Thursday, July 14, 2011

Akibat GAGAL memutuskan KAITAN PAS dengan ISLAM, pemakan BABI tegar pun HINA keISLAMan orang UMNO!


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Antara PUNCA utama UMNO tidak pernah dapat menguasai sepenuhnya UNDI-UNDI Melayu/ISLAM ialah kerana PERSEPSI kaum ini terhadap PAS.. UMNO seharusnya mengakui bahawa PERSEPSI sebahagian besar orang Melayu/ISLAM melihat Lebai-Lebai PAS membawa imej ISLAMik yang sukar dibawa oleh ahli-ahli UMNO.. Di samping itu, sifat orang Melayu/ISLAM sendiri yang suka melihat seseorang dari sudut LAHIRIAH berbanding BATINIAH meMUDAHkan Lebai-Lebai PAS menanam PERSEPSI sedemikian rupa dalam diri sebahagian besar orang Melayu/ISLAM..

Hari ini kita melihat Lebai-Lebai PAS mengetawakan ahli-ahli UMNO apabila seorang ADUN DAP yang rupanya macam peMAKAN BABI tegar memperlekehkan para YB UMNO dalam sidang DUN dengan memBACAkan beberapa HADIS yang dia sendiri pun tidak FAHAM.. ->KLIK<-

Sebelum ini RAKYAT melihat sendiri bagaimana beberapa peMAKAN BABI dari DAP mengGUNAkan aya-ayat Al Quran dan MASJID untuk memperLEKEHkan orang ISLAM yang menjadi ahli-ahli UMNO.. Walaupun perBUATan sebegini seWAJARnya diPERANGi atas nama ISLAM itu sendiri, UMNO tidak mampu pun untuk melakukannya kerana UMNO sendiri GAGAL membawakan imej ISLAM yang sepatutnya..

Dengan kata lain, walau seALIM mana pun atau seTINGGI mana pun ilmu agama ISLAM yang dimilikki ahli-ahli UMNO, mereka tetap diLIHAT sebagai kelas kedua selepas Lebai-Lebai PAS.. PERSEPSI ini sukar diUBAH dan mustahil untuk diUBAH dalam masa singkat sebelum PRU-13.. Anda boleh lihat sendiri dikalangan kePIMPINan UMNO, siapakah yang mampu TAMPIL menjadi IMAM Solat? Walaupun kita jugak yakin Lebai-Lebai PAS pun JIJIK untuk memilih Timbalan Presiden mereka sebagai IMAM Solat, tetapi mereka mempunyai banyak ahli untuk mengGANTIkannya.. Sedangkan UMNO mungkin terpaksa HARAPkan DS Jamil Khir atau pun mungkin Tok Pa.. Menteri JPM seperti 'The HATCHET Man' kenalah TARBIAH anak-beranak sendiri dulu baru le angkat tangan nak jadi IMAM! HE!HE!HE!

Bukan tidak ada ahli-ahli UMNO yang tinggi ilmu agama ISLAM.. Malah, UMNO diwarnai dengan keMASUKkan beberapa Ulama Muda sebelum ini.. Namun, peranan mereka sangat KECIL.. Sepatutnya apabila Lebai-Lebai PAS sudah memBUANGkan ISLAM dari landasan perjuangan parti, golongan Ulama Muda ini wajar diBERIkan tanggung-jawab KHUSUS untuk menarik SOKONGan pihak-pihak yang menCINTAi ISLAM dan mahukan ISLAM diberikan tempat yang sepatutnya.. Setakat ini tak nampak la USAHA sedemikian.. KeBANYAKkan Ulama Muda ini pun memilih untuk 'Low Profile' terUTAMAnya apabila ramai pemimpin UMNO sendiri menunjukkan sikap-sikap yang tidak sepatutnya..

Sebab itulah Lebai-Lebai PAS yang telah memBUANG perjuangan ISLAM mereka tetap mampu menDABIK dada mengatakan mereka lebih ISLAM berbanding UMNO! Sebab itulah mereka mampu berteriak 'Lailahaillallah' semasa meRUSUH pada 9 Julai lalu kerana mereka tahu UMNO tidak akan BERANI untuk 'COUNTER' perbuatan mereka ini.. UMNO jugak terlampau berGANTUNG kepada institusi seperti Majlis Fatwa Kebangsaan, Majlis Agama ISLAM Negeri, JAKIM, IKIM dan sebagainya.. Sepatutnya UMNOlah terlebih dahulu memBERIkan pandangan mereka tentang penyelewengan Lebai-Lebai PAS terhadap ISLAM bukannya institusi tersebut.. Yang berPOLITIK adalah UMNO lawan PAS bukannya mereka..

UMNO sebagai lawan PAS harus memberikan GAMBARAN kepada RAKYAT bahawa Lebai-Lebai PAS ini sebenarnya sudah SESAT dan 2X5 dengan pengikut ajaran Ayah PIN, Al Maunah atau pun Al Arqam.. Malangnya, UMNO tidak mampu berbuat demikian kerana sebab-sebab yang kita SEBUTkan tadi.. Apa yang UMNO mampu lakukan hanyalah berTANDING dengan Lebai-Lebai PAS tentang POLITIK siapa lebih KOTOR! Itu SENANG aje.. Siapa paling BANYAK main DUIT dalam berPOLITIK, dialah yang KOTOR! Budak TADIKA pun tahu antara UMNO dengan PAS, siapa yang suka menunjuk-nunjuk DUIT dan keMEWAHan? Akibatnya UMNO gagal memBUKTIkan pemahama ISLAM mereka lebih BAIK di hadapan RAKYAT walaupun UMNO sedar kemajuan ISLAM di negara ini 100% adalah HASIL perjuangan mereka..

Sekarang puak-puak peMAKAN BABI tegar dalam DAP pun BERANI memperLEKEHkan keISLAMan orang UMNO.. Itu tak masuk lagi PERSEPSI budak-budak IPT yang sentiasa memandang TINGGI Lebai-Lebai PAS kerana masa mereka kecil, mak BAPAK tak bagi DIDIKkan asas agama ISLAM.. Setakat ini UMNO gagal untuk menukar PERSEPSI sebegini.. Malah, kalau ambil CONTOH di IPT, orang yang dipertanggung-jawabkan pun lebih suka berSLOGAN 'New POLITICs' daripada menDEKATkan UMNO kepada budak-budak IPT.. Jadik, apa lagi yang UMNO mampu BUKTIkan untuk menarik SOKONGan RAKYAT?

Wallahualam..

2 comments:

  1. kalau dipikirkan masak2 oleh kami golongan muda..

    dua2 pun tak betol, dua2 gila kuasa..

    melayu ke sangat umno??
    islam sangat ke pas??
    ketuk kepala tanya iman..

    ReplyDelete
  2. ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    SHACKLESMITH,

    Sebab itulah anda perlu berKECUALI dan melihat apa yang berlaku dalam KONTEKS yang lebih LUAS..

    UMNO dan PAS masing-masing ada keCACATan tetapi janganlah sampai keCACATan itu menyebabkan orang Melayu/ISLAM diHINA kerana berpecah-belah..

    Wallahualam..

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan