DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Saturday, June 30, 2012

RED ALERT: Umat Melayu/ISLAM akan diTINDAS seperti ETNIK Rohingya jika para 'AH-BENG' jadik 'KINGMAKER' pada PRU-13..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita berSETUJU dengan kenyataan TUN Dr. Mahathir bahawa pengUNDI Cina SPESIS 'AH-BENG' akan menentukan KEPUTUSAN PRU-13 kelak.. Walaupun pada ASALnya 'AH-BENG' ini dahulu JUMLAHnya cuma 2,3 KERAT aje.. ->KLIK<-

Namun, seperti mana Lebai-Lebai DUNGU PAS yang memperBODOHkan umat Melayu/ISLAM dengan LABEL ISLAM mereka, para 'AH-BENG' jugak sedaya-UPAYA akan memperBODOHkan pengUNDI Cina yang lain agar menjadi 'AH-BENG' seperti mereka.. Dengan KATA lain, pada PRU-13 nanti bukannya penCAPAIan atau KHIDMAT yang diPILIH sebaliknya siapa lebih 'AH-BENG' dalam menegakkan sifat RASIS masing-masing..

Jika anda masih mengHARAPkan para pengUNDI Cina berSIKAP RASIONAL dan TIDAK terPENGARUH dengan HASUTan para 'AH-BENG', anda sebenarnya SILAP.. Anda jangan LUPA bahawa MANTAN Presiden GERAKAN, TS Dr, KOH Tsu Koon dan PRESIDEN MCA DS Chua Soi Lek pernah menewaskan PEMIMPIN AGONG para 'AH-BENG' iaitu 'KHALIFAH' Joseph LIM dalam dua sesi DEBAT.. Adakah anda meLIHAT para pengUNDI Cina semakin menJAUHi atau TIDAK lagi terMAKAN DAKYAH para 'AH-BENG' walaupun PEMIMPIN mereka KALAH DEBAT? TIDAK bukan? Jadik, jangan haraplah mereka akan bersifat RASIONAL!

Sama seperti Lebai-Lebai DUNGU PAS, para 'AH-BENG' TIDAK sesekali akan mengetengahkan FAKTA sebaliknya hanya berBOHONG semata-mata.. Yang memBEZAkan mereka dengan Lebai-Lebai DUNGU PAS ialah para 'AH-BENG' TIDAK sesekali akan terMAKAN DAKYAH Lebai-Lebai DUNGU PAS sebaliknya mereka akan memastikan Lebai-Lebai DUNGU PAS yang KEKAL jadik BODOH! Dengan KATA lain, para 'AH-BENG' TIDAK sesekali akan memBIARkan Lebai-Lebai DUNGU PAS menunjuk PANDAI walaupun memang ada yang PANDAI.. Pada mereka, Lebai-Lebai DUNGU PAS ini hanyalah macam TISU TANDAS aje..

Umat Melayu/ISLAM seHARUSnya meLIHAT perKEMBANGan ini dengan teliti.. Cuba anda FIKIRkan balik REALITI yang jelas ada DEPAN mata seperti berikut,

1) Kalau Melayu/ISLAM dapat PROJEK, diKATAkan RASUAH sebaliknya kalau para 'AH-BENG' dapat PROJEK walaupun ada unsur RASUAH, semuanya DIAM..

2) Umat Melayu/ISLAM selalunya diLABELkan KAYA dengan SUBSIDI sebaliknya para 'AH-BENG' pun hingga hari ini HIDUP dengan SUBSIDI yang SAMA?

3) Umat Melayu/ISLAM yang PANDAI diKATAkan diBANTU atas dasar BUMIPUTERA tetapi para 'AH-BENG' dapat BELAJAR tinggi pun bukannya nak balik dan berBAKTI semula kepada NEGARA? Sebaliknya memilih untuk menegakkan sifat RASIS dan VERNAKULAR mereka?

4) Kalau umat Melayu/ISLAM memperTAHANkan HAK mereka diTUDUH RASIS tetapi kalau para 'AH-BENG' meROMPAK HAK orang lain, pakat DIAM pulak?

5) Para 'AH-BENG' cuba meLIBERALkan ISLAM KONONnya agar TIDAK dilihat KOLOT tetapi para 'AH-BENG' itu TIDAK pulak meLIBERALkan diri mereka untuk menerima ISLAM sebagai satu cara HIDUP?

6) Para 'AH-BENG' KATA projek LYNAS berBAHAYA kerana KONONnya ada RADIOAKTIF tetapi bila PAKAR NUKLEAR menolaknya, mereka ENGGAN terima?

7) Para 'AH-BENG' SOKONG BERSIH 3.0 KONONnya mahukan PRU yang BERSIH tetapi para 'AH-BENG' pakat dok DIAM pulak terhadap,

- PEMIMPIN yang mengAMALkan POLITIK DINASTI dalam DAP La'anatullah dan PKR?

- PEMIMPIN GAGAL yang asyik MAKAN GAJI BUTA seperti Pok Nik 'ALAIHISSALAM' dan MB GAGAP di Selangor?

- PEMIMPIN yang KUAT berBOHONG seperti 'KHALIFAH' Joseph LIM dan Penasihat PKR anak-berANAK?

- PEMIMPIN DAP + PKR + PAS yang penuh dengan SKANDAL SEKSUAL hingga ada yang TAHAP lebih menJIJIKkan berbanding PEMIMPIN di NEGARA lain?


Jadik, jelaslah di sini bahawa para 'AH-BENG' sebenarnya bukan MAHU memperJUANGkan seperti apa yang mereka TULIS dalam MANIFESTO mereka pun.. Seperti mana LICIK dan TAMAKnya mereka apabila berNIAGA, macam tu lah mereka nak PORAK-PERANDAkan NEGARA ini.. Selagi mereka TIDAK mengGENGGAM KUASA yang bukan HAK mereka atau menJADIkan umat Melayu/ISLAM seperti ETNIK ROHINYA di MYANMAR, selagi itulah mereka akan berDENDAM dengan umat Melayu/ISLAM di NEGARA ini.. Apakah anda masih memPERCAYAi para 'AH-BENG' ini penegak DEMOKRASI sedangkan di NEGARA ini merekalah yang mengHANCURkan DEMOKRASI akibat keTAMAKkan mereka?

Wallahualam..

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS