DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Monday, October 01, 2012

'KAUM PenDATANG' yang ANTI-Establishment terhadap PROJEK pemBANGUNan patut TUKAR keWARGANEGARAan dengan KAUM Rohingya!



ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita TAK pernah JUMPA lagi golongan BODOH yang menolak sesuatu PROJEK pemBANGUNan dengan pelbagai ALASAN BURUK yang mereka sendiri GAGAL memBUKTIkannya.. Pada kita, PROJEK Lynas dan PROJEK Rapid di Pangerang hanyalah MANGSA keADAan kerana ada USAHA daripada 'KAUM PenDATANG' yang TIDAK mahukan keMAKMURan dan keMAJUan NEGARA ini menandingi apa yang ADA di BENUA ASAL mereka.. Mungkin inilah keSILAPan terBESAR Kerajaan UMNO/BN atau PERIKATAN dahulu kerana memBERIkan mereka ini keWARGANEGARAan dan jugak pengAMPUNan kepada keturunan KOMUNIS ini.. Dah berDEKAD dapat keWARGANEGARAan pun masih berSIFAT 'PenDATANG'!

Baik PROJEK Lynas mahu pun PROJEK Rapid, keDUA-DUAnya bukanlah PROJEK seperti Sunway LAGOON atau pun Genting HIGHLAND.. Kedua-dua PROJEK ini penting untuk memastikan sumber penDAPATan NEGARA adalah STABIL dan dapat dipelbagaikan.. PROJEK Lynas CONTOHnya adalah untuk memPROSES bahan Nadir BUMI yang diperlukan dalam INDUSTRI elektronik di DUNIA ketika ini.. HARI ini pengeluar utama Nadir BUMI ialah NEGARA BENUA ASAL di mana 'KAUM PenDATANG' yang 'ANTI-Establishment' ini berASAL.. NEGARA tersebut tidak ragu-ragu untuk menunjukkan keKIASUannya meMONOPOLI pengeluaran Nadir BUMI dengan tujuan untuk 'MemBULI' NEGARA-NEGARA lain di DUNIA..

PROJEK Rapid pulak bertujuan untuk meWUJUDkan INDUSTRI hiliran berASASkan MINYAK dan GAS yang diRANCANG oleh PETRONAS.. INDUSTRI ini  termasuklah aktiviti penapisan MINYAK dan jugak INDUSTRI pemBUATan berASASkan PETROKIMIA.. IRONInya, HARI ini NEGARA yang diLIHAT menguasai INDUSTRI sebegini ialah sebuah NEGARA PULAU di selatan JOHOR yang SEJARAH ASALnya telah diUBAH oleh 'KAUM PenDATANG' yang diMAKSUDkan.. Walhal NEGARA PULAU tersebut bukannya pengeluar MINYAK dan GAS pun? Jadik, NAMPAK tak di sini kePENTINGan siapa yang cuba diJAGA oleh 'KAUM PenDATANG' yang menentang kedua-dua PROJEK Lynas dan Rapid?

PROJEK Lynas bukanlah pertama kali WUJUD di NEGARA ini.. Sebenarnya, sudah ADA kilang-kilang sepertinya WUJUD di NEGARA ini untuk memPROSES bahan-bahan seUMPAMAnya.. Begitu jugak dengan PROJEK Rapid yang sebelum ini telah pun wujud PRASARANA yang SAMA di Kerteh dan jugak Bintulu.. Dengan KATA lain, BANTAHan 'KAUM PenDATANG' KONONnya PROJEK ini meROSAKkan alam SEKITAR dan pelbagai ALASAN KARUT lagi hanyalah pemBOHONGan semata-mata demi kePENTINgan POLITIK SEMPIT lagi RASIS mereka.. ->KLIK<-

- Kalau mereka pejuang alam SEKITAR, kenapa mereka berDIAM diri bila Banjaran TITIWANGSA diTARAH untuk diBINAkan Genting HIGHLAND? Begitu jugak dengan TANAH TINGGI Lojing dan Cameron HIGHLAND? 

- Kalau mereka pejuang alam SEKITAR, kenapa mereka berDIAM diri bila BANYAK ladang TERNAKkan BABI mengotori SUNGAI hingga pernah menyebabkan EPIDEMIK Virus J.E yang memBUNUH banyak NYAWA dahulu?

- Kalau mereka pejuang alam SEKITAR, TIDAKkah mereka patut memBANTAH keGILAan 'KHALIFAH Joseph LIM' di Pulau Pinang yang pernah meRANCANG nak KOREK TEROWONG bawah LAUT hingga ke Seberang Prai?

Malah, begitu BANYAK sekali 'KeGANASan'  'KAUM PenDATANG' ini terhadap alam SEKITAR di NEGARA ini yang berlaku di setiap NEGERI serta meLIBATkan TAUKE-TAUKE HARAM JADAH mereka.. Kenapa mereka boleh berDIAM pulak?

Apakah PROJEK yang mampu meWUJUDkan peluang peKERJAan untuk RAKYAT ini wajar diTENTANG atas ALASAN yang mereka sendiri GAGAL untuk BUKTIkan? Kalau kerajaan TIDAK meRANCANG untuk meWUJUDkan peluang peKERJAan menerusi INDUSTRI sebegini, bukankah kerajaan jugak yang akan diperSALAHkan oleh mereka? Jadik, NAMPAK tak NIAT JAHAT lagi BUSUK 'KAUM PenDATANG' ini sebenarnya? Mereka seBENARnya mahukan segala bentuk INDUSTRI diMONOPOLI oleh KAUM mereka sahaja agar KAUM-KAUM lain TIDAK dapat memPUNYAi 'SKILL SET' yang SAMA dan jadik MUNDUR.. KAUM yang TIADA 'SKILL SET' atau keMAHIRan tentunya akan diTINDAS oleh mereka ini seperti mana Lebai-Lebai DUNGU PAS..

Seperti BIASAnya, yang DUNGU ialah Lebai-Lebai DUNGU PAS yang memBUTA-TULI jadik 'PAK Hangguk' kepada mereka ini.. SIKAP Lebai-Lebai DUNGU PAS ini SAMAlah seperti orang zaman DULU yang jadik BARUA kepada penJAJAH demi MENGEMIS seCUPAK BERAS.. Itulah BENTUK keHINAan yang diPAMERkan oleh Lebai-Lebai DUNGU PAS pada HARI ini walaupun kerajaan sentiasa memBERIkan mereka PELUANG untuk MAJU.. Adakah kita MAHU diTINDAS seperti KAUM Rohingya dengan menCONTOHi keDUNGUan Lebai-Lebai DUNGU PAS ini? KAUM Rohingya lagi LAYAK diBERIkan keWARGANEGARAan berBANDING 'KAUM PenDATANG' yang terlalu MEWAH lagi MENINDAS ini.. SeKURANG-KURANGnya mereka seAGAMA ISLAM dengan kita..

Wallahualam..  

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS