DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Sunday, April 14, 2013

Pok Nik PITAM? PRESIDEN PAS jadik pengKRITIK video SEKS yang diKAITkan dengan S/U AGONGnya?



ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

HE!HE!HE! NAMPAK jelas PRESIDEN PAS sendiri seakan menumpahkan CUKA pada LUKA dalam KES video SEKS yang diKAITkan dengan S/U AGONGnya.. Dia mungkin cuba 'COVERLINE' dengan mengatakan bahawa video SEKS itu sebagai LAKONan tetapi kenyataannya jelas memperBODOHkan orang! ->KLIK<-

Tatkala S/U AGONGnya sendiri pun masih 'CLUELESS' untuk meNAFIkan dirinya adalah individu dalam video SEKS itu, PRESIDEN PAS telah terlebih dahulu membuat kenyataan yang memBURUKkan lagi keadaan.. Jelas sekali HASRAT SEKUTU PAS dalam PR untuk mengUGUT dan menguasai PAS semakin BERJAYA!

PRESIDEN PAS dalam kenyataannya mengatakan bahawa S/U AGONG PAS itu sudah UZUR hingga nak SOLAT pun terpaksa dalam keadaan DUDUK.. Itu hanya ALASAN aje.. Penasihat PKR sendiri dalam KES MAHKAMAHnya menDAKWA dia tak mampu untuk 'MenJUBOR' kerana mengalami sakit belakang.. Siap bawak PAKAR sakit belakang dari Jerman lagi untuk menguatkan PENIPUannya.. Namun, bila diTUNJUKkan RAKAMan dia tengah berJOGET berGEDIK-GEDIK dalam satu MAJLIS, terKANGKANG pulak PAKAR sakit belakang dari Jerman tuh untuk terus KELENTONG? Apakah S/U AGONG PAS jugak mahu diKANTOIkan sebegitu?


Selain itu, kenyataan berikutnya dari PRESIDEN PAS yang mengatakan bahawa pihak yang mengHASILkan RAKAMan video SEKS itu 'MengGUNAkan peLAKON lebih MUDA' telah membuatkan kita dan RAMAI lagi GELAK terGULING-GULING! Sejak bila pulak PRESIDEN PAS ini sebegitu berBAKAT untuk menjadi seorang pengKRITIK video SEKS atau filem LUCAH? Apakah PRESIDEN PAS cuba meNAFIkan keJANTANan S/U AGONG PAS demi meng'COVERLINE' kan dirinya? Yang lebih meLUCUkan tuh, apakah PRESIDEN PAS LUPA bahawa dia sendiri mempunyai 3 ISTERI? Apakah itu bukan BUKTI orang seTUA mereka ini tak LEMAH SYAHWAT?

Kita FAHAM bahawa PRESIDEN PAS terpaksa memperTAHANkan S/U AGONGnya demi mengELAKkan PARTInya ini MUSNAH sebelum berTEMPUR pada PRU-13.. Dalam HIERARKI kePIMPINan PAS ketika ini, hanya S/U AGONG PAS sahaja yang seNEGERI dan masih SETIA kepadanya.. DATUK Nasharuddin Mat ISA dah diHINA sedemikian rupa.. DATUK Hassan ALI pulak diPECAT secara ZALIM.. Nak harapkan DATUK Harun DIN pun dia selalu SAKIT.. Jadik, terpaksalah mereka berDUA aje yang mengHADAPi ANCAMan GENG 'ERDOGAN' atau 'ANWARINAS' di dalam PAS.. TAMBAH pulak Pok Nik 'ALAIHISSALAM' semakin tak boleh pakai..


'COVERLINE' yang diLAKUkan oleh PRESIDEN PAS ini TIDAK dapat langsung meNAFIkan apa yang dipaparkan oleh video SEKS itu.. Cuba ingat balik, sedangkan Penasihat PKR pun GAGAL meNAFIkan dirinya adalah 'LELAKI Y' dalam sebuah video SEKS dengan seorang AMOI Cina? Bagi BUKTI TWITTER, KANTOI, bagi BUKTI FACEBOOK pun KANTOI jugak.. Cukup bila diTANYAkan jam OMEGA aje dia, BINI dan ANAK perempuannya dah mengGELABAH? Jadik, sebelum orang TANYAkan di mana SPENDER PUTIH S/U AGONG PAS, lebih BAIK PRESIDEN PAS cuba TAKTIK lain yang TIDAK memperBODOHkan orang sangat!

Lagi satu, tak perlulah PRESIDEN PAS sendiri menjadi seperti seorang pengKRITIK video SEKS untuk meng'COVERLINE'kan S/U AGONGnya ini.. RAKYAT pun sedia maklum bahawa PRESIDEN PAS bukannya seperti Pok Nik yang mampu men'SUCI'kan peSALAH SEKS hanya dengan bertemu dia aje.. Adalah lebih BAIK jika PRESIDEN PAS menyerahkan TUGAS sebagai pengKRITIK video SEKS itu kepada 'MALAUN' ini? Dia nyata lebih berkeLAYAKkan sebagai pengKRITIK video SEKS dan ini telah pun diSAHIHkan menerusi sebuah RAKAMan apabila dia sendiri 'SYOK' menonton video SEKS 'BOSS'nya sendiri!


Menjelang PRU-13, sekiranya ISU video SEKS yang diKAITkan dengan S/U AGONG PAS ini TIDAK diJAWAB dengan BAIK, PAS pasti akan menerima IMPAK paling DAHSYAT nanti.. Seperti yang kita TULIS dalam 'POSTING' sebelum ini, SEKUTU-SEKUTU PAS dalam PR hanya MAHUkan Lebai-Lebai DUNGU PAS yang TAKSUB sebagai penyokong mereka bukannya MAHUkan kePIMPINan PAS mengetuai mereka dalam PR.. Jadik, tak usahlah PRESIDEN PAS tu PERASAN sangat bahawa SEKUTUnya itu akan 'BACK-UP'kan dia.. Mereka memang MAHUkan kePIMPINan PAS LEMAH dan menjadi PAK TURUT kepada mereka aje!

Wallahualam..  

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS