Thursday, September 09, 2010

Ketua Pemuda UMNO yang 'KETINGGALAN BAS' dalam banyak isu..


ASSALMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita dalam BLOG ini pun dah banyak kali menyentuh tentang TINDAKkan yang seharusnya diambil oleh pihak Malaysia dalam menangani ISU segelintir rakyat Indon yang mencetuskan PROVOKASI terhadap negara ini..

http://sensecredaccountability.blogspot.com/2010/09/malaysia-seharusnya-melihat-indonesia.html

Malah, sudah RAMAI pun yang menyentuh tentang isu ini baik di kalangan pemimpin kerajaan, pembangkang malah NGO.. Dengan kata lain, sudah ramai RAKYAT yang PRIHATIN menyuarakan pendapat dan pandangan mereka berhubung dengan ISU ini..

Namun demikian, ada jugak yang jenis 'KETINGGALAN BAS'.. Contohnya macam Ketua Pemuda UMNO PESALAH POLITIK WANG ini.. Dah berapa LAMA dah isu ini TIMBUL, tup!Tup! Barulah dia MUNCUL dengan IDEA yang bukannya baru pun malah, kita percaya diCIPLAK dari orang lain..

http://www.agendadaily.com/cmspreview/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_f2032ffa-7f000010-1d956ad0-db763a08

Seperti biasa, dengan LAGAK 'PERASAN BAGUS'nya, dia menyatakan Kerajaan patut hantar mesej yang tegas dan jelas kepada Jakarta bahawa kita tak akan bertoleransi bagi memastikan demonstrasi itu dihentikan untuk melindungi kedutaan kita.. Ewah! Ewah.. Macam le dia tuh pergi berDIRI depan kedutaan kita di sana mempertahankannya daripada kumpulan PERUSUH tuh? Pemuda UMNO yang diketuainya pun takat mampu hantar 'kertas secebis dua' kepada Pegawai Kedutaan Indon di sini aje?

Yang KELAKARnya tuh, dia menilai Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman gagal dalam rundingannya dengan Menteri Luar Indonesia, Dr Marty M Natalegawa di Kota Kinabalu.. KONONnya dia mahu Menteri Luar lebih tegas menangani isu berkenaan.. Perghh!!!... Perasan dah jadik PM pulak ke? Ko tuh sapa nak nilai Menteri? Ko sendiri pun terkenal dengan POLITIK WANG, ada hati pulak nak nilai kerja orang LAIN? Dah KEMARUK sangat nak jadi Menteri la tuh..

Daripada Kerajaan memBUANG masa meLAYAN kemahuan PESALAH POLITIK WANG ini, adalah lebih BAIK Kerajaan menyiasat samada demonstratsi dan RUSUHAN tersebut didalangi oleh segelintir pihak dari negara ini jugak.. Kita percaya memang ada KAITANnya.. 'Keyword'nya senang aje.. 'Malaysia Insider', 'Shareholder', 'HINDU GOD', 'BENDERA', 'Penasihat PKR', 'Surya Paloh' dan 'Golkar' atau 'PDI-P'.. Mereka semua saling berKAIT antara satu sama lain..

Malah, kita PERCAYA 'Keyword' itu jugak berkait dengan 'ECM Libra' dan 'Budak Penghantar PASSPORT'.. Jadik pusing kot MANA pun, balik-balik MUKA-MUKA 'FAMILIAR' nih jugak yang dok jadik MALAUN dan PETUALANG kepada negara ini! Kot anda meRASAkan bijak apabila diperBODOHkan dek mereka nih, tak tahu la pulak! HE!HE!HE!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan