DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Monday, December 05, 2011

KEMELUT MB GAGAP VS GLC hanya akan memBAWA malapetaka kepada RAKYAT Selangor..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Rasanya semua MAKLUM bahawa kerusi MB Selangor memang PANAS, tak kira MBnya dari parti mana sekali pun.. MB Selangor daripada UMNO macam TS Mat Taib, DS Abu Hassan Omar dan DS Khir Toyo memang diKENALi dengan 'KISAH-kisah ISTIMEWA' meLIBATkan 'WANITA' dan 'HARTA'.. Namun demikian, MB GAGAP dari PKR pun tidaklah BAGUS mana pun.. MB GAGAP jelas MB paling TERUK dalam sejarah Selangor kerana memperTIKAIkan titah DYMM Sultan Selangor berhubung perLANTIKkan Dato Khusrin sebagai KSN dan jugak betapa PENGECUTnya dia berhubung isu MURTAD di GMDU..

Sepanjang perLANTIKkan MB GAGAP ini sebagai MB di Selangor, rasanya inilah MB yang paling memBAWAK padah dan suka cari GADUH.. MB GAGAP ini sebenarnya cuba menunjukkan KUASA seolah-olah TAKHTA MB Selangor adalah PUSAKA Tok NENEK dia! Kalau ramai MB dari UMNO boleh terSUNGKUR di TAKHTA MB Selangor, siapa pulak si GAGAP ini untuk berLAGAK dia HEBAT? Apa yang RAKYAT Selangor dapat selama di bawah pemerintahan REJIM MB GAGAP ini? Apa yang kita SAKSIkan ialah Selangor bakal menjadi 'KOWLOON' kedua dengan perTAMBAHan pusat JUDI, rumah URUT dan PREMIS menJUAL arak? Semuanya terpaksa 'diHALALkan' oleh MB GAGAP asal dapat KUASA..

Selain itu, REJIM MB GAGAP jugak meRUPAkan REJIM yang paling banyak berGADUH dengan GLC-GLC yang memBERIkan perKHIDMATan UTILITI di Selangor.. Malah, RAKYAT Selangor patut 'TAKE NOTE' tentang entah berapa BANYAK duit diBELANJAkan oleh Kerajaan Selangor untuk penyelesaian di MAHKAMAH terhadap kes-kes sebegini..

1) MB GAGAP VS SYABAS

Semasa PRU-12 lalu, PKR menJANJIkan air PERCUMA kepada penduduk Selangor.. PERCUMA hanya untuk PUBLISTI depan RAKYAT.. Namun demikian, ini menyebabkan Kerajaan Selangor berHUTANG dengan SYABAS.. ->KLIK<-

Selain itu, MB GAGAP jugak berKRISIS dengan SYABAS dan SPAN berhubung penyaluran air mentah dari Pahang.. Yang jelas RAKYAT Selangorlah yang RUGI dalam soal ini..

2) MB GAGAP VS ALAM FLORA

Ini lagi satu keBONGOKkan MB GAGAP.. Dah elok ada Alam Flora mengURUSkan kerja-kerja pemBERSIHan, dia saja pergi cari PASAL pulak? DiFAHAMkan Alam Flora telah mendapatkan perintah MAHKAMAH bagi menghalang kerajaan negeri dan PBT daripada meneruskan proses TENDER bagi kerja-kerja pemBERSIHan.. ->KLIK<-

Setakat ini kita tak NAMPAKlah ada syarikat lain yang CEKAP dan berkeMAMPUan apa yang diTAWARkan oleh Alam Flora.. Bukan nak PUJI tetapi jika anda JELAJAH sendiri sekitar Selangor, anda akan dapat LIHAT tahap keBERSIHan yang ada di sana berbanding sebelum ini ketika tender pemBERSIHan pernah diKENDALIkan oleh Alam Flora..

3) MB GAGAP VS TNB

Ini sebenarnya kisah lama dari era MB DS Khir Toyo lagi.. Asalnya TNB mengUSULkan projek CAR untuk menyalurkan BEKALAN elektrik ke Selangor dan KL yang menyaksikan peningkatan pengGUNAan tenaga ekoran perTAMBAHan penduduk.. Projek bernilai RM300 juta yang dimulakan sekitar tahun 2005 itu bagaimanapun terHENTI sejak 4 tahun lalu pada baki pemBINAan sepanjang 1 km ekoran BANTAHan penduduk Kampung Sungai Terentang di Rawang terhadap projek berkenaan.. ->KLIK<-

Walaupun keputusan MAHKAMAH Persekutuan memihak kepada TNB, ISU ini diJADIkan modal PKR dan DAP La'anatullah dalam PRU-12 lalu untuk meNAIKkan SENTIMEN keBENCIan kaum peMAKAN BABI terhadap UMNO/BN yang tidak mahu TANAH mereka diambil untuk PROJEK ini walaupun ianya penting penyaluran bekalan elektrik.. ->KLIK<-

Demi KUASA, MB GAGAP terpaksa jaga HATI para peMAKAN BABI dan DAP La'anatullah walaupun ianya akan meRUGIkan banyak pihak lain yang tidak berSALAH.. Apa yang pasti, MB GAGAP yang berOTAK LIBERAL ini tak kisah apa jadi pada orang lain asalkan NAFSU keBINATANGan mereka yang diMAKSUDkan dapat dipenuhinya.. Ketiga-tiga KES yang dinyatakan BUKTI jelas bagaimana MB GAGAP berGANTUNG 'Talian HAYAT' kepada para peMAKAN BABI dan DAP La'anatullah untuk kekal berKUASA di negeri paling KAYA di NEGARA ini.. Malangnya, keKAYAan yang ada bukannya diTAMBAH atau diKEKALkan, sebaliknya diROMPAK habis-habisan demi kePENTINGan POLITIK masing-masing..

Baiklah, bagaimana pulak dengan RAKYAT Selangor sendiri? Adakah RAKYAT Selangor khususnya kaum Melayu/ISLAM mahu mengekalkan MB GAGAP yang cuma 'PUPPET' kepada DAP La'anatullah dan kaum peMAKAN BABI? Adakah kaum Melayu/ISLAM di Selangor rela diTINDAS dan diHINA semata-mata kerana terPESONA dengan SENTIMEN keBENCIan yang diMAINkan untuk memecah-belahkan sesama kaum sendiri? Selangor berUNTUNG kerana negerinya masih berSULTAN.. Kalau Selangor ini seperti Pulau Pinang, NESCAYA akan ada orang Melayu/ISLAM yang diHINA seperti di sana oleh ADUN-ADUN DAP La'anatullah.. KeKAYAan Selangor adalah ANUGERAH Tuhan yang perlu dipelihara untuk keSEJAHTERAan RAKYAT, bukan diROMPAK demi POLITIK perPECAHan..

Wallahualam..

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS