DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Sunday, August 04, 2013

BETUL ke hanya AJARAN SYIAH aje yang mengANCAM UMAT Melayu/ISLAM di NEGARA ini pada HARI ini?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Walaupun SEMUA sedia MAKLUM bahawa Pok Nik 'ALAIHISSALAM' sangat-sangat ANTI dengan mana-mana PIHAK yang memPERJUANGkan semangat KEBANGSAAN Melayu.. Pok Nik sendiri meLABELkan PERJUANGan sedemikian sebagai ASSOBIYYAH.. Namun demikian, Pok Nik dan Lebai-Lebai DUNGU PAS lain TIDAK pulak mampu meNAFIkan FAKTA bahawa hanya BANGSA Melayu di NEGARA ini sahaja yang 'BERANI' meLETAKkan SYARAT bahawa Melayu itu WAJIB ISLAM? Pak-Pak ARAB ada buat begitu? Suku-sakat Taliban dan jugak Lebai-Lebai Urdu di Deoband, India tempat Pok Nik BELAJAR ada buat begitu?

Inilah keUNIKkan BANGSA Melayu yang TIDAK ada pada mana-mana BANGSA lain di DUNIA ini.. Walaupun begitu, ini TIDAKlah menJAMIN keLANGSUNGan UMAT Melayu/ISLAM ini untuk selama-lamanya.. Saban HARI ada sahaja ANCAMan terhadap UMAT ini.. UMAT Melayu/ISLAM yang tahap keTAMADUNan masih terlalu MUDA berBANDING BANGSA Cina, India, Eropah dan Arab sering diANCAM dengan DOKTRIN-DOKTRIN yang cuba memisahkan perKAITan Melayu dengan ISLAM.. Pelbagai CARA diLAKUkan untuk memisahkan dua ENTITI ini.. TerMASUKlah memesongkan ISLAM itu sendiri untuk meLALAIkan BANGSA ini..

Antara DOKTRIN-DOKTRIN yang sepatutnya diLIHAT sebagai CUBAan untuk memisahkan perKAITan Melayu dengan ISLAM ialah seperti berikut.. Apakah BENAR hanya SYIAH sahaja FAHAMan yang mengANCAM UMAT Melayu/ISLAM?


1) ANCAMAN SYIAH TERHADAP UMAT MELAYU/ISLAM.. 


Sebenarnya AJARAN SYIAH ini bukanlah AJARAN BARU pun.. SEMUAnya berPUNCA daripada perPECAHan UMAT ISLAM semasa ZAMAN KHALIFAH Ali Ibni Abu TALIB.. PePERANGan Jamal dan PERANG Siffin adalah penCETUS kepada perPECAHan ini dan KEMUNCAKnya ialah PERISTIWA Karbala di mana CUCU Rasulullah SAW iaitu Sayyidina Hussein RA diBUNUH.. Sebenarnya, daripada PERISTIWA Karbala inilah WUJUDnya MAZHAB seperti AHLI Sunnah Wal JAMAAH, SYIAH dan jugak KHAWARIJ.. IRONInya, HARI ini keSEMUA FAHAMan ini ada di kalangan UMAT ISLAM di NEGARA ini terMASUKlah dalam PAS sendiri!


HARI ini AJARAN SYIAH diMUSUHi kerana terlalu mengAGUNGkan KETURUNAN KHALIFAH Ali ibni Abu TALIB dan Sayyidatina Fatimah binti Muhammad SAW.. SYIAH diKATAkan sanggup mengangkat DARJAT KETURUNAN ini sehingga ada yang menCAPAI taraf RASUL.. Ada 12 orang IMAM SYIAH yang dianggap seTARAF dengan Rasulullah SAW.. Malah, diKATAkan jugak SYIAH ini menCIPTA AL-Quran VERSI mereka sendiri khusus untuk mengAGUNGkan KETURUNAN ini dan jugak 12 IMAM mereka.. SYIAH jugak memPUNYAi RITUAL mereka sendiri di Karbala di mana mereka 'MENYEKSA' diri sendiri ala-ala BUDAYA PAGANisme!


Majlis FATWA KEBANGSAAN telah mengHARAMkan AJARAN SYIAH di NEGARA ini.. Namun demikian, keLEMAHan penguat-KUASAan menyebabkan AKAR UMBI AJARan ini GAGAL diMATIkan.. BAHAYAnya SYIAH ini kerana tahap keTAKSUBan mereka mengalahkan tahap keTAKSUBan Lebai-Lebai DUNGU PAS kepada Pok Nik.. Walaupun kita tak pernah lagilah JUMPA mana-mana Lebai DUNGU PAS yang sanggup menCEDERAkan diri sendiri untuk mengAGUNGkan Pok Nik, tetapi kalau kita LIHAT DOKTRIN Pok Nik terhadap pengikutnya, tak MUSTAHIL ada yang jadik sedemikian.. KeTAKSUBan ialah keKUATan mana-mana AJARAN..


2) ANCAMAN LIBERALISME TERHADAP UMAT MELAYU/ISLAM..

Ha.... RAMAI yang memandang REMEH terhadap FAHAMan LIBERALisme ini.. Walhal FAHAMan ini lebih MUDAH terSEBAR berBANDING SYIAH tanpa anda SEDARi.. Malah, sambil tengok TV atau BACA AKHBAR pun anda secara TIDAK langsung sedang diPENGARUHi oleh FAHAMan LIBERALisme ini.. IRONInya, LIBERALisme ini tak adalah RITUAL macam SYIAH atau pun PEMIMPIN ala-ala 12 IMAM SYIAH.. Namun demikian, keMUSNAHan oleh FAHAMan ini terhadap UMAT Melayu/ISLAM jauh lebih DAHSYAT kalau diBANDINGkan dengan SYIAH atau pun DOKTRIN Pok Nik terhadap Lebai-Lebai DUNGU PAS..

ASAS kepada FAHAMan LIBERALisme ini ialah 'SAMA RATA'.. Bagaimana anda menafsirkan 'SAMA RATA' itu? Apakah seperti LELAKI dan WANITA yang ada HAK yang SAMA? Atau pun LELAKI atau WANITA boleh 'MENGAWAN' sesama JANTINA? Atau pun dalam KONTEKS keAGAMAan, mana-mana AGAMA pun ialah SAMA dan anda boleh menukar AGAMA macam tukar BAJU? Penyelewengan terhadap TAFSIRan 'SAMA RATA' inilah yang mengHASILkan FAHAMan sebegini.. Manakala KUNCI kepada penyebaran FAHAMan ini ialah perJUANGan HAK ASASI manusia KONON-KONONnya.. BUNUH orang pun HAK ASASI jugak KATAnya..


LIBERALisme ini akan WUJUD seiring dengan perMODENan atau pemBANGUNan sesebuah NEGARA.. Malangnya, LIBERALisme ini bukanlah boleh diSELARIkan dengan AJARAN ISLAM keSEMUAnya.. ISLAM sudah tentu meLARANG KERAS 'RITUAL' LIBERALisme seperti 'MENGAWAN' sesama JANTINA atau pun  'MENGAWAN' tanpa IKATan perKAHWINan.. Malah, ISLAM pun akan diSAMAkan dengan 'RITUAL' BOMOH tarik DUIT.. SEMUAnya SAMA.. Namun demikian, ianya diPERJUANGkan oleh seBAHAGIAN BESAR para PEMIMPIN POLITIK kita samada dalam UMNO/BN atau pun dalam PR.. Inilah penyebab UMNO/BN nyaris KALAH!


3) ANCAMAN FAHAMAN KRISTIAN EVANGELIST

HE!HE!HE! Bukan UMAT ISLAM aje yang ada AJARAN SESAT.. AGAMA lain pun ada jugak.. Walaupun PERLEMBAGAAN NEGARA ini meLETAKkan ISLAM di keDUDUKan yang begitu TINGGI, ianya semakin diANCAM apabila RAMAI PEMIMPIN POLITIK yang sepatutnya memPERTAHANkannya semakin diRASUK oleh FAHAMan LIBERALisme tadi.. Sebab itulah adanya keGIATan untuk meMURTADkan UMAT ISLAM di NEGARA ini dan diBELA pulak oleh PEMIMPIN DAP La'anatullah.. Sebab itulah ada jugak PEMIMPIN PKR yang diRASUK dek FAHAMan LIBERAL ini dan mengIKTIRAF 'Religious FREEDOM' ini.. ->KLIK<-

Selain itu, semasa PRU-13 lalu terSEBAR pulak KLIP VIDEO ini sebagai BUKTI keSUNGGUHan pihak KRISTIAN Evangelist ini untuk menukar AGAMA UMAT Melayu/ISLAM di NEGARA ini.. NAMPAK tak betapa KEMARUKnya mereka ini?

KLIK IMEJ UNTUK VIDEO

PerJUANGan KRISTIAN Evangelist ini telah menjadi ASAS perJUANGan kepada beberapa PARTI POLITIK tertentu di NEGARA ini.. Tatkala Lebai-Lebai DUNGU PAS dah mengGADAIkan ISLAM, PARTI POLITIK tersebut tetap KONSISTEN memPERJUANGkan FAHAMan ini.. UMNO pulak semakin LIBERAL kerana TAKUT kepada BAYANG-BAYANG.. Inilah HAKIKAT yang harus kita SEMUA akan hadapi! 

Jadik, bukan SYIAH aje yang perlu diBIMBANGkan oleh UMAT Melayu/ISLAM di NEGARA ini.. Terlalu BANYAK ANCAMan yang jelas untuk mengHANCURkan keDUDUKan ISLAM di NEGARA ini.. Malah, ada yang sudah mendapat tempat sebagai perJUANGan POLITIK dalam PARTI-PARTI tertentu.. Sekarang terpulang kepada UMAT Melayu/ISLAM sendiri untuk meNILAI apakah yang mereka perlu LAKUkan demi memelihara keISLAMan mereka dan JATIDIRI BANGSA Melayu..

Wallahualam.. 

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS