Thursday, August 27, 2009

UMNO takde isu setiap kali berkempen pilihanraya - bab PROMOSI diri sendiri hebat le!


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Pendek sahaja kali ini.. Almaklumlah, bulan PUASA.. Tak boleh nak KRITIK yang pedih-pedih, nanti kurang PAHALA pulak kepada mereka yang NAIK ANGIN bila membacanya.. HE!HE!HE!

Alkisahnya, dirasakan sepatutnya pucuk pimpinan tertinggi UMNO patut meWUJUDkan satu bentuk ETIKA atau format untuk berkempen semasa setiap kali pilihanraya.. Ini kerana sebahagian besar pemimpin 'HEAVY WEIGHT' UMNO sendiri didapati tidak berkempen menurut kehendak pengundi setempat sebaliknya lebih suka cuba membangkitkan isu berbentuk NOSTALGIA seperti isu pembangunan, nak jadikan sesuatu kawasan sebagai ANAK EMAS dan lain-lain lagi isu yang takde kaitan pun dengan pengundi setempat..

Yang memalukan tuh, seolah-olah isu yang dibawa oleh para pemimpin 'HEAVY WEIGHT' UMNO yang turun berkempen lebih kepada bermotifkan untuk mempromosi diri sendiri dan bukannya untuk tujuan memenangkan calon.. TS Muhyiddin dengan isu 'ANAK EMAS'nya, Ketua Pemuda UMNO pesalah politik wang dengan isu 'PENGUNDI HANTU' dan Ketua Penerangan UMNO dengan kepala otak 'BLANK' takde isunya.. Ketidakseragaman ini hanya menyusahkan peraih-peraih undi UMNO yang bertungkus-lumus berkempen dari rumah ke rumah untuk memenangkan calon UMNO.. Almaklumlah, mereka cuba meraih undi dengan isu setempat tetapi para pemimpin 'HEAVYWEIGHT'nya pulak sibuk dok MERAPU dengan isu-isu yang direka sendiri!

Kesepakatan yang tidak wujud ini lah memudahkan pihak lawan menyerang dan memperbudak-budakkan peraih undi UMNO yang berkempen dari rumah ke rumah.. Pemimpin 'HEAVY WEIGHT' UMNO seperti TS Muhyiddin dan DS Najib sendiri seharusnya sedar bahawa isu-isu yang mereka cuba bangkitkan mudah sahaja dipatahkan dengan semudah petik jari oleh Penasihat PKR.. Ye la.. Bukankah dia rakan baik mereka berdua semasa dalam 'TEAM WAWASAN'? Tambahan pulak, lupakah bahawa Tun Dr. Mahathir dahulu pernah mengingatkan bahawa AKTIVITI kegemaran bekas timbalannya ini selain daripada 'MAIN BELAKANG' adalah mengumpul fail-fail 'SULIT' para pemimpin kerajaan?

Itu pun tak tau ke? BENAK SANGAT SAMPAI NAK KENA AJAR?

Wallahaualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan