DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Saturday, March 02, 2013

KESIMPULANnya, perTUMPAHan DARAH di Lahad Datu semalam adalah sesuatu yang diRANCANG demi POLITIK?



ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

PerTUMPAHan DARAH di Lahad Datu sememangnya diRANCANG.. Itulah KESIMPULAN yang akan anda perolehi jika meneliti LAPORan MEDIA baik dari NEGARA ini mahu pun dari Filipina dan jugak menilai sendiri pendapat RAKYAT Sabah.. Ianya diRANCANG bukan sahaja untuk memBURUKkan IMEJ Kerajaan PUSAT di Malaysia malah untuk memBURUKkan Kerajaan Filipina di bawah PRESIDEN Benigno AQUINO sekarang.. Kita dah SEBUT sebelum ini bahawa pihak yang ingin menJATUHkan BAIK Kerajaan UMNO/BN di NEGARA ini mahu pun Kerajaan AQUINO TIDAK akan mampu meLAKUkanya menerusi PRU biasa.. Perlu ada satu INSIDEN untuk menCETUSkan keMARAHan RAKYAT..

Siapakah MUSUH Kerajaan UMNO/BN di NEGARA ini? SEMUA maklumkan.. Perlu ke diSEBUTkan lagi? Siapa pulak MUSUH Kerajaan yang diPIMPIN oleh AQUINO yang telah mengUSAHAkan perDAMAIan dengan MILF hasil BANTUAN Kerajaan Malaysia? MUSUH AQUINO terlalu RAMAI di Filipina sana.. Anda seharusnya TAHU bahawa keDAMAIan yang WUJUD di Selatan Filipina akan meRUGIkan 'BISNES' dan KUASA bagi beberapa 'WARLORD' di sana.. CONTOHnya, jika MILF mampu berDAMAI dengan Kerajaan Filipina dengan mengetepikan pihak yang menDAKWA dirinya peWARIS KeSULTANan Sulu seperti 'BAHALOL' KIRAM III, apakah RELEVAN lagi suara 'BAHALOL' KIRAM III tuh untuk diLAYAN oleh Kerajaan Filipina?


KeAMANan yang cuba diWUJUDkan sebenarnya adalah BENCANA kepada pihak yang mahu mengejar keKUASAan POLITIK dan keKAYAan MATERIAL.. SAMAlah seperti Kerajaan US yang akan menghadapi masalah EKONOMI jika TIDAK menCETUSkan pePERANGan di NEGARA lain.. Jika RAKYAT meRASAkan HIDUP dalam AMAN di bawah Kerajaan UMNO/BN, perlukah mereka menukar kerajaan pada PRU-13 nanti? Itulah yang cuba diELAKkan oleh MUSUH Kerajaan UMNO/BN di NEGARA ini.. Sebab itulah kita lihat bermacam KAEDAH diGUNAkan untuk memBURUKkan Kerajaan UMNO/BN menerusi RUSUHAN BERSIH, HIJAU, OREN dan BANYAK lagi.. SEMUAnya menJURUS untuk menimbulkan keKACAUan!

Mereka cuba MENIRU TAKTIK ZIONIS Neo-CON untuk menJATUHkan NEGARA-NEGARA ISLAM melalui 'ARAB Spring'.. Namun, sudah tentu sukar untuk menJATUHkan sebuah NEGARA yang MAKMUR dan RAKYATnya berpenDIDIKan seperti RAKYAT di NEGARA ini.. Kita dah sebut sebelum ini bahawa perlunya ada INSIDEN yang akan jadik 'TRIGGER' kepada keMARAHan RAKYAT.. Mereka cuba mencari 'TRIGGER' yang sesuai seperti keMATIan PENJENAYAH di tangan POLIS atau mana-mana pihak berKUASA.. Namun, SEMUAnya menemui jalan BUNTU.. Untuk itu, mereka perlu menCETUSkan 'TRIGGER' dalam SKALA yang BESAR dan meLIBATkan BANYAK pihak.. Sabah adalah LOKASI untuk tujuan itu..

Kenapa Sabah? Dalam 14 NEGERI dalam Malaysia, Sabah antara NEGERI yang paling BANYAK berGOLAK dalam POLITIK.. Ada ahli POLITIK yang terlalu berSIFAT JUMUD mengalahkan Pok Nik 'ALAIHISSALAM' di Kelantan.. Ada jugak yang terlalu 'TERBUKA' hinggakan sanggup menabalkan KETURUNAN MAMAK Penang sebagai HUGUAN SIOU bagi ETNIK Kadazandusun! Itulah UNIK dan KRONIKnya POLITIK di Sabah.. Walaupun Kerajaan NEGERI UMNO/BN sudah berUSAHA membawa keSTABILan tetapi masih ada beberapa ahli POLITIK yang ENGGAN berPIJAK di BUMI yang NYATA.. Ahli-ahli POLITIK inilah yang diLIHAT cuba meLAKUkan 'TRIGGER' untuk mengHANCURkan keAMANan di NEGARA ini..

Demi menCETUSkan 'TRIGGER' seperti yang kita MAKSUDkan, mereka telah mengUTUSkan beberapa WAKIL mereka ke Selatan Filipina bagi berPAKAT dan menJANJIkan GANJARAN lepada pihak yang KECEWA kerana diPINGGIRkan oleh perJANJIan DAMAI antara MILF dengan Kerajaan Filipina.. Sudah tentu MUDAH untuk mengajak pihak yang KECEWA itu berSEKONGKOL bagi tujuan yang SAMA.. Lahad Datu dipilih sebagai LOKASI bagi tujuan 'TRIGGER' ini.. 




TIDAK susah pun untuk pihak yang KECEWA di Selatan Filipina itu untuk mengHANTARkan beberapa orang 'CAI' mereka untuk diKORBANkan bagi tujuan 'TRIGGER' ini.. Mereka sudah meLAKUkan perkara sebegini sejak sekian LAMA.. Pengikut sendiri diKORBANkan, diri sendiri pulak HIDUP senang-lenang dengan mengHIRUP DARAH pengikut yang diKORBANkan itu.. Inilah TRADISI ala-ala ZIONIS Neo-CON! Selanjutnya, anda boleh BACA sendiri menerusi BLOG kita ini, BLOG 'Apa Yang Tersirat' dan jugak BLOG 'Another Brick In The Wall'..


Semalam NEGARA ini telah menyaksikan perTUMPAHan DARAH yang memang diRANCANG untuk 'TRIGGER' kepada agenda POLITIK yang lebih BESAR.. 12 orang PENGIKUT 'BAHALOL' KIRAM III telah diKORBANkan oleh PEMIMPIN mereka untuk menJAYAkan 'TRIGGER' ini.. 2 orang PERWIRA NEGARA turut SAMA menjadik KORBAN kepada keGILAan seorang PenJUBOR' dan PenZINA yang terlalu KEMARUK untuk menjadik PM.. Dah NAMA pun 'TRIGGER', tentunya ia TIDAK akan berAKHIR setakat ini sahaja.. Selagi PRESIDEN AQUINO di Filipina dan PM DS Najib di NEGARA ini TIDAK diJATUHkan, selagi itulah RAKYAT di kedua-dua NEGARA akan menyaksikan INSIDEN demi INSIDEN seperti yang kita LIHAT ini..

Janganlah kita menjadik DUNGU untuk memperSOALkan tahap keSELAMATan NEGARA kerana sememangnya pihak yang meRANCANG INSIDEN ini sudah lama simpan MAKLUMAT untuk mengatur penCEROBOHan ini.. Mungkin sebab itulah kita lihat beberapa orang 'JENERAL PENCEN' telah menyertai PARTI POLITIK di pihak yang diMAKSUDkan.. Selagi WUJUDnya SPESIS yang sudi mengGADAIkan NEGARA cuma untuk mengejar KUASA POLITIK, buatlah dinding setinggi LANGIT pun, NEGARA ini tetap akan diCEROBOHi jugak.. Bukankah keJATUHan sesebuah NEGARA itu kerana pemBELOTan sebegini? TAMBAH pulak kalau SPESIS macam ini yang dok jadik MENTERI KDN, lagilah berSORAK mereka tuh!


Apabila beberapa MEDIA seperti REUTERS dan MEDIA di Filipina menDEDAHkan pengLIBATan beberapa ahli POLITIK di NEGARA ini dalam INSIDEN di Lahad Datu, sepatutnya pihak KDN TIDAK perlu tunggu LAMA untuk menyiasatnya.. Sampai ke hari ini RAMAI masih terTANYA apakah KDN sekadar melihat INSIDEN sebegini macam KES pecah RUMAH untuk selongkar peti ais orang? Apa yang lebih RAKYAT KHUATIRkan ialah INSIDEN ini TIDAK akan terhenti setakat ini sahaja.. OBJEKTIF mereka yang meRANCANG SEMUA ini untuk 'TRIGGER' kejadian seperti 'ARAB Spring' sebenarnya.. Kalau setakat KORBAN 14 atau 15 orang aje, itu masih belum menCUKUPi.. Jadik, nak TUNGGU dan LIHAT aje ke?

Wallahualam..    

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS