Thursday, November 24, 2011

PRU-13 serentak Parlimen dan DUN - Makin ramai ahli POLITIK jadik Badut SARKAS..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita PERCAYA sebelum ini bahawa walaupun PRU-13 diadakan SEKARANG, 4 DUN di bawah PR tidak akan diBUBARkan.. Namun demikian, apabila kita meneliti kembali kata-kata Pok Nik 'ALAIHISSALAM' yang mahukan 4 DUN di bawah PR diBUBARkan serentak dengan Parlimen, seakan terasa ada LOGIKnya apa yang dia cakap.. Menurut Pok Nik,

"Daripada pengalaman saya, lebih baik bubar sekali (serentak). Sebabnya kalau kita bubar sendirian segala iblis, segala syaitan akan datang ke sini semuanya, tidak berdaya kita hendak melawan, lebih baik sekali," ->KLIK<-

HE!HE!HE! Memang kena 'SCAN' OTAK dah orang TUA nih.. Bukanke dulu dia sendiri yang cakap boleh berKAWAN dengan 'SYAITAN'? Hakikatnya, hari ini Lebai-Lebai PAS bukan sahaja takat berKAWAN, malah dah boleh seKATIL dan seBANTAL lagi dengan 'SYAITAN'.. Ye la.. 'SYAITAN' kan selalu mengajak kepada keMUNGKARan? Jadik, kalau PAS boleh berSEKONGKOL dengan pemimpin 'penJUBOR' atau penZINA dalam PKR dan ber'CEMOLOT' dengan PIHAK yang meMUSUHi ISLAM sebagai agama RASMI dalam Perlembagaan NEGARA seperti DAP La'anatullah, TIDAKkah PAS jugak sekutu 'SYAITAN'? KAH!KAH!KAH!

Apa pun, seperti sebelum ini jugak, setiap kenyataan Pok Nik ini pasti akan ada ayat 'REVERSE' atau putar BELITnya.. Di satu sudut, mungkin Pok Nik nampak 'GABRA' kerana mungkin kali ini PAS di Kelantan akan TUMBANG diSEBABkan RAKYAT makin MELUAT dengan keGILAan orang TUA nih nak pegang KUASA walaupun dah makan GAJI BUTA berpuluh TAHUN.. Kalau Hosni Mubarak, Ben Ali, Ali Abdullah Salleh dan Muammar Ghadaffi telah diTUMBANGkan, kenapa pulak TIDAK dengan Pok Nik? Itu yang dia GABRA tuh.. Kalau nak diKIRA sumbangan Pok Nik di Kelantan, tak ada apa pun.. Yang kaki MAKSIAT tetap kaki MAKSIAT.. Yang minum air KARAT pun masih minum lagi? HE!HE!HE!

Berbeza pulak dengan Pok Nik, rakan se'SYAITAN'nya seperti DAP La'anatullah dan PKR tidak berSETUJU untuk memBUBARkan DUN masing-masing SERENTAK dengan Parlimen.. Mungkin mereka mahu tunjuk KUASA kerana semua MAKLUM bahawasanya DAP La'anatullah nih hampir 80% kaum peMAKAN BABI menyokong mereka.. Manakala PKR pulak tentunya berGANTUNG harapan kepada seBAHAGIAN besar sokongan kaum peMAKAN BABI dan perPECAHan undi di kalangan kaum Melayu/BUMIPUTERA.. Untuk meMINIMAkan RISIKO keKALAHan kerana 'MOOD' kaum Melayu/BUMIPUTERA semakin tidak menyebelahi mereka, PKR tentunya mahu meLEWATkan (bukan 'meLIWATkan' ye..) pemBUBARan DUN agar mereka dapat MASA untuk memulihkan keadaan..

Dalam KONTEKS ini, adalah lebih BIJAK bagi UMNO/BN mengambil peluang untuk mengukuhkan parti dan memBUANG jauh-jauh LIABILITI yang mengGUGAT keKUATan parti.. Sudah cukup lama UMNO/BN menyimpan LIABILITI dalam parti, ingat RAKYAT tak nampak ke? Kita PERCAYA tulisan Datuk Zainudin Maidin dalam Utusan Malaysia hari ini WAJAR dijadikan pengajaran oleh UMNO/BN sebelum BUBARkan Parlimen.. ->KLIK<-

Pengalaman 'meNGERIkan' Datuk ZAM semasa PRU 2008 sepatutnya menjadi IGAUan kepada pemimpin UMNO/BN yang masih dok 'KHAYAL' dengan IDEALISME otak-otak LIBERAL dari Oxford, KONON-kononnya.. Hek eleh.. 'PENYAMUN' pun RAMAI yang belajar kat Oxford..

Pok Nik mungkin 'SENGAJA' nak 'TEST Market' dengan berkata sedemikian.. Almaklumlah, DIKTATOR TUA yang makan GAJI BUTA berpuluh tahun, bukan SENANG nak diTERIMA semula RAKYAT.. Silap langkah, jadik macam TS Wan Mokhtar tahun 1999 dulu.. UMNO/BN patut MALU jika terpedaya berkali-kali dengan orang TUA nih.. Kalau bukan kerana keBODOHan pemimpin UMNO/BN sendiri, dah lama dah Kelantan kembali ke pangkuan mereka.. Ingatlah keBODOHan 'BOSS' Pemuda UMNO yang ghairah berSLOGAN 'Pade doh' untuk meRAMPAS Kelantan pada PRU-12.. Akhirnya SLOGAN 'Pade doh' dan memakan diri sendiri jadik SLOGAN 'Pade muko'! KAH!KAH!KAH!

PSSTTT...!! PerHIMPUNan Agong UMNO(PAU) nih takde ke USUL ucapan TERIMA KASIH kepada 'BOSS' Pemuda UMNO yang menyatakan tak mahu jadik calon dah? Atau seperti mana PAU sebelumnya, Melayu-Melayu dalam UMNO ini adalah Melayu LIBERAL yang OTAKnya sering diKATAkan sebagai LAMBAT 'Pick-UP' walaupun graduan Oxford? KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan