DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Tuesday, August 23, 2011

Cuba CONGAK betapa UNTUNG besarnya DAP menerusi kes 'menJUBOR' Penasihat PKR ini?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Pada ketika ini, kita dapati MAHKAMAH sedang memBICARAkan kes yang menJIJIKkan yang diKAITkan dengan aktiviti men'JUBOR' seorang pemimpin Melayu/ISLAM.. Semua jugak sedia MAKLUM, peguam UTAMA kes men'JUBOR' ini adalah Pengerusi DAP La'anatullah yang pernah mengatakan 'Over my DEAD body' tentang isu Negara ISLAM.. Sedar tak sedar jugak, kePIMPINan NEGARA yang diterajui oleh PM DS Najib yang semestinya Melayu/ISLAM jugak terheret dengan kes 'menJUBOR' kali ini.. Tidakkah anda nampak perMAINan LICIK DAP La'anatullah kali ini di dalam kes 'menJUBOR'? ->KLIK<-

Terus-terang KATAlah, kot mana sekali pun DAP La'anatullah melalui pengerusinya yang menjadi peguam BELA utama kepada Penasihat PKR amat untung BESAR dalam kes 'menJUBOR' kali ini.. Penasihat PKR yang bergantung 100% kepada Pengerusi DAP untuk meng'COVER'kan FAKTA kesnya diLIHAT terpaksa menjadi 'LEMBU diCUCUK hidung' dalam semua perkara termasuk tindakkan POLITIK oleh DAP La'anatullah..

- Pernahkah anda terBACA kenyataan terBUKA Penasihat PKR memBANTAH tindakan DAP La'anatullah yang menyinggung perasaan umat Melayu/ISLAM di negara ini?

- Pernahkah anda terBACA Penasihat PKR menegur atau mengHALANG apa-apa tindakan DAP La'anatullah yang berat sebelah terhadap umat Melayu/ISLAM di negara ini?

Ada? Mana ada.. Jelas dan NYATA apa sahaja kehendak DAP La'anatullah, Penasihat PKR terpaksa AKUR dan tunduk kepada mereka.. Bukankah segala RAHSIA aktiviti SEKS 'GELAP'nya dalam GENGGAMan Pengerusi DAP yang jugak peguam BELAnya sendiri ketika ini? Tidakkah ini memBUKTIkan bagaimana Penasihat PKR terpaksa AKUR kepada apa sahaja yang DAP La'anatullah mahu lakukan terhadap umat Melayu/ISLAM di NEGARA ini?

Satu-satunya pengHALANG kepada agenda DAP La'anatullah ialah perpaduan umat Melayu/ISLAM dalam sebuah parti - CONTOHnya macam UMNO.. Inilah yang cuba diHALANG oleh DAP La'anatullah kerana jelas sekali penyatuan umat Melayu/ISLAM akan menghalang agenda mereka untuk menguasai NEGARA ini.. Untuk itu, DAP La'anatullah terpaksa mengatur SKRIP dalam kes 'menJUBOR' Penasihat PKR ini agar pihak yang diTUDUH cuba menSAPINAkan PM DS Najib yang jugak Presiden UMNO dan isterinya untuk cuba diKAITkan dengan tuduhan KONSPIRASI terhadap Penasihat PKR walaupun setakat INI tidak ada KAITAN langsung DS Najib suami isteri dalam kes ini?

Jika dua orang pemimpin Melayu/ISLAM berjaya diheret ke medan perBICARAan untuk saling tuduh-menuduh dalam kes 'menJUBOR' kali ini, DAP La'anatullah akan mengambil KESEMPATAN untuk memecah-belahkan umat Melayu/ISLAM mengikut kePIMPINan POLITIK kedua-dua TOKOH tersebut.. Dengan kata lain, umat Melayu/ISLAM akan diPECAHkan kepada mereka yang menyokong teori KONSPIRASI dan mereka yang PERCAYA bahawa kes 'menJUBOR' itu benar-benar dilakukan oleh Penasihat PKR terhadap bekas 'Coffee BOY'nya sendiri! Umat Melayu/ISLAM akan diHASUT oleh DAP La'anatullah untuk berSENGKETA sesama mereka walaupun kes ini asalnya antara Penasihat PKR dan bekas 'Coffee BOY'nya sahaja?

Inilah yang cuba diZAHIRkan oleh DAP La'anatullah secara tidak langsung menerusi peranan PENGERUSI parti mereka yang diLANTIK sebagai peguam Penasihat PKR ketika ini.. Sudah tentu tidak akan CADANGan pihak yang diTUDUH menSAPINA pihak yang ada KAITAN secara langsung dalam kes 'menJUBOR' ini seperti Datuk Zul Nordin, Senator Ezam Mohd. Nor, Rahimi Osman, Wee Choo Keong atau pun ISTERI kepada Penasihat PKR sendiri untuk diSOAL di dalam mahkamah! Malah, kita jugak PERCAYA penangguhan kes 'menJUBOR' ini sekian LAMA jugak mungkin IDEA asal DAP La'anatullah untuk terus memecah-belahkan umat Melayu/ISLAM walaupun sebenarnya kes ini adalah kes PERIBADI antara 'BOSS' dan 'Coffee BOY'nya seperti yang diNYATAkan tadi..

Kot mana pun umat Melayu/ISLAM diperMAINkan dan dipecah-belahkan seSUKA hari oleh DAP La'anatullah ini.. Pemimpin Melayu/ISLAM yang berSEKUTU dengan DAP La'anatullah biasanya mereka yang SKANDAL peribadi mereka diGENGGAM oleh parti ini.. Pemimpin Melayu/ISLAM yang berSETERU dengan DAP La'anatullah pulak sudah tentu akan diPERANGi menerusi pemimpin Melayu/ISLAM yang menjadi SEKUTU mereka seperti yang disebut tadi.. Oleh itu, TIDAKkah yang UNTUNG besar hasil perSENGKETAan umat Melayu/ISLAM akibat POLITIK adalah DAP La'anatullah? Seperti jugak PAP di Singapura, MUSTAHIL DAP La'anatullah akan 'menyayangi' pemimpin Melayu/ISLAM yang tidak dapat diKUASAi oleh mereka!

Wallahualam..

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS