Wednesday, April 18, 2012

Seperti kata Tun Daim, 'ASKAR-ASKAR' DS Najib untuk PRU-13 masih belum berSEDIA..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Jika anda masih INGAT tentang WAWANCARA akhbar NANYANG Siang PAU dengan Tun Daim Zainuddin pada AWAL bulan ini, dia menyifatkan keDUDUKkan DS Najib untuk menghadapi PRU-13 seUMPAMA seorang JENERAL tanpa ASKAR-ASKARnya.. Hari ini, kita dapati perINGATan Tun Daim itu memang berASAS.. ->KLIK<-

Kenapa ianya berASAS? Ya, memang TIDAK diNAFIkan segala macam kerja KERAS DS Najib untuk memulihkan dan mengembalikan keKUATan UMNO/BN selepas nyaris TUMBANG pada PRU-12.. Namun demikian, TIDAK boleh diNAFIkan cuma DS Najib dan TS Muhyiddin aje yang ke HULU ke HILIR berJUMPA dan beri PENERANGAN kepada RAKYAT..

Bagaimana dengan yang LAIN? Mungkin sedang sibuk menCARI ISU untuk menJATUHkan orang lain bagi menunjukkan DIRI masing-masing sebagai 'WINNABLE Candidate'? Contohnya macam ISU NFC.. Tiba-tiba aje ada pulak yang tak SEGAN silu mengaku dirinya SUARA akar-UMBI? Bila orang lain beKERJA untuk PARTI, dia pulak HILANG tanpa diKESAN? Bila PARTInya diHENTAM sana-sini dengan ISU-ISU yang TIDAK munasabah seperti ISU Lynas, PTPTN, penyenaraian FGV dan banyak lagi, dia memBISU seribu BAHASA.. Memang BANYAK betul SPESIS ni dalam UMNO/BN sekarang.. Betul kata Tun Daim..

IRONInya, hari ini kenyataan seorang Timbalan MENTERI IPT berhubung DEMONSTRASI bebudak 'DROP' IPT di Dataran MERDEKA menambahkan lagi keBENARan kata-kata Tun Daim ini.. ->KLIK<-

Kenapa kita kata begitu? Jelas sekali Timbalan MENTERI IPT itu berSIKAP acuh tak acuh walaupun KONONnya dia menyatakan dia TIDAK berSETUJU dengan pengHAPUSan PTPTN dan pengalungan bunga keMATIan terhadap GAMBAR DS Najib dan MENTERI IPT.. Malah, dia terang-terangan mengHORMATi TUNTUTAN bebudak IPT 'DROP' itu KONONnya itu adalah seBAHAGIAN sistem DEMOKRASI atau pun mungkin dia SEGAN kot nak NYATAkan bahawa itu berTEPATan dengan MAZHAB 'New POLITICs'nya yang diGILAi dan diPUJAnya selama ini..

Baiklah, apakah boleh diTERIMA dek AKAL yang WARAS kenyataannya itu?

1) Bebudak 'DROP' IPT ini diLIHAT dari SUDUT mana sekalipun hanyalah MINORITI berbanding ratusan RIBU lagi MAHASISWA yang sedar akan TANGGUNG-jawab mereka.. Di mana LOGIKnya kehendak MINORITI ini lebih diHORMATi berbanding MAJORITI? DEMOKRASI tok NENEK dia??

2) Mereka yang berHIMPUN di Dataran MERDEKA itu adalah mereka yang 'DROP' di dalam PELAJARAN di IPT kerana mengUTAMAkan NAFSU untuk berPOLITIK berbanding PELAJARan.. Di manakah RASIONALnya untuk kerajaan meLAYAN TUNTUTAN manusia macam ini sedangkan ada RIBUan orang lagi MAHASISWA yang jauh lebih CEMERLANG berbanding mereka? Tidakkah Timbalan MENTERI ini mengHINA para MAHASISWA lain yang sedang TEKUN belajar di IPT?

3) Apakah Timbalan MENTERI IPT ini berANGGAPan bebudak 'DROP' itu akan menDENGAR kata-katanya ini? Sedangkan dulu pun bebudak 'DROP' ini memperBODOHkan dia apabila dia mengARAHkan mereka meMINTA MAAF kerana menurunkan BENDERA muka 'BOSS'nya di PWTC dahulu? Bebudak 'DROP' ini hanya FAHAM bahasa 'PENYEPAK' dan 'PELEMPANG' kerana itulah bahasa untuk kategori BODOH sampai 'DROP' daripada IPT.. Tak gitu? HE!HE!HE!

Jadik, inilah dia Timbalan MENTERI yang sekaligus diLIHAT sebagai antara orang yang sepatutnya RAPAT dengan PM DS Najib..

- Adakah SPESIS Timbalan MENTERI ini yang nak diBAWA 'BerTEMPUR' oleh DS Najib pada PRU-13 nanti?

- Adakah SPESIS yang HILANG macam BUNIAN ketika orang lain sibuk beKERJA untuk PARTI kemudian tiba-tiba MUNCUL sambil mengaku dirinya meWAKILi suara AKAR-umbi macam Naib Ketua WANITA UMNO?

- Adakah SPESIS seperti 'BOSS' Pemuda UMNO yang hanya tahu nak berDEBAT tetapi GAGAL menJELASkan kenapa dia yang terHEGEH-HEGEH menjadi pengHANTAR 'PASSPORT' kepada Penasihat PKR dahulu?

UNTUNGnya DS Najib kerana sebagai JENERAL, dia yang menentukan TARIKH untuk dia TURUN 'BerTEMPUR' pada PRU-13 nanti.. Selagi TARIKH itu belum sampai, dia masih memPUNYAi MASA untuk menentukan ASKAR manakah yang nak diBAWA untuk mengIRINGinya dan berTEMPUR bersamanya.. Sebelum itu, ada BAIKnya DS Najib sebagai JENERAL ber'CONSULT' dengan Tun Daim, Tun Dr. Mahathir dan RAMAI lagi para penyokong UMNO/BN yang mungkin TIDAK mahu diLIHAT tetapi lebih SETIA berbanding ASKAR yang dia ada sekarang..

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan