Monday, May 07, 2012

Agaknya KAFIR La'anatullah yang menDALANGi BERSIH 3.0 itu akan mematuhi Majlis FATWA Kebangsaan ke?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Tak KISAHlah apa orang lain KATA tetapi pada kita FATWA yang diKELUARkan oleh Majlis FATWA Kebangsaan berhubung penyertaan DEMONSTRASI yang membawa kepada keKACAUan atau RUSUHAN adalah HARAM itu agak LAMBAT diFATWAkan.. Dengan kata lain, keMUDHARATan terhadap NEGARA sudah berlaku barulah nak FATWAkan itu dan ini.. ->KLIK<-

Dalam KONTEKS ini 'TIMING' untuk diKELUARkan FATWA sedemikian seHARUSnya TEPAT atau sebaik-baiknya SEBELUM keKACAUan berlaku bukannya seSUDAH itu.. Ini penting demi menjaga INTEGRITI Majlis FATWA itu sendiri..

Namun demikian, kita YAKIN walaupun FATWA sebegini diKELUARkan, ianya TIDAK memBERIkan KESAN apa-apa pun.. Walaupun FATWA ini mungkin MERUJUK kepada BERSIH 3.0 yang menyebabkan keROSAKkan kepada IMEJ NEGARA, adakah Majlis FATWA Kebangsaan meRASAkan ianya akan diPATUHi? Kita KATAkan sedemikian bukan kerana meRAGUi Majlis FATWA ini.. Kita KATAkan begini kerana merekan yang menDALANGi segala macam RUSUHAN dan keKACAUan seperti pada 28 April baru-baru ini sebenarnya diKETUAi oleh KAFIR La'anatullah yang amat meMUSUHi ISLAM.. Ada ke mereka KISAH?



Sepatutnya Majlis FATWA Kebangsaan mengeluarkan FATWA yang lebih SPESIFIK dan TIDAK mudah diPUTAR-BELITkan oleh mana-mana PIHAK yang ingin mengHALALkan keMUDHARATan yang mereka LAKUkan.. Dengan kata lain, jangan KELUARkan FATWA yang TIDAK ada keTEGASan la.. Kenapa TIDAK katakan sahaja HARAM untuk umat ISLAM menyertai RUSUHAN BERSIH 3.0 kerana ianya diKETUAi oleh PEGUAM BETINA La'anatullah yang amat meMUSUHi keDUDUkan ISLAM di dalam Perlembagaan NEGARA ini? Apakah Majlis FATWA Kebangsaan pun BERAT HATI untuk memFATWAkan sedemikian?


Adakah Majlis FATWA Kebangsaan berANGGAPan INDIVIDU yang diMAKSUDkan itu mahu memperJUANGkan ISLAM di NEGARA ini? Rasanya Majlis FATWA Kebangsaan sendiri terlalu ARIF dengan segala pengLIBATan dia di dalam AKTIVITI yang jelas menyalahi dan jugak meMUSUHi umat ISLAM! Bermula dengan FORUM memeluk ISLAM, isu MURTAD, memperJUANGkan keWUJUDan AMALAN LGBT, memperJUANGkan PLURALISME agama dan akhir sekali BERSIH 3.0 yang TIDAK mahu mengIKTIRAF keputusan PRU-13 jika TIDAK diMENANGi PR, semuanya jelas meMUSUHi umat ISLAM dan mahu mengHANCURkannya..

Selain itu, Majlis FATWA Kebangsaan jugak perlu menjadikan FATWA yang diKELUARkannya diHORMATi dan TIDAK diCABAR sama sekali.. Sedar tak sedar walaupun berJELA-JELA FATWA diKELUARkan, ianya TIDAK memberi MAKNA jika boleh diPERLEKEHkan oleh INSTITUSI seperti Bar COUNCIL dan SUHAKAM.. ->KLIK<-

FATWA oleh Majlis FATWA Kebangsaan ini WAJIB diLETAKkan dikeDUDUKan terTINGGI dan TIDAK boleh diCABAR oleh Bar COUNCIL dan SUHAKAM walau dalam apa jua keadaan sekalipun! SOALnya MAMPUkan ianya diLAKUkan?

Bagaimana pulak kalau FATWA oleh Majlis FATWA Kebangsaan ini diPERLEKEHkan oleh orang ISLAM sendiri seperti Pok Nik 'ALAIHISSALAM'? ->KLIK<-

Bolehkah Majlis FATWA Kebangsaan memberi keYAKINan bahawa FATWA yang diKELUARkan oleh BADAN ini adalah MUKTAMAD? Ini kerana keTEGASan Majlis FATWA dalam SOAL ini adalah PENTING untuk MENOLAK TANGGAPAN SESAT puak-puak penTAKSUB Pok Nik yang menyangkakan FATWA yang KELUAR dari MULUTnya itu pasal dia TERBANG naik ke LANGIT untuk menDAPATkannya! Ini yang sepatutnya diperTAHANkan oleh Majlis FATWA Kebangsaan pada hari ini..

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan