Tuesday, November 22, 2011

HIKAYAT baru terCIPTA di Gelora Bung KARNO - HIKAYAT 'MALING' menjadi 'PERWIRA'..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

TAHNIAH.. TAHNIAH.. Syukur ke HADRAT Ilahi di atas keMENANGan pasukan bola SEPAK Malaysia menewaskan pasukan bola SEPAK Indonesia menerusi TENDANGan PENALTI yang begitu DRAMATIK.. KeJAYAan yang sungguh ISTIMEWA dan harus diperTAHANkan sebaik mungkin sampai bila-bila.. Mungkin sudah tiba MASAnya semua pihak dalam FAM berganding BAHU memBANGUNkan ERA baru bola SEPAK di NEGARA kita selepas keTIADAan seorang 'Mamat OXFORD' sebagai Timbalan Presiden FAM paling 'HAMPEH' dalam SEJARAH.. Dia tuh BUAT apa pun 'HAMPEH' !

Baiklah, kenapakah keJAYAan pasukan bola SEPAK kita menewaskan pasukan bola SEPAK Indonesia di Gelora Bung Karno ini begitu ISTIMEWA? Sebenarnya tidak ada apa yang ISTIMEWA dalam perLAWANan bola SEPAK sebegini.. Samalah seperti kita menonton Liga Inggeris atau Liga Eropah.. Yang menJADIkan perLAWANan bola SEPAK pada sukan SEA ini begitu ISTIMEWA sebenarnya adalah SIKAP 'GOBLOK' warga Indonesia sendiri yang meLAKUkan PROVOKASI tanpa HENTI dan BIADAB terhadap Malaysia.. JERITan 'MALING'(PenCURI) terhadap ATLET Malaysia telah menCEMARi pengANJURan Sukan SEA di Jakarta - Palembang pada kali ini..->KLIK<-

KeBIADABan tahap manusia tidak berTAMADUN atau JAHILIYYAH yang diTUNJUKkan semasa acara sukan yang meLIBATkan ATLET Malaysia telah menyebabkan warga Indonesia menerima pemBALASan Tuhan dalam perLAWANan AKHIR bola SEPAK Sukan SEA ini.. Mana ada perLAWANan bola SEPAK dalam dunia hari ini yang menyaksikan pasukan yang berTANDANG terpaksa menaiki Kereta Perisai TENTERA untuk ke STADIUM atas faktor keSELAMATan? Inilah keGILAan mereka yang hari ini menyaksikan Allah SWT pun telah mengALIHkan rahmatNYA daripada mereka ini..



Malam tadi, mereka yang diPROVOKASI dengan JERITan 'MALING' telah memBUKTIkan kePERWIRAan dalam peLAWANan AKHIR bola SEPAK Sukan SEA.. Umpama hikayat LAMA seperti cerita Abu Hassan PENCURI atau Ali Baba dan 40 orang PENYAMUN, 'MALING' yang diHINA dan keSELAMATan mereka terANCAM hanya kerana mahu menyertai Sukan SEA telah menJADI kumpulan PERWIRA yang menjadi LEGENDA sampai berGENERASI di Malaysia.. STADIUM Gelora Bung KARNO akan KEKAL bergelora dan Bung KARNO itu sendiri jika HIDUP balik mungkin MALU tak SUDAH kerana melihat MARUAHnya jatuh di STADIUM yang NAMAnya terpahat..

Ya.. Arwah Bung KARNO inilah yang meMULAkan SEJARAH perMUSUHan terhadap NEGARA Malaysia yang dianggapnya 'MALING' ini semasa dia menJADI Presiden Indonesia yang pertama.. Entah apa DOSAnya NEGARA Malaysia ini terhadap arwah Bung KARNO, ianya tidak pernah terCATAT dalam SEJARAH.. Yang meMULAkan KONFRONTASI pun dia.. Akhirnya, KONFROTASI berAKHIR dengan menyaksikan bagaimana para Jeneral TENTERA Indonesia meRASAkan mereka diperBODOHkan dek arwah Bung KARNO ini lalu menJATUHan arwah Bung KARNO dari puncak KUASA.. Hari ini keEGOan dan keANGKUHannya diWARISi pulak oleh RAMAI warga Indonesia dan banyak kali diperTONTONkan SIKAP sebegini semasa Sukan SEA berlangsung!

Tidak SALAH kalau PATRIOTIK terhadap NEGARA sendiri.. Namun, apakah bentuk SIKAP ini diTUNJUKkan dengan cara BIADAB seperti meLAKUkan PROVOKASI tanpa HENTI dengan memanggil ATLET lain sebagai 'MALING'? Sudah berpuluh TAHUN arwah Bung KARNO ke alam KUBUR, tetapi SIKAPnya ini diTERUSkan pulak oleh generasi terKEMUDIAN hasil HASUTan suku-sakatnya di Pulau Jawa! Sampai bila mereka berSIKAP begini, tak siapa pun TAHU.. Mungkin apabila Puncak Merapi, Bromo atau Anak Krakatau meLETUS baru nak SEDAR bahawasanya Allah SWT pun BENCI dengan SIKAP begini.. Selagi belum MASAnya, SILAkan teruskanlah dengan SIKAP ini..

Apa pun, SIKAP sebegini kot mana pun akan MAKAN diri mereka yang mengAMALkannya.. Inilah yang telah diBUKTIkan oleh pasukan bola SEPAK kita di STADIUM Gelora Bung KARNO malam tadi.. Sememangnya ATLET kita yang diPANGGIL dengan gelaran 'MALING' nyata memBUKTIkan mereka sebagai PERWIRA di hadapan 100 ribu penonton perLAWANan AKHIR bola SEPAK Sukan SEA.. Lalu PANGGILan 'MALING' yang diJERITkan terhadap para PERWIRA kita nyata membawa 'MALANG' kepada 100 ribu penonton RAKYAT Indonesia.. Namun demikian, kita KAGUM jugaklah bila tengok kat TV bagaimana 100 ribu penonton boleh KOSONGkan STADIUM Gelora Bung KARNO sebegitu CEPAT? Mungkin dah MALU kot?

Wallahualam..

5 comments:

  1. Tuan macam biasa nak mintak izin untuk copy! Terbaik le arikel tuan ni

    ReplyDelete
  2. Maling itulah yang memberi makan pada jutaan rakyat negara hebat itu. Maling itu juga tempat orang aceh,minang,kerinci,batak,jawa,madura,papua orang negara hebat itu datang meniaga cari rezeki.....

    sungguh tidak bersyukur orang negara hebat itu hingga dalam bersukan pon nak tunjuk hebat angkuh.....

    ReplyDelete
  3. stadium cepat kosong sebab nak kejar kapal terbang, nak balik kerja esok kat kolumpo

    ReplyDelete
  4. Syabas Harimau Muda! Syabas Ong Kim Swee! Rakyat Malaysia amat berbangga melihat semangat kamu yg kental. Never give-up, never surrender!

    RCZ

    ReplyDelete
  5. ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    En. Parpu,

    Sila... Silakan.. Macam x biasa pulak.. HE!H!HE!

    Kita bukannya NEGARA yang nak berlagak Tuan tetapi apa salahnya kalau dilayan sebagai tetamu sebelah rumah?

    Apa pun, kita harapkan mereka memperBAIKI sikap BURUK ini dan kita jugak sebagai RAKYAT Malaysia harus sentiasa berSEMANGAT dalam apa jugak perkara yang kita buat..

    Wallahualam..

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan