DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Thursday, June 21, 2012

RED ALERT - 'BABI KUNING' ini memperLEKEHkan RAKYAT khususnya UMAT Melayu/ISLAM di NEGARA ini KONONnya TIDAK tahu mengUNDI!


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

PenDEDAHan ini diMULAkan oleh BLOG My MASSA.. Ada beberapa BLOG lain turut menyahutnya seperti AIDC tetapi TIDAK diperBESARkan.. Malah, penDEDAHan yang SAMA turut diSENTUH oleh Datuk ZAINI Hassan di dalam Utusan MALAYSIA edisi semalam.. Jelas sekali ianya SERIUS dan memBAHAYAkan NEGARA.. Namun, apakah TINDAKan pihak berKUASA? ->KLIK<-

Kalau diTELITI, penDEDAHan oleh BLOG My MASSA ini amat SERIUS dan sepatutnya Menteri KDN, Menteri LUAR, SPR dan segala macam AGENSI Risikan dan KeSELAMATan NEGARA TIDAK patut berDIAM diri.. Setakat ini kita TIDAK terbaca sebarang RESPON atau TINDAKan untuk menyiasat penDEDAHan ini.. Apakah mereka SEMUA ini TIDUR?

TAHUkah anda apa MAKNA 'SOVEREIGNITY'? Menurut WIKIPEDIA, MAKNAnya,

"Sovereignty is the quality of having supreme, independent authority over a geographic area, such as a territory." ->KLIK<-

Selepas anda memBACA penDEDAHan oleh BLOG My MASSA dan AIDC, adakah anda masih meRASAkan NEGARA ini masih lagi 'SOVEREIGNITY'? Apakah NILAI keMERDEKAan NEGARA kita selama 54 TAHUN jika kita masih terpaksa mengikut TELUNJUK kuasa ASING? Kuasa ASING terUTAMAnya yang cuba diJEMPUT oleh 'AH-BENG' peMAKAN BABI dalam DAP La'anatullah dan PKR yang begitu KEMARUK nak MENGIKIS KUASA POLITIK umat Melayu/ISLAM di NEGARA ini? Apakah keMERDEKAan itu masih berNILAI lagi?

Siapakah 'BABI KUNING' ini yang cuba NAK menunjuk-ajar WARGANEGARA MALAYSIA kaedah untuk memBUANG UNDI? SPR patut memandang SERIUS kerana beberapa GAMBAR menunjukkan LOGO SPR diGUNAkan tanpa keBENARan RASMI (BODOH sangat ke SPR nak buat SESI macam ni kat NEGARA ASING?).. ->KLIK<- dan ->KLIK<-

Jadik, TIDAK ada sebab untuk SPR berDIAM diri seperti mana Timbalan PENGERUSInya yang ENGGAN ambil TINDAKan MAHKAMAH terhadap S/U AGONG PKR yang memFITNAHnya KONONnya dia adalah ahli UMNO! Jagalah INTEGRITI SPR itu sendiri..



Secara LOGIKnya, kenapakah 'BABI KUNING' ini berIYA-IYA hendak berLAGAK KONONnya dia tu lebih mengetahui pasal KAEDAH pemBUANGan UNDI di NEGARA ini? Dengan KATA lain, SIAPAkah dia untuk mengatakan PRU selama 12 KALI di NEGARA ini TIDAK telus? Jika TIDAK telus,

- Kenapakah peMAKAN GAJI BUTA seperti Pok Nik 'ALAIHISSALAM' berKUASA selama 23 TAHUN di Kelantan?

- Kenapakah MB yang menJAHANAMkan sebuah NEGERI MAJU seperti Selangor dapat berKUASA?

- Kenapakah KM yang RASIS dan KUAT berBOHONG seperti di Pulau Pinang dapat berKUASA?

Jadik, SIAPAkah si 'BABI KUNING' dan para 'AH-BENG' peMAKAN BABI ini nak berLAGAK KONONnya dia ada 'AUTHORITY' untuk lebih BAIK daripada SPR?



Kenapakah pulak SINGAPURA diPILIH oleh para 'AH-BENG' peMAKAN BABI ini untuk perJUMPAan sebegini? Apakah SINGAPURA yang diPERINTAH ala DINASTI itu MODEL terBAIK sebuah kerajaan? Atau SINGAPURA itu MODEL terBAIK bagi para 'AH-BENG' peMAKAN BABI ini KONONnya untuk menunjukkan 'SUPREMACY' mereka terhadap kaum Melayu/ISLAM yang menJADI kaum MAJORITI dalam sesebuah NEGARA? Jika itu yang diMAKSUDkan, TIDAKkah TINDAKan sedemikian diLIHAT sebagai menCAMPURi URUSAN sesebuah NEGARA berDAULAT? Apakah MAKNAnya 'SOVEREIGNITY' sesebuah NEGARA jika Kerajaan PUSAT buat-buat PANDANG sebelah MATA sahaja? PENAKUT sangat ke?

Wallahualam..

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS