DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Friday, October 17, 2014

Apabila HARGA RUMAH di NEGARA ini ditentukan oleh PIHAK yang macam 'DRUG CARTEL' ala Mexico..

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

BENARkah TIDAK ada CUKUP RUMAH untuk RAKYAT di NEGARA ini? BENARkah penDAPATan RAKYAT di NEGARA ini TIDAK mampu untuk memBELI RUMAH? Setiap kali pemBENTANGan BAJET, itulah yang kita sering dengar.. Kerajaan BUAT RUMAH, kerajaan kena SEDIAkan RUMAH dan BANYAK lagi.. SOALnya, apakah itu masih belum menCUKUPi sehingga ada RAKYAT kena meREMPAT?


Adalah TIDAK LOGIK untuk mengatakan bahawa RUMAH TIDAK menCUKUPi di NEGARA ini dan kerajaan terpaksa memBINAnya di mana-mana.. Bagi kita, ini adalah pemBOHONGan paling BESAR dan TIDAK boleh diTERIMA.. Sebenarnya ada perkara yang cuba diSEMBUNYIkan dalam SOAL peMILIKkan RUMAH ini kerana ianya meLIBATkan BANYAK PIHAK dan telah pun WUJUD sekian LAMA..

ISU peMILIKkan RUMAH sebenarnya paling KRITIKAL di Lembah Klang, Johor Baharu dan Pulau Pinang.. Namun demikian, perkara paling 'BULLSHIT' ialah sepanjang MASA kita meLIHAT begitu BANYAK pemBINAan KONDOMINIUM dan RUMAH MEWAH di sekitar kawasan ini? Ada BUKIT yang diTARAH dan ada jugak SUNGAI yang diTIMBUS demi memenuhi NAFSU PEMAJU.. Untuk apa SEMUA ini diBINA? Untuk RAKYATkah? Kalau untuk RAKYAT, kenapa RAKYAT sendiri yang mengeluh kerana TIDAK mampu untuk memBELI dan tinggal di RUMAH-RUMAH sebegini? KONDOMINUM berPULUH tingkat itu diBINA untuk siapa sebenarnya? 


Jika kita KIRA setiap INCI RUANG KONDOMINIUM, RUMAH 'TWIN' dan setiap 'SERVICE Apartment', apakah keLUASan RUANG ini diGABUNGkan masih lagi KECIL untuk menampung JUMLAH penDUDUK di kawasan-kawasan yang kita SEBUT tadi? Segala kediaman MEWAH di Damansara, Sri Hartamas, Sentul, Ampang/Ulu Klang, Jalan Tun Razak, Jalan Jelatek hingga ke Bukit Jalil itu untuk siapa seBENARnya? Kenapa ianya diBINA dan diJUAL dengan HARGA yang TIDAK mampu diBELI oleh RAKYAT? Apakah itu ADIL sedangkan secara LOGIKnya mereka yang memerlukan RUMAH di NEGARA ini tentunya RAKYAT? ->KLIK<-


Di sinilah WUJUDnya satu BENTUK PENIPUan yang sudah LAMA diBIARkan dan terdiri daripada beberapa PIHAK yang berkePENTINGan.. Nak TAHU kenapa?

1) KERAJAAN (NEGERI & PUSAT)

Kenapa kita LETAKkan kerajaan sebagai PENIPU paling UTAMA dalam ISU ini? Sebabnya kerana kerajaanlah yang meRANGKA DASAR peRUMAHan yang jelas MENINDAS dan menyeleweng terhadap RAKYATnya sendiri.. Bolehkah kerajaan meNAFIkan FAKTA bahawa seseBUAH PROJEK peRUMAHan MEWAH itu TIDAK di bawah KAWALan atau pengeTAHUan kerajaan? Sedangkan kerajaan jugak yang mengutip CUKAI PINTU dan segala macam CUKAI selepas PROJEK ini didiami?


BAIK Kerajaan PUSAT mahupun Kerajaan NEGERI, keDUA-DUAnya 2X5 sahaja.. Anda TIDAK boleh mengatakan PROJEK PR1MA itu wajar diPUJI ketika Kerajaan PUSAT sendiri mengGALAKkan RAKYAT ASING memBELI HARTANAH di NEGARA ini hingga menyebabkan BANYAK PROJEK peRUMAHan diBINA untuk mereka ini.. Anda jugak TIDAK boleh menyalahkan PROJEK Datum Jelatek apabila PKNS sendiri TIDAK berMINAT untuk memBINA RUMAH mampu MILIK di NEGERI Selangor? 


Itu belum lagi kita CERITA pasal pengKHIANATan setiap Kerajaan NEGERI samada DAP La'anatullah dengan segala macam 'TANAH RAMPASan' untuk PROJEK peRUMAHan MEWAH di Pulau Pinang, Lebai-Lebai DUNGU PAS yang HARAM tak pernah pun buat RUMAH untuk RAKYAT di Kelantan atau pun KISAH Kerajaan NEGERI Johor yang memBIARkan para 'AH-Beng' PUAKA dari Singapura datang menJAJAH NEGERI ini dengan PROJEK HARTANAH diBINA untuk mereka.. Jadik, kot mana pun kerajaanlah PENIPU paling UTAMA dalam ISU peRUMAHan..

2) PEMAJU

Mana ada PEMAJU dalam NEGARA ini yang SUDI memBUAT RUMAH hanya untuk diJUAL kepada RAKYAT sendiri? Seperti kita SEBUT tadi, segala KONDOMINIUM dan 'SERVICE Apartment' sepanjang Jalan Tun Razak, dari Sentul hingga ke Cheras tuh untuk kediaman siapa? Takkanlah itu kediaman Kak Leha JUAL Nasi Lemak kat tepi jalan? Takkanlah itu kediaman Din TEKSI? Takkanlah Gopal peKERJA Alam Flora tinggal di situ? Jadik PEMAJU memBINAnya untuk siapa?


IRONInya, para PEMAJU di NEGARA ini sudah terlebih KAYA lagi MEWAH pasal sudi memBINAkan kediaman untuk RAKYAT ASING.. Walhal, mereka ini TAKUT pulak untuk meMASUKki PASARan 'PROPERTY' di NEGARA-NEGARA ASING pasal TAKUT dengan 'MARKET' di sana? TAKUT pulak mereka nak memBINA segala macam KONDOMINIUM dan 'SERVICE Apartment' di Australia, Canada, US atau Jepun pasal TAHU kat sana takkan ada kerajaan dan INSTITUSI kewangan yang nak berSEKONGKOL dengan keJAHATan mereka? NAMPAK tak perMAINan ini?

3) BANK


Ya.. BANK jugak TIDAK KURANG keJAHATannya dalam ISU peRUMAHan ini.. Orang BODOH pun TAHU nak BELI RUMAH kena ada PINJAMan.. Nak PINJAM dah tentulah kena pergi ke BANK.. BANK bagi PINJAMan tetapi RUMAH yang anda BELI itulah CAGARannya.. Semakin TINGGI HARGA kediaman anda, BANK makin GEMBIRA pasal UNTUNGnya berLIPAT kali GANDA menerusi 'INTEREST'.. Anda kena cari DUIT selama 35 TAHUN untuk meLUNASkan HUTANG anda bila BELI RUMAH walhal BANK pulak meMILIKki RUMAH anda dengan 'INTEREST' yang NILAInya berKALI GANDA daripada HARGA semasa anda memBELInya..


Anda biasa terBACA tak pasal KARTEL DADAH di Mexico yang menguasai hampir segala-galanya di NEGARA itu? Dengan KATA lain, jika anda menjadik seperti 'GODFATHER' kepada KARTEL DADAH di sana, Kerajaan Mexico dan TENTERAnya pun terpaksa meRENDAH diri kepada anda.. Begitu jugaklah di NEGARA ini jika kita menyamakan pengLIBATan keTIGA-TIGA PIHAK di atas seperti KARTEL bukan untuk berNIAGA DADAH tetapi untuk berSAMA-SAMA MENINDAS RAKYAT demi kePENTINGan masing-masing.. Ini adalah 'CIRCLE' yang WUJUD sekian LAMA hanya untuk memerah KERINGAT RAKYAT demi keMEWAHan mereka aje..

Sebab itulah jangan menjadik DUNGU apabila DS Najib mengUMUMkan dalam BAJET pasal HAL-HAL berKAITAN dengan pemBINAan RUMAH untuk RAKYAT.. DS Najib sendiri TIDAK keseorangan pasal ADIK dia itukan CEO BANK yang berMASKOTkan KURITA? Itu belum lagi diKIRA dengan segala macam PEMAJU yang menjadik 'SPONSOR' kepada keGIATan POLITIK kepada mereka SEMUA  yang anda PILIH menerusi PRU.. Di NEGERI-NEGERI pun ada KONSEP begini jugak cuma dalam SKALA yang lebih KECIL.. BAIK kerajaan, PEMAJU dan BANK, mereka SEMUAnya berada dalam KARTEL yang SAMA dalam ISU peRUMAHan RAKYAT..

Wallahualam..

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS