Sunday, November 01, 2009

Sekolah Satu Aliran - Lebih baik berhenti 'MENYALAK' memberikan ulasan yang BODOH..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Ada seorang Menteri dalam KABINET 1 MALAYSIA ketika ini.. Dia sentiasa bercakap tanpa berlandaskan FAKTA sebaliknya berasaskan kepada apa yang ada dalam kepalanya sahaja.. Setiap kali dia bersuara berkenaan sesuatu ISU, apa yang keluar hanyalah umpama 'DISASTER' atau BENCANA kepada pihak yang diwakilinya.. Jika dia bersuara mewakili UMNO, maka UMNOlah yang akan menerima BAHANAnya.. Jika dia bersuara mewakili kerajaan, maka kerajaanlah yang akan menerima PADAHnya..

Dia memang terkenal sebagai seorang yang ANGKUH dan BONGKAK.. Malah keANGKUHannya sampai ke tahap di mana dia BEBAS mengHINA seorang negarawan yang berjasa tanpa diambil sebarang tindakkan oleh pemimpin 1 MALAYSIA seperti DS Najib sendiri! BUKTInya anda boleh rujuk URL di bawah:-

http://www.themalaysianinsider.com/index.php/malaysia/24150-nazri-dr-m-is-childish-and-lame

http://www.agendadaily.com/cms/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_16dbdc21-3132372e-fe30af00-c574a243


Malah kelakuannya tidak sahaja terhenti setakat pengHINAan terhadap negarawan yang dimaksudkan, malah turut melibatkan tokoh-tokoh lain seperti bekas Peguam Negara dan juga bekas Ketua Polis Negara..

http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newsgeneral.php?id=426004

Patutlah dia pernah diMALUkan kembali oleh Tun Mahathir dengan PERBANDINGAN DAYA INGATAN seperti di bawah:-

http://www.agendadaily.com/cms/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_944c89cd-7f000010-1ab7a890-9ed983f5

Tak SANGKA orang tua umur 84 tahun mempunyai DAYA INGATAN jauh lebih baik darinya.. Mungkin kerana orang tua nih tak banyak lakukan DOSA BERAT seperti dia anak-beranak kot?

------------------------------------------------------------------------------

Kali ini pulak dia cuba berSUARA kononnya dia lebih LAYAK dan lebih MAHIR dalam soal pendidikan negara berbanding dengan TOKOH AKADEMIK seperti Prof. Khoo Khay Kim..
Entah bila masa dia atau arwah bapanya jadik Menteri Pendidikan Malaysia agaknya?

‘‘Saya ingin jelaskan, saya sendiri tidak setuju sekolah satu aliran kerana pada saya, ia bertentangan dengan pendemokrasian pendidikan.

‘‘Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) bukan bermaksud untuk budak Cina sahaja dan Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SJKT) bukan untuk budak India sahaja, tetapi ia untuk budak Melayu juga, pilihan ibu bapa dan inilah pendemokrasian pendidikan,” katanya.

Ahli Parlimen Padang Rengas itu berkata demikian kepada pemberita merasmikan program Komuniti Sekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tun Perak di sini hari ini.

Beliau mengulas cadangan melaksanakan sistem pendidikan satu aliran oleh tokoh akademik tanah air, Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Khoo Kay Kim pada satu program di Pulau Pinang pada 22 Oktober lalu.

Cadangan Kay Kim itu disokong oleh beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) selepas itu


http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1101&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_04.htm


Tak sangka ada jugak Menteri Kabinet yang masih berfikiran JUMUD dalam Kabinet 1 MALAYSIA? Inikah bentuk pemikiran yang kononnya cuba menyatu-padukan rakyat berbilang kaum tanpa mengira fahaman sedangkan menyatukan sistem pendidikan negara dalam satu aliran merupakan satu-satunya cara untuk merealisasikan gagasan 1 MALAYSIA? Bukankah dia ini CAKAP TAK SERUPA BIKIN? Apakah sekolah satu aliran bertentangan dengan KONSEP 1 Malaysia sedangkan Malaysia sahaja satu-satunya negara di dunia yang mengamalkan persekolahan mengikut pecahan kaum

Inikah 'WOOF!WOOF!' berotak DUNGU yang dipelihara bermati-matian oleh pemimpin 1 MALAYSIA kita KONONnya demi menjamin keSTABILan kerajaannya?

Wallahualam..

1 comment:

  1. MENTEHRI NAZRI TU GUA RESPEK DUA JUTA PERATUS.
    HANYA DIA SORANG JE BERANI BERSUARA. YANG LAIN SIMPAN DENDAM TERHADAP MAHADEY TETAPI TIDAK BERANI NAK HENTAM MAMAK TUA TU.

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan