Sunday, May 06, 2012

EKSKLUSIF 'Case STUDY': PerSAMAan BERSIH 3.0 dengan GESTAPU di Indonesia - PENGGANAS tetap PENGGANAS jugak!


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Nampaknya BLOG ini seakan telah diPUTUSkan hubungan dengan beberapa BLOG utama lain kerana sebelum ini LANTANG mengKRITIK Kerajaan UMNO/BN yang terlalu 'SLOW' berTINDAK terhadap peRUSUH BERSIH 3.0.. Malah, BLOG ini jugak banyak kali MENEMPELAK beberapa PEMIMPIN UMNO/BN yang terlalu memBERI MUKA kepada perTUBUHan HARAM tersebut.. Apa pun, terPULANGlah kepada BLOG-BLOG lain untuk memutuskan HUBUNGan.. Apa yang PENTING, keWUJUDan BLOG ini bukan untuk mengAMPU tak kena TEMPAT walaupun HAKIKATnya yang menjadi MANGSA adalah RAKYAT MARHAEN macam kita!

BAIKlah, kali ini kita ingin mengajak anda untuk meRUJUK satu PERISTIWA dalam SEJARAH di NEGARA jiran iaitu PERISTIWA Gerakan September 30 atau GESTAPU.. IRONInya, GESTAPU ini hampir menyamai dengan apa yang diUSAHAkan oleh para PEMIMPIN PR menerusi BERSIH 3.0 dan USAHA Penasihat PKR untuk memBENTUK Kerajaan PUSAT pada 16 September 2008 dahulu.. Kenapa kita KATAkan sedemikian? GESTAPU seperti mana BERSIH 3.0 adalah satu bentuk KUDETA terhadap NEGARA itu sendiri.. Cuma dari segi SKALAnya, GESTAPU jauh lebih DAHSYAT kerana meLIBATkan perTUMPAHan DARAH yang menCORAKkan Indonesia kemudiannya..

PerSAMAan yang lain ialah GESTAPU ini berTUNJANGkan KOMUNISME.. Seperti mana-mana gerakan KOMUNISME yang berMAHARAJALELA pada DEKAD 60-an, Indonesia jugak TIDAK lari daripada USAHA untuk menJADIkan NEGARA ini NEGARA KOMUNIS.. BERSIH 3.0 kalau diIKUT kata MANTAN KPN jugak ada diRESAPi dengan unsur KOMUNISME.. ->KLIK<-

Mungkinkah ada keBENARannya kerana kalau diLIHAT dari pelbagai SUDUT, RAMAI penDOKONG BERSIH 3.0 ialah puak berFAHAMan SOSIALISME dan LIBERALISME terlampau yang akhirnya berAKAR-UMBI kepada KOMUNISME.. Ye la.. KAUM mana paling RAMAI masa BERSIH 3.0 tuh?

Almaklumlah, kitakan TAHU bahawa KOMUNISME selalu meLAUNGkan perJUANGan mereka itu berTERASkan RAKYAT sedangkan RAKYATlah yang paling menDERITA akibat KOMUNISME ini.. TIDAKkah dalam KONTEKS BERSIH 3.0 ini RAKYAT jugak yang SUSAH kerana menanggung keRUGIan? ->KLIK<-

Malah, kita dah selalu sangat SEBUT bahawa BERSIH 3.0 bukanlah menuntut ke arah PRU yang SEMPURNA sebaliknya BERSIH 3.0 berTUJUAN untuk TIDAK mengIKTIRAF keputusan PRU-13 jika ianya MEMIHAK kepada UMNO/BN! Mereka MAHUkan kuasa ASING campur TANGAN untuk menentukan perUBAHan kerajaan!

RAKYAT wajar berSYUKUR kerana BERSIH 3.0 TIDAK mencapai TAHAP seperti GESTAPU di Indonesia.. GESTAPU menyaksikan KORBAN hingga meLIBATkan 6 orang JENERAL ABRI yang UTAMA dan JENAZAH mereka diCACATkan dan diLEMPARkan di sebuah tempat berNAMA Lubang BUAYA.. ->KLIK<-

Apakah MUSTAHIL untuk ANASIR-ANASIR KOMUNISME di dalam BERSIH 3.0 TIDAK meLAKUkan sedemikian? Sedangkan BETINA Pengerusi BERSIH pun boleh MENIPU YDP AGONG tanpa diKENAkan sebarang TINDAKAN, apakah MUSTAHIL untuk mereka meLAKUkan perTUMPAHan DARAH KONONnya atas nama 'SPRING' seperti di negara-negara ISLAM yang lain? Adakah ini yang kita MAHU? LUPAkah kita Bapa KOMUNISME Karl MARX itu asal-USULnya ialah YAHUDI?

Satu-satunya perBEZAan KETARA antara BERSIH 3.0 dengan GESTAPU ini ialah RESPON kerajaan masing-masing terhadapnya.. Selang 24 JAM selepas GESTAPU, satu-satunya JENERAL yang terSELAMAT iaitu Abdul Harris Nasution (TIADA kaitan dengan S/U AGONG PKR yang berMUKA KERAPU itu..) telah menyusun dan mengerahkan ABRI memBURU pihak di belakang GESTAPU.. Ini menyaksikan KOMUNISME lumpuh sama sekali di Indonesia sampai ke hari ini.. Bagaimana pulak dengan Kerajaan UMNO/BN? Dah SEMINGGU berlalu? Ini bila kita 'SOUND' pasal ni, ada la pulak juruBLOG lain yang TERASA! HE!HE!HE!

Wallahualam..

4 comments:

  1. Begitulah nampaknya...

    Blog-blog macam kita ni sememangpun dibenci oleh puak-puak pencacai.. sekarang ini pula di "boikot" oleh blog-blog tersohor apabila kita bercakap mengenai "kebenaran yang nampak di mata" tanpa mengira bulu.. kata orang "Call a spade a spade?"..

    Nasiblah.. sana di benci, sini di boikot.. tetapi kita tetap bersuara.. rasanya kita bukan dari golongan taksub buta tuli sebelah kiri atau kanan..

    Yang penting bagi kita adalah asas negara.. Rukun Negara dan Perlembagaan Persekutuan.. mana-mana pihak yang rasa Rukun Negara dan Perlembagaan tidak lagi sesuai, usahakan pembaharuan dengan cara bertamaddun dan sivil, bukan dok berguling ditengah jalanraya atau buat pekak badak sekalipun pegang kuasa.. contoh.. kedudukan bahasa Kebangsaan.. sekolah vernakular dll...

    Jangan kerana semata-mata kerana undi negara pun hendak digadaikan..

    Terima kasih Sdr kerana terus bersuara...

    ReplyDelete
  2. ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    En Kenn, itu adalah LUMRAH sebenarnya..

    Kita di dalam BLOG ini tak KISAH pun jika itu yang diMAHUkan.. Kita cuma menyampaikan sahaja SUARA yang sepatutnya diDENGARi tetapi mungkin SENGAJA diPEKAKkan telinga..

    Apa pun, kena INGAT keWUJUDan juruBLOG seperti kita ini sedikit sebanyak MAMPU jugak memPENGARUHi senario POLITIK dalam NEGARA ini.. RASIONALnya kerana semakin RAMAI RAKYAT yang MATANG dan tahu menilai suasana POLITIK ketika ini..

    Wallahualam..

    ReplyDelete
  3. do good for goodness sake

    keep up your good work, sir

    perlu ada yang terus bersuara

    semoga Allah beri kekuatan semangat kepada tuan

    ReplyDelete
  4. ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

    TQ Koolmolcik..

    Harap anda dapat SEBARkan jugak penulisan kita di sini..

    Wallahualam..

    ReplyDelete

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan