DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Monday, December 05, 2011

KEMELUT MB GAGAP VS GLC hanya akan memBAWA malapetaka kepada RAKYAT Selangor..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Rasanya semua MAKLUM bahawa kerusi MB Selangor memang PANAS, tak kira MBnya dari parti mana sekali pun.. MB Selangor daripada UMNO macam TS Mat Taib, DS Abu Hassan Omar dan DS Khir Toyo memang diKENALi dengan 'KISAH-kisah ISTIMEWA' meLIBATkan 'WANITA' dan 'HARTA'.. Namun demikian, MB GAGAP dari PKR pun tidaklah BAGUS mana pun.. MB GAGAP jelas MB paling TERUK dalam sejarah Selangor kerana memperTIKAIkan titah DYMM Sultan Selangor berhubung perLANTIKkan Dato Khusrin sebagai KSN dan jugak betapa PENGECUTnya dia berhubung isu MURTAD di GMDU..

Sepanjang perLANTIKkan MB GAGAP ini sebagai MB di Selangor, rasanya inilah MB yang paling memBAWAK padah dan suka cari GADUH.. MB GAGAP ini sebenarnya cuba menunjukkan KUASA seolah-olah TAKHTA MB Selangor adalah PUSAKA Tok NENEK dia! Kalau ramai MB dari UMNO boleh terSUNGKUR di TAKHTA MB Selangor, siapa pulak si GAGAP ini untuk berLAGAK dia HEBAT? Apa yang RAKYAT Selangor dapat selama di bawah pemerintahan REJIM MB GAGAP ini? Apa yang kita SAKSIkan ialah Selangor bakal menjadi 'KOWLOON' kedua dengan perTAMBAHan pusat JUDI, rumah URUT dan PREMIS menJUAL arak? Semuanya terpaksa 'diHALALkan' oleh MB GAGAP asal dapat KUASA..

Selain itu, REJIM MB GAGAP jugak meRUPAkan REJIM yang paling banyak berGADUH dengan GLC-GLC yang memBERIkan perKHIDMATan UTILITI di Selangor.. Malah, RAKYAT Selangor patut 'TAKE NOTE' tentang entah berapa BANYAK duit diBELANJAkan oleh Kerajaan Selangor untuk penyelesaian di MAHKAMAH terhadap kes-kes sebegini..

1) MB GAGAP VS SYABAS

Semasa PRU-12 lalu, PKR menJANJIkan air PERCUMA kepada penduduk Selangor.. PERCUMA hanya untuk PUBLISTI depan RAKYAT.. Namun demikian, ini menyebabkan Kerajaan Selangor berHUTANG dengan SYABAS.. ->KLIK<-

Selain itu, MB GAGAP jugak berKRISIS dengan SYABAS dan SPAN berhubung penyaluran air mentah dari Pahang.. Yang jelas RAKYAT Selangorlah yang RUGI dalam soal ini..

2) MB GAGAP VS ALAM FLORA

Ini lagi satu keBONGOKkan MB GAGAP.. Dah elok ada Alam Flora mengURUSkan kerja-kerja pemBERSIHan, dia saja pergi cari PASAL pulak? DiFAHAMkan Alam Flora telah mendapatkan perintah MAHKAMAH bagi menghalang kerajaan negeri dan PBT daripada meneruskan proses TENDER bagi kerja-kerja pemBERSIHan.. ->KLIK<-

Setakat ini kita tak NAMPAKlah ada syarikat lain yang CEKAP dan berkeMAMPUan apa yang diTAWARkan oleh Alam Flora.. Bukan nak PUJI tetapi jika anda JELAJAH sendiri sekitar Selangor, anda akan dapat LIHAT tahap keBERSIHan yang ada di sana berbanding sebelum ini ketika tender pemBERSIHan pernah diKENDALIkan oleh Alam Flora..

3) MB GAGAP VS TNB

Ini sebenarnya kisah lama dari era MB DS Khir Toyo lagi.. Asalnya TNB mengUSULkan projek CAR untuk menyalurkan BEKALAN elektrik ke Selangor dan KL yang menyaksikan peningkatan pengGUNAan tenaga ekoran perTAMBAHan penduduk.. Projek bernilai RM300 juta yang dimulakan sekitar tahun 2005 itu bagaimanapun terHENTI sejak 4 tahun lalu pada baki pemBINAan sepanjang 1 km ekoran BANTAHan penduduk Kampung Sungai Terentang di Rawang terhadap projek berkenaan.. ->KLIK<-

Walaupun keputusan MAHKAMAH Persekutuan memihak kepada TNB, ISU ini diJADIkan modal PKR dan DAP La'anatullah dalam PRU-12 lalu untuk meNAIKkan SENTIMEN keBENCIan kaum peMAKAN BABI terhadap UMNO/BN yang tidak mahu TANAH mereka diambil untuk PROJEK ini walaupun ianya penting penyaluran bekalan elektrik.. ->KLIK<-

Demi KUASA, MB GAGAP terpaksa jaga HATI para peMAKAN BABI dan DAP La'anatullah walaupun ianya akan meRUGIkan banyak pihak lain yang tidak berSALAH.. Apa yang pasti, MB GAGAP yang berOTAK LIBERAL ini tak kisah apa jadi pada orang lain asalkan NAFSU keBINATANGan mereka yang diMAKSUDkan dapat dipenuhinya.. Ketiga-tiga KES yang dinyatakan BUKTI jelas bagaimana MB GAGAP berGANTUNG 'Talian HAYAT' kepada para peMAKAN BABI dan DAP La'anatullah untuk kekal berKUASA di negeri paling KAYA di NEGARA ini.. Malangnya, keKAYAan yang ada bukannya diTAMBAH atau diKEKALkan, sebaliknya diROMPAK habis-habisan demi kePENTINGan POLITIK masing-masing..

Baiklah, bagaimana pulak dengan RAKYAT Selangor sendiri? Adakah RAKYAT Selangor khususnya kaum Melayu/ISLAM mahu mengekalkan MB GAGAP yang cuma 'PUPPET' kepada DAP La'anatullah dan kaum peMAKAN BABI? Adakah kaum Melayu/ISLAM di Selangor rela diTINDAS dan diHINA semata-mata kerana terPESONA dengan SENTIMEN keBENCIan yang diMAINkan untuk memecah-belahkan sesama kaum sendiri? Selangor berUNTUNG kerana negerinya masih berSULTAN.. Kalau Selangor ini seperti Pulau Pinang, NESCAYA akan ada orang Melayu/ISLAM yang diHINA seperti di sana oleh ADUN-ADUN DAP La'anatullah.. KeKAYAan Selangor adalah ANUGERAH Tuhan yang perlu dipelihara untuk keSEJAHTERAan RAKYAT, bukan diROMPAK demi POLITIK perPECAHan..

Wallahualam..

Saturday, December 03, 2011

LANUN 'LEVEL 4 Boys' diSIMPAN oleh UMNO dalam GLC untuk siapa?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Banyak juruBLOG telah mengulas tentang kisah 'BOSS' Air Asia 'MENYERANG' 'BOSS' Malaysia Airports Holding Berhad (MAHB).. Ramai terTANYA-tanya apakah KISAH sebenarnya dan apakah MUSLIHAT 'BOSS' Air Asia dan RAKAN-RAKANnya yang jugak diKAITkan sebagai 'LEVEL 4 Boys' dalam GLC-GLC? Apa yang menakutkan, ketika UMNO/BN sedang bersiap sedia dengan 'ARTILERI' untuk menghadapi PRU-13, diKHUATIRi puak-puak JAHANAM ini sedang pasang 'PERIUK API' dalam KEM sendiri..->KLIK<- dan ->KLIK<-

Sebenarnya, sudah BANYAK kali kita dengar KONTROVERSI dalam dunia BISNES meLIBATkan 'BOSS' Air Asia ini.. BLOG ini jugak sudah beberapa kali memaparkan KISAH seperti usaha untuk memBINA sebuah LCCT di Labu dan bagaimana peREBUTan JENAMA pasukan F1 LOTUS antara dia dengan pengurusan Proton Holdings.. Mungkin di satu pihak, kita tak NAFIkan NEGARA memerlukan ahli perNIAGAan yang BERANI dan KREATIF sepertinya.. Namun demikian, NEGARA dan jugak RAKYAT langsung tidak perlukan ahli perNIAGAan TAMAK seperti 'Tokey-Tokey peMAKAN BABI' yang menDOKONG DAP La'anatullah tetapi merengek untuk KONTRAK dan PROJEK besar daripada kerajaan?

Yang lebih MALANG tuh, GLC-GLC milik kerajaan yang seharusnya menDOKONG hasrat kerajaan untuk memBERI perKHIDMATan kepada RAKYAT telah menjadi PLATFORM untuk sesetengah ahli-ahli POLITIK di dalam Pemuda UMNO mengumpul keMEWAHan.. Nak cari makan sendiri dengan tubuh SYARIKAT dan jadik KONTRAKTOR macam orang LAIN tak RETI.. Lalu gunakanlah 'KABEL' UMNO untuk lobi sana-sini untuk dapat JAWATAN tinggi dalam GLC.. Mana RETInya nak mula dengan JAWATAN rendah-rendah macam Pengurus atau Timbalan Pengurus.. Masuk-masuk GLC terus dapat 'DIRECTOR' seolah-olah JAWATAN tuh memang PUSAKA Tok NENEK dia! Inilah dia PENYAMUN 1 Malaysia!

Inilah yang menyebabkan UMNO diBENCI oleh orang Melayu/BUMIPUTERA sendiri..UMNO melalui penguasaan dalam kerajaan begitu mudah meNAFIkan golongan MUDA dan PROFESIONAL Melayu lain yang tidak berPARTI untuk berKHIDMAT dalam GLC sebaliknya memBERIkan tempat kepada LANUN-LANUN Korporat dan PENYAMUN ini berKUASA dalam GLC? Apakah sumbangan mereka dalam GLC yang memBERIkan FAEDAH kepada RAKYAT marhaen selain mereka menyebabkan keNAIKkan KOS kepada RAKYAT untuk menDAPATkan perKHIDMATan yang diTAWARkan oleh GLC-GLC tersebut? Apakah LOGIKnya untuk UMNO memBERIkan tempat kepada para LANUN ini sedangkan ramai RAKYAT di luar sana yang lebih berkeLAYAKkan dan patut diberi PELUANG menerajui GLC-GLC?

Berbalik kepada TAJUK, apakah GLC-GLC seperti MAS dan PROTON ditubuhkan dan diMAJUkan dengan tujuan untuk 'diLELONG' pada akhirnya? Apakah ini LIBERALISASI yang diTUNTUT oleh DS Najib? Sepatutnya GLC-GLC ini menjadi WARISAN NEGARA kepada generasi RAKYAT di masa akan datang.. Namun, hari ini kita melihat GLC-GLC yang diTUBUHkan berpuluh-puluh tahun menjadi bahan 'BARTER Trade' yang mana bakal menyaksikan kePENTINGannya boleh terlepas kepada pegangan ASING dengan mudah kalau tak kena cara.. Apakah MUSTAHIL suatu hari nanti MAS akan diMILIKki oleh Virgin Air dan PROTON pulak akan diMILIKki oleh Caterham jika kerajaan PEJAM mata dengan agenda sebegini? Sek-sok, mungkin RAKYAT berkerja di GLC yang bakal jadi MILIK orang luar!

Sepatutnya GLC-GLC diterajui oleh mereka yang mempunyai SEMANGAT sayangkan NEGARA dan ingin meMAJUkan GLC-GLC agar dapat memberi perKHIDMATan kepada RAKYAT sampai bila-bila.. Malangnya, penguasaan beberapa LANUN-LANUN Korporat yang jugak berJAWATan dalam UMNO khususnya dalam Pemuda UMNO menyaksikan GLC-GLC semakin menekan RAKYAT.. Ini yang RAKYAT tak mahu tengok dan RAKYAT benci nak tengok.. Rakyat menyanjung arwah TS Yahaya Ahmad dan TS Mokhtar Albukhary kerana walaupun mereka menerajui GLC, mereka memBERIkan PULANGan kepada RAKYAT dan NEGARA.. Namun, apabila LANUN-LANUN Korporat saki-baki 'LEVEL 4 Boys' menerajui GLC-GLC, RAKYAT pulak yang kena 'PERAH' habis-habisan demi nak meMEWAHkan mereka? Banyak CANTIK muka!

Sampai sekarang kita tak NAMPAK kePERLUan untuk DS Najib mengekalkan atau 'menyayangi' LANUN-LANUN Korporat yang diMAKSUDkan dengan menyimpan mereka di GLC-GLC.. Orang lain tak mampukah untuk menerajuinya? ISTIMEWA sangatkah LANUN-LANUN Korporat yang jugak saki-baki 'LEVEL 4 Boys' itu? HARTA Tok NENEK merekakah semua GLC-GLC itu? Sedarkah DS Najib jika mereka ini disuruh meniaga 'BURGER' tepi jalan pun mereka tak RETI pun nak buat? Apakah mereka ISTIMEWA kerana LULUSan luar NEGARA? Namun, di luar sana berapa RAMAI LULUSan luar NEGARA yang tidak diBERIkan peluang sama rata semata-mata kerana mereka tidak ada 'KABEL' terUTAMAnya menerusi UMNO? Malah, LULUSan tempatan jugak wajar diBERIkan peluang yang sama.. Selagi ini tidak diatasi, jangan MIMPIlah UMNO akan diSOKONG oleh golongan MUDA yang berkeLULUSan dan yang berUSAHA sendiri untuk meMAJUkan diri!

Wallahualam..

Friday, December 02, 2011

Penolong S/U Pemuda UMNO 'PUKUL parti SINDIR Menantu BABAH' pasal ISU 'Si KITOL'?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Mungkin RAMAI yang tak PERASAN berita ini.. Mungkin jugak RAMAI di kalangan perWAKILan UMNO yang buat-buat tak NAMPA kenyataan sebegini.. Apa pun, IRONInya apa yang diperkatakan oleh seorang Penolong S/U Pergerakan Pemuda UMNO ini sebenarnya boleh diKATAkan ibarat 'PUKUL anak SINDIR Menantu'.. Cuma dalam KONTEKS ini, kita boleh sebut balik sebagai 'PUKUL parti SINDIR Menantu BABAH' la kot?

Semalam, Penolong S/U Pemuda UMNO ini telah mengatakan seperti berikut,

"Pemuda akan akur dengan calon tak kira tua, muda, baru atau lama, yang dipilih oleh Presiden tetapi kita harap tak ada calon yang 'guna kabel', 'harap simpati','peras ugut', serta calon daripada golongan 'golden handshake'," ->KLIK<-

Ya.. Memang itu yang sepatutnya.. Mungkin kePIMPINan UMNO di PWTC patut jugak melihat bahawa RAMAInya perWAKILan ke PAU kali ini mungkin bukannya kerana betul-betul mengHAYATi perjuangan parti.. Mungkin di saat-saat yang begitu HAMPIR untuk PRU-13 ini, RAMAI jugak yang datang untuk meLOBI diri sebagai CALON.. Mungkin jugak yang tengah berCAKAP berdegar-degar dalam perHIMPUNan bukan untuk BANGKITkan SEMANGAT sebaliknya untuk memPROMOSIkan diri sebagai 'WINNABLE Candidate'?

Selanjutnya, dia menambah..

"Pemuda cadang mana-mana pemimpin yang sabo, yang mengamalkan (pendekatan) "Si Kitol", mereka tidak dimasukkan dalam senarai calon selama dua penggal dan jika mereka ada jawatan dalam parti, dilucutkan jawatan serta merta. Kami tak rela Si Kitol jadi pemimpin akar umbi,"

HE!HE!HE! Ini yang kita tak TAHAN nak KETAWA bila memBACAnya.. Sebab itulah kita katakan Penolong S/U Pemuda UMNO ini telah meLAKUkan 'PUKUL parti SINDIR Menantu BABAH'.. Sama ada di SENGAJA atau 'tidak terSENGAJA', kenalah TANYA kat dia sendiri.. Namun, baik dia SENGAJA atau 'tidak terSENGAJA', mungkin sekali dia LAYAK diCALONkan sebagai 'BOSS' Pemuda UMNO untuk pemilihan UMNO yang berikutnya? Ye la.. Siapa lagi dalam Pemuda UMNO yang BERANI sebut macam nih kena TEPAT kat 'BOSS'?

Dalam UMNO sekarang ini cukup MUDAH untuk mengenali siapakah 'Si KITOL' yang diMAKSUDkannya.. Alahai, bukan payah nak CAM orang macam 'Si KITOL' nih..

1) Dia meLAKSANAkan agenda pemBANGKANG seperti peMANSUHan AUKU, kepentingan Melayu dan lain-lain dengan ALASAN ini adalah 'NEW POLITICs'..

2) Dia memPUNYAi hubungan BAIK dengan para pemimpin pemBANGKANG termasuk sebagai 'pengHANTAR passport' mereka di luar pengeTAHUan ahli-ahli UMNO yang lain..

3) Dia sebenarnya tidaklah POPULAR di peringkat ahli akar UMBI tetapi POPULAR hasil 'TABUR DUIT' semasa pemilihan parti untuk JAWATAN tinggi dalam UMNO..

4) Dia menJADIkan UMNO sebagai PLATFORM untuk agenda PERIBADInya seperti mencari keMEWAHan untuk dirinya dan sekutu-sekutunya..

5) Dia meMOMOKkan KONONnya dia berPELAJARan tinggi dan patut diCONTOhi sebagai IKON generasi MUDA walhal generasi MUDA pun nak MUNTAH tengok MUKA dia..

Itulah ciri-ciri 'Si KITOL' yang sepatutnya diGAMBARkan oleh Penolong S/U Pemuda UMNO ini.. 'Si KITOL' ini banyak berkeliaran dalam Pemuda UMNO sendiri.. Jadik, tak PAYAHlah kita menuduh sesiapa pun kerana 'HINT' yang diBERIkan cukup JELAS.. Walaupun begitu, bukan SEMUA 'Si KITOL' ini berada dalam kePIMPINan Pemuda UMNO..

Ada la seorang yang bukan dalam Pemuda UMNO tapi mempunyai SIFAT seperti 'Si KITOL' menerusi AGENDA 'NEW POLITICs' nya KONON-kononnya nak mengajar para MAHASISWA kita berPOLITIK di IPT.. 'Si KITOL' spesies yang ini MARAH bila kerajaan campur tangan dalam urusan IPT tetapi dia sendiri sebagai Timbalan Menteri menyibuk urusan IPT bila seorang 'Professor Chap AYAM' di UIA diberi surat tunjuk SEBAB pasal KOMENnya terhadap DYMM Sultan Selangor berhubung isu MURTAD, tak apa pulak? Ini 'Si KITOL' paling BAHAYA pasal dia anggota KABINET dan tahu segala POLISI kerajaan..

Adakah 'Si KITOL' seperti yang diNYATAkan mampu diBERSIHkan daripada UMNO sebelum PRU-13? Mustahil kot.. UMNO ketika ini tak mampu berPECAH pasal 'Si KITOL' ini SEMUA bukannya baru berTAPAK dalam UMNO.. Mereka dah sedia mengukuhkan keDUDUKan sejak zaman PM ke-5 lagi.. Apabila DS Najib mengambil alih, mereka dah pastikan keDUDUKan mereka sebagai 'Si KITOL' dalam UMNO tidak terGUGAT atau jika diGUGAT, DS Najib akan menyaksikan HURU-HARA dalam UMNO yang mengUNTUNGkan pihak pemBANGKANG.. Mungkinkah 'WINNABLE Candidate' itu jugak sekadar RETORIK?

Wallahualam..

Thursday, December 01, 2011

Kenapa Lebai PAS ini tak kata BELAKANG Pok Nik ada SAYAP untuk dia naik ke LANGIT?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

TAKSUB adalah penyakit dalam mana-mana parti POLITIK.. Kalau Pemuda UMNO begitu TAKSUB dengan 'BOSS' Pemudanya yang KONONnya membawa agenda 'NEW POLITICs', begitu jugak dengan puak PKR yang menyanjung Penasihat PKR KONONnya sebagai Anugerah TUHAN.. Yang KELAKARnya tuh, dalam banyak-banyak TAKSUB orang POLITIK nih, keTAKSUBan Lebai-Lebai PAS lah paling DAHSYAT, KELAKAR dan paling BODOH tahap GABAN.. Memang tak BOLEH nak buat apa dah puak-puak nih.. Kalau Nabi SAW sendiri masih HIDUP, sudah pasti Baginda akan memerangi puak-puak PAS ini seperti mana Yahudi dan KAFIR diPERANGi..

Kita terGELAK besar dengan CERAMAH seorang Lebai PAS yang KONONnya mengIKTIRAF Pok Nik 'ALAIHISSALAM' sebagai Nabi pulak dah.. Mungkin TEPAT sekali apabila kita dalam BLOG ini menambah GELARan 'ALAIHISSALAM' kepada Pok Nik.. Lebai PAS dalam KLIP YOUTUBE berikut patut berTERIMA kasih dengan kita kerana BLOG ini telah menDAHULUi semua MEDIA termasuk MILIK Lebai-Lebai PAS dalam 'mengHORMATi' Pok Nik sebagai Nabi bagi dirinya dan Lebai-Lebai PAS yang seDUNGU sepertinya! KAH!KAH!KAH!



Tak kisahlah.. TAKSUBlah engkau dengan Pok Nik tuh.. Agaknya bila orang TUA tuh dah masuk dalam TANAH pun maunye engkau buat PIRAMID atas KUBUR dia gamaknya.. FULUS boleh kutip kat Lebai-Lebai PAS yang DUNGU melalui CERAMAH? Lepas tuh engkau MINTAKlah pulak hari keLAHIRan Pok Nik dan hari keMATIan Pok Nik diJADIKkan 'PUBLIC Holiday' untuk Malaysia! Mungkin lepas nih ko boleh CIPTAkan pulak satu bentuk SELAWAT ke khusus untuk Pok Nik? Ye la.. Kan ko sendiri yang 'AGONGkan' dia? KeBONGOKkan CERAMAH Lebai PAS ini mengINGATkan kita kepada KISAH bagaiman FIRAUN yang mengaku DIRInya Tuhan.. Mungkinkah Pok Nik terINGIN jadikan FIRAUN idolanya? ->KLIK<-

Mungkin Pok Nik lebih BAIK sedikit pasal Lebai PAS dalam KLIP YOUTUBE ini setakat mengangkat DARJAT Pok Nik sebagai Nabi aje.. Ye la.. Kalau dalam PKR, Penasihat PKR yang ketika ini menghadapi penDAKWAan kerana 'menJUBOR' orang dan jugak penDEDAHan video SEKS yang dikatakan sebagai dirinya dengan amoi Cina pun boleh dianggap sebagai ANUGERAH Tuhan, DARJAT Pok Nik kenalah lebih SIKIT? Tak gitu? Kalaulah ada pulak Lebai PAS yang reka CERITA KONONnya belakang Pok Nik ada SAYAP untuk dia turun naik ke LANGIT ambik WAHYU, itu pun akan diPERCAYAi bulat-bulat oleh para penTAKSUB Pok Nik gamaknya? KAH!KAH!KAH!

Pada kitalah, bukan SALAH Lebai PAS dalam KLIP YOUTUBE itu yang TAKSUB sedemikian rupa.. Sebaliknya ini semuanya SALAH Pok Nik sendiri.. Pok Niklah yang memBIARkan WUJUDnya golongan sebegini TAKSUB dan mengangkatnya DARJATnya sampai ke tahap yang bukan-bukan.. Pok Nik boleh sahaja mengHALANGnya sebagaimana Sayyidina Abu Bakar RA meNASIHATkan umat ISLAM selepas keWAFATan Nabi SAW seperti berikut,

"Sesiapa yang menyembah Muhammad ketahuilah bahawa baginda telah wafat, tetapi sesiapa yang menyembah Allah s.w.t., ketahuilah bahawa Allah itu hidup dan tidak akan mati.."

Namun demikian, seperti mana yang anda semua MAKLUM, Pok Nik lebih TAKUT keHILANGan KUASA POLITIK lalu memBIARkan dirinya menjadi keTAKSUBan pengikutnya.. Sebab itulah wujudnya Lebai PAS macam dalam KLIP YOUTUBE tuh.. Sebelum ini Pok Nik pernah MERUNGUT keHILANGan SELIPAR pasal keTAKSUBan para pengikutnya.. ->KLIK<-

Mungkin Pok Nik patut pergi RUMAH Lebai PAS dalam KLIP YOUTUBE nih untuk cari SELIPARnya yang HILANG tuh? Macam Pok Nik katalah, nak ambi 'BERKAT' KONON-kononnya! HE!HE!HE!

Wallahualam..

FORMULA '6 JAHANAM' tidak sebegitu mengGERUNkan seperti FORMULA 'POLITIK WANG'..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Wah! Wah! Wah! Ada FORMULA '6 JAHANAM' pulak dah dikemukakan oleh 'BOSS' Pemuda UMNO.. KONONnya FORMULA tersebut diGUNAkan oleh pembangkang untuk menJAHANAMkan Sistem DEMOKRASI, menJAHANAMkan Sistem PenTADBIRan, menJAHANAMkan MARUAH NEGARA, menJAHANAMkan Sejarah NEGARA, menJAHANAMkan jati diri BANGSA dan akhir sekali menJAHANAMkan Ekonomi NEGARA.. Hebat BENAR FORMULA '6 JAHANAM' ini sampaikan boleh LUPUT terus sesebuah NEGARA? Namun demikian, BENARkan sebegitu hebat FORMULA itu? ->KLIK<-

Baiklah, memang sejak dulu lagi 'BOSS' Pemuda UMNO suka beRETORIK dan suka MERAPU seolah-olah dalam dunia MANUSIA ini cuma dia seorang yang TURUN dari KAYANGAN.. Memang meLUCUkan apabila filem P.Ramlee diJADIkan MODAL untuk FORMULAnya yang dikemukakan semata-mata untuk menarik PERHATIAN para perWAKILan UMNO.. Lebih meLUCUkan apabila ianya disebut seolah-olah dia meRASAkan dia BERHAK menyebutnya dan dia patut diLIHAT lebih 'BERSIH' daripada pembangkang.. Ianya seMACAMlah menDENGAR pemimpin PKR MERAPU di Pulai Spring KONONnya sampai tahap nak jadik MAHARAJA di NEGARA ini..

Namun demikian, ada satu FORMULA yang kita PERCAYA 'BOSS' Pemuda UMNO ini tak akan BERANI sebut di hadapan para perWAKILan UMNO.. FORMULA ini cukup DAHSYAT hingga tahap keMUSNAHan yang diBAWAnya bukan sahaja boleh meLUPUTkan terus sesebuah NEGARA, malah boleh mengHANCURkan terus TAMADUN sesebuah bangsa seperti bangsa Melayu ini.. Apakah FORMULA yang mampu mengatasi semua FORMULA '6 JAHANAM' tersebut? Apa lagi kalau bukan FORMULA 'POLITIK WANG'? Yang lebih menakutkan tuh, kita BERANI kata hari ini dalam PAU, tak ada sesiapa pun dalam UMNO yang TAKUT dengan 'POLITIK WANG' atau BERANI menyebutnya dalam perBAHASan..

Pelik tapi SINIS, UMNO lebih sibuk nak memerangi FORMULA '6 JAHANAM' pembangkang berbanding memerangi FORMULA 'POLITIK WANG' dalam parti sendiri? Mungkin ketika era parti berTERASkan NASIONALISME menjadi LIBERALISME, FORMULA 'POLITIK WANG' meRUPAkan FORMULA yang dikeTAHUi UMUM diBENCI oleh RAKYAT tetapi terpaksa 'diTERIMA' secara paksa oleh UMNO kerana keTAGIHan? Kiranya macam 'MAT PIT' ketagih HEROIN la.. Maka oleh sebab itu kita LIHAT sejak peRASMIan oleh TS Muhyiddin semalam hingga ucapan DASAR setiap Sayap UMNO, tak ada seorang pun BERANI sebut pasal FORMULA ini? Itukan TANDAnya FORMULA ini begitu menakutkan?

Kita PERCAYA UMNO lebih TAHU tentang FORMULA 'POLITIK WANG' ini berbanding RAKYAT di luar sana.. Sudah tentu 'MAT PIT' yang ketagih DADAH lebih tahu DADAH apa yang dia mahu berbanding pihak yang mahu memulihkannya.. Pada RAKYAT, mereka tidak takut langsung dengan FORMULA '6 JAHANAM' itu kerana mereka yakin boleh mengatasinya seperti mana mereka melawan KOMUNISME.. Namun demikian, RAKYAT tidak mampu berbuat apa-apa pun jika FORMULA 'POLITIK WANG' merebak dalam UMNO kerana ianya 'LIMITED' kepada ahli-ahli dan para pemimpinnya.. RAKYAT di luar hanya mampu berDOA agar mereka yang ROSAK dek FORMULA ini tiada dalam kePIMPINan NEGARA.. Kalau ada jugak, terpaksala....

Sebenarnya FORMULA '6 JAHANAM' tadi meRUPAkan elemen di dalam FORMULA 'POLITIK WANG' yang kita sebut tadi.. Ini kerana, untuk menDAPATkan FORMULA '6 JAHANAM', anda hanya perlu ada FORMULA 'POLITIK WANG' sahaja.. Ini adalah TEORI yang telah pun diBUKTIkan sejak UMNO/BN keHILANGan majoriti 2/3 dan 4 buah NEGERI kepada PR.. Kenapa TIDAK? Hanya dengan FORMULA 'POLITIK WANG', anda telah berjaya menJAHANAMkan Sistem DEMOKRASI, Sistem penTADBIRan, MARUAH NEGARA, Sejarah NEGARA, jati diri BANGSA dan jugak Ekonomi NEGARA.. TEORInya mudah ibarat kita susun DOMINO dan petik satu untuk tumbangkan ratusan yang lain! KESAN daripada FORMULA ini masih terasa seperti dalam ISU berikut.. ->KLIK<-

Apa pun, apa yang kita NYATAkan ini sudah tentu tak akan MUDAH diTELAN oleh para perWAKILan UMNO.. Tak KISAHlah.. Apabila tiba MASAnya, 3.4 JUTA ahli UMNO pun akan terpaksa terima HAKIKAT bahawa lebih 12 JUTA RAKYAT yang mengundi pada PRU-13 nanti akan menentukan jatuh bangun UMNO atau mana-mana parti POLITIK di NEGARA ini.. Sehingga tiba saat tersebut teruskanlah beRETORIK dan berFORMULA apa yang patut.. Kalau diTAMBAH dengan sikit-sikit 'SKILL' LAKONan pun OK jugak.. Kot la ada RAKYAT yang akan terPESONA dengan LAKONan MURAHan sesetengah pemimpin UMNO.. Tambah pulak 'BOSS' Pemuda UMNO pun suka bab-bab berLAKON atau jadi MODEL sambilan nih? PUBLISTI beb.. Siapa yang tak MAU? Apatah lagi orang POLITIK!

Wallahualam..

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS