Tuesday, February 15, 2011

Eksklusif Maulidurrasul - Setakat manakah kita mengingati ajaran Nabi SAW?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..


SALLALLAHU ALAIHI MUHAMMAD
SALLALLAHU ALAIHI WASSALAM


Segala puji-pujian untuk Nabi akhir ZAMAN pembawa RAHMAT ke sekian alam.. Sempena sambutan MAULIDURRASUL, ada BAIKnya kita sebagai umat ISLAM merenung kembali dan mengingati kembali kepada ajaran Nabi SAW..

Adalah jelas Nabi SAW mengANJURkan KASIH SAYANG sesama UMAT ISLAM.. Nabi SAW sangat mementingkan kesatuan UMAT dan memperSAUDARAkan sesama ISLAM.. Menyorot kembali SIRAH Nabi SAW, kita telah lihat bagaimana Baginda memperSAUDARAkan suku AUS dan KHAZRAJ menjadi kaum ANSAR dan kemudian mempersaudarakan pula KAUM ANSAR dengan KAUM MUHAJIRIN.. Inilah BUKTI bagaimana ISLAM sangat mementingkan UKHUWAH dan seamangat perSAUDARAan..

Namun demikian, hari INI kalau kita LIHAT sendiri bagaimana kita saling berPECAH-BELAH kerana POLITIK.. Kita sanggup mengKAFIRkan dan menJAHILIYYAHkan sesama umat ISLAM sementara SEKUTU kita yang jelas meMUSUHi ISLAM bertepuk tangan melihat perlakuan kita.. Kita menolak PERPADUAN atau hubungan UKHUWAH sesama ISALM sebaliknya cenderung mempertikaikan keISLAMan orang lain.. Kita lebih menyanjung KAFIR La'anatullah seoalh-olah mereka lebih memahami ISLAM berbanding sesama umat ISLAM sendiri..

Anda TAHU kelompok mana yang kita MAKSUDkan.. Hanya ada satu KELOMPOK sahaja di Malaysia ini yang menganggap diri mereka lebih ISLAM berbanding orang ISLAM lain.. Pada mereka, hanya mereka sahaja yang LAYAK bercakap tentang ISLAM walaupun ada HAMPIR 17 juta orang umat ISLAM di negara ini dan 1.8 bilion orang umat ISLAM di seluruh dunia.. Mereka akan hilang MODAL POLITIK tanpa memperGUNAkan ISLAM.. Pada mereka, ISLAM dipergunakan untuk mengejar keKUASAan POLITIK dan mengejar segala bentuk keDUNIAan..

Ajaran Nabi SAW agar saling mangasihi sesama saudara seagama dan memupuk semangat UKHUWWAH telah mereka perSETANkan demi kepentingan POLITIK dan mengejar keKUASAan.. Jangan terkejut kalau ajaran Nabi SAW ini diletak lebih bawah berBANDING fatwa mengJAHILIYYAHkan dan mengKAFIRkan sesama umat ISLAM oleh DEWATA RAYA mereka yang bermaharajalela di Kelantan! Seharusnya umat ISLAM melihat keMUNCULan DEWATA RAYA mereka ini sebagai unsur perpecahan sesama umat ISLAM dan juga sebagai satu bentuk tanda akhir ZAMAN.. Memang susah untuk mengubah 'MIND-SET' mereka ini kerana disebalik jubah, serban, janggut dan berbagai lagi 'KOSMETIK' yang menunjukkan mereka ini ISLAM, bersembunyi IBLIS La'anatullah untuk menyesatkan mereka..

Wallahualam..

2 comments:

  1. Salam tuan.
    Semalam saya berpeluang menghadiri Sambutan Maulidul Rasul peringkat negeri Kelantan di Masjid Besar Muhhammadi Kota Bharu. Turut hadhir KDYMM Sultan Muhamad ke 5, MB Kelantan dan para pembesar negeri yg lain. Penceramah jemputan adalah YBhg Dato' Hasan Mahmod Al-Hafiz dari KL yg cukup menusuk jiwa semua yang hadir.

    Sekadar ambil dua contoh yg dilaksanakn oleh nabi utk renongan bersama.
    1- Akhlak terpuji adalah TERAS dalam kehidupan Rasullulah, dimana baginda memaafkan musuh-musuh, bercakap lemah lembut, sopan santun tidak sesekali mencarut dan menyumpah seranah.

    2- Setelah penaklukan kota Mekah, langkah pertama Nabi buat adalah Memusnahkan berhala-berhala yang berada didalam dan sekitar Kaabah.

    Fikir2kan.

    Sam PPuteh

    ReplyDelete
  2. ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    KITA jugak ada sedikit untuk diKONGSI bersama:-

    1) Sebelum Muhammad SAW mendapat WAHYU pertama dan dilantik sebagai Rasul, Baginda semasa REMAJA dikenali sebagai Muhammad Al-AMIN.. Kenapakah gelaran Al-AMIN itu diberikan? -> AKHLAK Baginda SAW

    2) Langkah Nabi SAW meMUSNAHkan berhala adalah agar umat ISLAM tidak menyekutukan Allah SWT dengan sesuatu seperti zaman JAHILIYYAH.. Namun, di zaman sekarang dah jadik 'TREND' pulak untuk menyekutukan ISLAM dengan agama LAIN seperti dalam isu pengGUNAan nama ALLAH SWT, bukan ISLAM mengGUNAkan ayat Al Quran demi POLITIK tanpa berIMAN dengannya dan banyak perkara lagi.. -> ANGKARA SIAPA semua ITU?

    Wallahualam..

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan