Thursday, November 24, 2011

Hasrat meminda AUKU bukti DS Najib dan UMNO/BN sudah terKENTUT di Tahiyat AKHIR..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Begitu sekali terDESAKnya UMNO/BN untuk menarik SOKONGan golongan MUDA seterusnya meMENANGi PRU-13.. Selain SLOGAN terbaru yang diterajui oleh UMNO/BN, DS Najib telah bergerak selangkah lagi ke arah berTENTANGan dengan hasrat RAKYAT apabila mengUMUMkan pemindaan AUKU di Parlimen sebentar tadi.. ->KLIK<-

Walaupun demikian, DS Najib menegaskan bahawa POLITIK kePARTIan tidak akan di bawa ke KAMPUS.. Menurutnya,

"Bagi menghormati hak pelajar yang telah mencapai tahap kematangannya, kerajaan akan meminda Seksysen 15 AUKU bagi membolehkan pelajar mengambil bahagian dalam aktiviti politik dan menjadi ahli parti politik, bagaimanapun dalam masa yang sama kita tegaskan politik kepartian tidak akan dibenarkan di kampus-kampus,"

Alahai.. Di sini kita seakan NAMPAK DS Najib sebenarnya sudah MERAPU dalam kenyataannya tersebut.. Tahukah DS Najib bahawa POLITIK kePARTIan sememangnya sudah LAMA bersemarak di dalam KAMPUS di IPT seluruh NEGARA? Tahukah DS Najib bahawa POLITIK kePARTIan diSEBARkan di kalangan mahasiswa IPT bukannya oleh rakan-rakan mereka sahaja sebaliknya oleh para PENSYARAH jugak? Apakah DS Najib diKABURi pemikiran LIBERAL sama seperti budak Oxford dalam Pemuda UMNO yang GAGAL melihat apakah yang sebenarnya keMAHUan golongan MUDA di NEGARA ini? Kalau begitu sekali DS Najib mengambil BERAT tentang PENDIDIKAN NEGARA, kenapa tidak berUSAHA untuk meWUJUDkan SISTEM satu SEKOLAH sebagai USAHA untuk meMARTABATkan sektor PENDIDIKAN?

Berapa kalikah DS Najib sendiri menJENGOK KAMPUS IPT di dalam NEGARA ini? Berapa RAMAIkah mahasiswa yang pernah diTEMUi oleh DS Najib secara peribadi untuk mengetahui apakah CITA-CITA mereka? Pernahkah DS Najib atau mana-mana pemimpin UMNO? BN bersemuka 'FACE to FACE' dengan PENSYARAH kategori 'HARDCORE' pembangkang seterusnya menJELASkan dasar-dasar kerajaan kepada mereka? Pernah DS Najib tampil membela PENSYARAH yang jadi mangsa POLITIK di UNISEL? Atau sekurang-kurangnya DS Najib tampil ke hadapan memperTAHANkan pihak yang diFITNAH oleh 'Profesor CHAP Ayam' UIA ini tanpa perlu DYMM Sultan Selangor sendiri berTITAH untuk memperJELASkan keadaan? ->KLIK<-

Kita PERCAYA 100% DS Najib seperti jugak semasa dia mengUMUMkan untuk meMANSUHkan ISA 31 Ogos lalu tidak menDAPAT gambaran sebenar sama sekali.. Agaknya PENYAKIT Pok Nik 'ALAIHISSALAM' di Kelantan dah berJANGKIT kepadanya? Apa yang DS Najib lakukan sekarang hanyalah melakukan apa yang MUSUH kepada UMNO/BN mahu lakukan iaitu 'Self-DESTRUCTION' kepada parti dan juga kerajaan sendiri.. DS Najib cenderung menDENGAR kata-kata puak-puak LIBERAL dalam UMNO/BN yang berKIBLATkan PR lebih daripada kata-kata puak-puak NASIONALIS yang mahukan NEGARA ini KONSTRUKTIF dan maju ke hadapan dengan dasar-dasar sedia ada..

Apakah yang diHARAPkan oleh DS Najib daripada PINDAan AUKU ini? MengHARAPkan para mahasiswa akan berbondong-bondong menyokong UMNO di luar KAMPUS? Atau mengHARAPkan IPT kita akan meLAHIRkan lebih RAMAI graduan seperti SAINTIS, pakar GENETIK, pakar Bio-TEKNOLOGI dan sebagainya HASIL aktiviti POLITIK di luar KAMPUS? Sedangkan dalam UMNO sendiri pun ada MALAUN yang berPENDIDIKan hingga ke Oxford tetapi lebih CENDERUNG meMUSNAHkan NEGARA dengan amalan POLITIK WANG? Sepatutnya pengHAPUSan amalan seBEGINI yang patut menjadi 'PRIORITY' bagi DS Najib untuk kembali mendapat SOKONGan RAKYAT, bukan MANSUHkan dasar sedia ada!

Sebagai pemBAYAR cukai, sudah tentu RAKYAT mengHARAPkan duit cukai mereka diGUNAkan seWAJARnya oleh kerajaan termasuklah dalam soal pemBANGUNan PRASARANA, pemBANGUNan Modal INSAN menerusi IPT dan menjaga 'SECURITY' keHIDUPan mereka serta NEGARA.. Namun, jelas DS Najib dok MANSUHkan akta itu dan ini semata-mata kerana menDENGAR kata-kata puak-puak berOTAK LIBERAL yang jelas tidak memandang jauh ke HADAPAN.. Nampaknya RAKYAT terpaksalah berANGGAPan DS Najib sama jugak dengan Lebai-Lebai PAS, pelaku MAKSIAT dalam PKR dan peMAKAN BABI dalam DAP La'anatullah lebih UTAMAkan cara nak 'KERJA'kan duit cukai ini demi memperTAHANkan kuasa POLITIK.. Nampaknya TEORI 'R-A-H-M-A-N' akan TAMAT..

Wallahualam..

1 comment:

  1. JELAS SEKALI BAHAWA APA YANG DIPERKATAKAN OLEH TUAN ITU ADA KEBENARANNYA. YANG BENAR KITA AKUI IANYA BENAR. SINDROM MENARI MENGIKUT RENTAK PEMBANGKANG SEOLAH2 TELAH MENJADI SATU SENI TARI YANG DIAMALKAN OLEH UMNO. KALAU DGN AUKU, KERAJAAN TAK BOLEH KAWAL PELAJAR, APATAH LAGI TANPA AUKU?

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan