Saturday, May 05, 2012

TAHUkah anda ada HADIS Nabi SAW menyebutkan tentang CIRI-CIRI manusia macam Pok Nik di akhir ZAMAN?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

BANGGA! BANGGA! Lebai-Lebai PAS patut berBANGGA dengan Musyidul AM mereka MB Kelantan merangkap jugak peMAKAN GAJI BUTA terlama dalam NEGARA ini.. Ye la.. Kita pun baru TAHU bahawa Pok Nik 'ALAHISSALAM' itu bukan CALANg-CALANG orang.. Patutlah ada SPESIS Lebai DUNGU yang mengGELARkannya sebagai 'NABI'! Memang HEBAT taraf Pok Nik di DUNIA ini..



Seharusnya anda jugak TAHU bahawa memang SPESIS 'ULAMA' macam Pok Nik ini telah pun diSEBUT dalam HADIS Rasulullah SAW.. Lebai-Lebai PAS memang patut BANGGA bahawa 'ULAMA' seperti Pok Nik ini memang disebut dalam salah satu daripada 40 HADIS tentang PERISTIWA akhir ZAMAN.. Ini betul-betul tau BUKANnya REKAan macam seorang 'Lebai' DAP La'anatullah yang menCIPTA SURAH 'Aura' di Perak sebelum ini dan diangkat ke tahap 'WALI' oleh Lebai-Lebai PAS! HADIS yang kita MAKSUDkan itu berBUNYI seperti berikut,

Daripada Abu Hurairah RA berkata:

Rasulullah SAW bersabda;

"Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat daripada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Pada hal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah SWT. Berfirman kepada mereka,


"Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)".
"

HADIS Riwayat At-Termizi ->KLIK<-

Haaa... Kan HEBAT Pok Nik tuh? TIDAKkah Pok Nik itu menepati CIRI-CIRI yang diGAMBARkan oleh Rasulullah SAW di dalam HADIS tersebut? Pok Nik sentiasa mengGAMBARkan dirinya seperti ZUHUD untuk memPERDAYAkan Lebai-Lebai PAS yang DUNGU atau GOLONGAN yang MAK BAPAKnya tak ajar perkara ASAS agama ISLAM semasa KECIL.. Sedangkan keZUHUDan Pok Nik hanyalah di dalam GAMBAR semata-mata.. Pok Nik sampai sekarang ENGGAN memisahkan DIRI daripada KUASA yang diPEGANGnya walaupun dia GAGAL menJALANkan AMANAH pada KUASA itu? ZUHUD apa keJADAHnya kalau semuanya diTAJA oleh PIHAK yang berkePENTINGan?


Agak-agak andalah, kenapa agaknya Rasulullah SAW mengUMPAMAkan SPESIS 'ULAMA' seperti Pok Nik ini sebagai 'BerHATI SERIGALA'? Rasanya BAHLOL pun tahu apa MAKHLUK bernama SERIGALA itu.. Rasanya semua MANUSIA di serata DUNIA pun tahu apakah CIRI-CIRI seekor SERIGALA.. Tanyalah MANUSIA di BENUA mana sekalipun, CIRI-CIRI seekor SERIGALA yang KETARA ialah saling MENYALAK berSAHUT-SAHUTan apabila BULAN mengambang TERANG di langit! Bukankah ada LEGENDA MANUSIA yang berUBAH jadik SERIGALA ('WEREWOLF' atau 'LYCANs') apabila BULAN mengambang seperti dalam FILEM-FILEM Barat?


IRONInya boleh diKATAkan di dalam NEGARA ini (Kalau pun bukan dalam DUNIA ini), cuma satu PARTI sahaja yang mengGUNAkan SIMBOL BULAN mengambang sebagai LAMBANG atau LOGO pada PARTInya.. PELIK tapi BENAR bukan? Apa FIKIRan anda? Adakah ianya hanya keBETULan semata-mata atau pun sememangnya HADIS tersebut jelas meRUJUK kepada Pok Nik dan para Lebai-Lebai PAS yang DUNGU? TIDAKkah ini satu lagi keBENARan HADIS? Apakah kita perlu RAGU-RAGU terhadap HADIS ini sedangkan HAKIKATnya jelas sekali? Apakah kita ingin mengENGKARi kata-kata Rasulullah SAW di dalam HADISnya ini walaupun keBENARan HADIS tersebut jelas terBUKTI depan MATA kita ini?

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan sangat dialu-alukan