulak bila nak HUKUM Ketua Pemudanya?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Walaupun sudah 2 tahun berlalu, nampaknya isu video seks bekas Timbalan Presiden MCA, DS Chua Soi Lek masih menghantui kepimpinan MCA.. Malah, walaupun isu tersebut lebih dilihat daripada masala moral dan peribadi DS Chua sendiri tanpa melibatkan langsung MCA, namun hari ini kita melihat pulak beliau masih lagi diHUKUM hingga membawa kepada pemecatannya sedangkan beliau boleh dikira masih belum pun memanaskan kerusi Timbalan Presiden MCA yang dimenanginya.. Dari satu segi, kita mengakui bahawa pemimpin yang ada kesalahan moral tidak patut memimpin parti.. Namun, sepatutnya tindakkan tersebut dilakukan oleh MCA lebih awal, bukannya pada ketika ini..

Itu kisah Timbalan Presiden MCA.. Bagaimana pulak dengan UMNO? Lupakah orang-orang UMNO terutamanya Pemuda UMNO bahawa mereka telah memilih pesalah POLITIK WANG sebagai Ketua Pemudanya? Lupakah mereka di dalam UMNO bahawa kesalahan tersebut diputuskan sendiri oleh Lembaga Disiplin UMNO? Namun, sehingga hari ini kita masih hairan kenapa tidak ada sebarang HUKUMAN dikenakan kepadanya.. Malah, kita hairan kenapa dalam UMNO ini walaupun Lembaga Disiplin Parti sendiri telah memutuskan berlakunya perlanggaran undang-undang, namun tidak ada HUKUMAN yang dikenakan? Sedangkan dalam Islam pun setiap kesalahan pasti ada HUKUMANnya?

Inilah yang memBEZAkan UMNO dengan rakan baiknya MCA pada ketika ini.. HUKUMAN berpilih yang dilaksanakan oleh UMNO ternyata menyebabkan berlakunya hakisan sokongan daripada penyokong dan pengundi parti mereka sendiri.. Tidak dapat dinafikan lagi bahawa keKALAHan UMNO dalam setiap kali pilihanraya semuanya berpunca daripada sikap pucuk pimpinan UMNO sendiri yang suka melaksanakan HUKUMAN berpilih.. Malah kesalahan POLITIK WANG ini adalah kesalahan yang dilakukan semasa pemilihan parti UMNO sendiri, bukannya kesalahan yang dilakukan oleh individu terlibat dalam bilik hotel atau mana-mana premis yang takde kaitan dengan parti?

DS Najib pulak dilaporkan menasihati MCA agar memastikan keputusan pemecatan yang diambil oleh MCA terhadap Timbalan Presiden mereka tidak menjejaskan perpaduan BN.. LUCU sungguh! Kenapa tak nampak perkara yang sama dalam UMNO sendiri? Kenapa padang sebelah mata terhadap KEPINCANGAN yang berlaku dalam UMNO sendiri? Kenapa sibuk dok bising pasal parti orang lain sedangkan UMNO sendiri tak kurang HEBATnya dengan masalah mereka sendiri yang membuatkan rakyat JIJIK dengan parti ini?

TAK USAHLAH KEPIMPINAN UMNO SIBUK NAK MENGAMBIL TAHU APA YANG BERLAKU DALAM PARTI ORANG LAIN, SEBALIKNYA MEREKA HARUS MELIHAT APA YANG 'KOTOR' DALAM PARTI MEREKA SENDIRI!!

Wallahualam..

1 comment:

  1. Tuan,

    Maafkan kami kerana membuat jemputan kepada Tuan secara am seperti dibawah:-

    Yang berbahagia Dato/Datin/Tuan/Puan/Saudara/Saudari,

    Dengan segala hormatnya kami memaklumkan bahawa kami akan melancarkan portal “Satu Sekolah Untuk Semua (SSS)” di

    http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com.

    Kami menjemput anda untuk melayari laman web tersebut selepas Sambutan Merdeka 12tengahmalam pada 31 Ogos 2009. Anda dipersilakan untuk melayari tab “e-patriot”

    (http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com/patriotsinsuppor/)

    di mana kami telahpun menyenaraikan laman citra anda di bawah senarai “e-patriot” (“Patriots displaying SSS Logo”). Kami ingin merakamkan rasa penghargaan kami yang tidak terhingga di atas sokongan anda terhadap Kempen SSS ini apabila anda telah mempamirkan logo SSS di laman citra anda. Terima kasih di atas sokongan berterusan anda terhadap Kempen SSS ini.

    ______________________

    It is our honor to inform you that we will be launching "Satu Sekolah Untuk Semua (SSS)" portal at

    http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com

    Please visit the website after the 12midnite Merdeka celebration on 31 August 2009 and check out the "e-patriot" tab

    (http://satusekolahuntuksemua.wordpress.com/patriotsinsuppor/).

    We have listed your blog site under the "e-patriot" list (Patriots displaying SSS Logo). We wish to record our utmost appreciation for your support toward SSS campaign by displaying SSS logo at your blog site. Thank you for your continuous support toward the SSS campaign.


    Terima kasih.

    Satu Sekolah Untuk Semua

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan