DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Tuesday, June 04, 2013

Mari kita SEMUA pakat menyelesaikan MASALAH UMNO selepas PRU-13 dengan menCIPTA MASALAH BARU!


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Secara JUJURnya, RAMAI di kalangan juruBLOG yang NAMPAKnya pro-UMNO/BN tetapi mengKRITIK dan mengHENTAM DS Najib sampai 'Tak HENGAT' kerana keputusan PRU-13.. Sebahagian BESAR daripada mereka mengHENTAM DS Najib kerana meRASAkan DS Najib terlalu PERCAYAkan peNASIHATnya dan GAGAL menJANGKA perUBAHan yang berlaku di peringkat akar UMBI.. Ada jugak juruBLOG yang mengKRITIK DS Najib kerana diKATAkan terlalu memBERI MUKA kepada KAUM 'AH-Beng'.. Ada jugak yang memBANDINGkan PRESTASI DS Najib dengan PM ke-5 sebelumnya lalu mengatakan DS Najib kena meLETAK JAWATAN..

Kita TELITI apa yang diTULIS.. KeBANYAKkan daripada juruBLOG ini SUKA meng'QUOTE' apa yang pernah diSEBUTkan oleh TUN DAIM Zainuddin sebelum ini dan terBARU, meng'QUOTE'kan pulak TULISan terBARU BLOG TUN Dr. Mahathir.. Namun, RAMAI jugak yang TIDAK memBACA apa yang TERSIRAT di sebalik kenyataan keDUA-DUA TUN ini.. Anda TAHU ke apa yang diMAKSUDkan oleh keDUA-DUAnya?


1) KENYATAAN TUN DAIM ZAINUDDIN ->KLIK<-


"Penasihat PM harus dipecat. Jika anda mengaitkan undi untuk BN adalah undi untuk Najib, maka keputusan BN mencerminkan Najib juga. Pada pendapat saya, ia adalah strategi yang salah. Seperti yang saya katakan sebelum ini, ini adalah satu pilihan raya Parlimen, bukan pilihan raya presiden,

Biar Anwar menjadi penghibur. Kita bukan penghibur, kita tidak tahu bagaimana untuk menyanyi, menari dan membuat jenaka. Ia adalah satu urusan yang serius memilih kerajaan, jadi mari kita meninggalkan strategi badut ini dan tidak bermain dengan permainan itu."

Kenapakah TUN DAIM menyalahkan PENASIHAT kepada DS Najib? Ini kerana TUN DAIM jugak TAHU bahawa penCAPAIan TERUK UMNO/BN pada PRU-13 bukan kerana DS Najib TIDAK turun PADANG seperti PM ke-5.. Sebaliknya kerana perCATURan STRATEGI yang SALAH telah disampaikan kepada DS Najib! Ini kerana para PENASIHAT DS Najib lebih sibuk meng'GROOMING' IMEJ DS Najib untuk berLAWAN dengan Penasihat PKR.. Sepatutnya bukannya batang TUBUH DS Najib itu sebaliknya segala DASAR-DASAR kerajaan di bawah kePIMPINan DS Najib seperti BR1M, GTP, ETP, KR1M itulah perlu diJELASkan..

"BN tahu kawasan-kawasan majoriti Cina sudah tiada lagi. Mengapa membuang masa dan wang? Sebagai satu strategi, anda perlu menumpukan perhatian kepada kawasan-kawasan di mana anda kalah dengan majoriti tipis pada tahun 2008 dan mengukuhkan kedudukan di kerusi menang pada tahun 2008. Terdapat juga persoalan pemilihan calon, dan sebagai contoh di Pandan.

Mari kita akui bahawa bukan mudah untuk mendapat majoriti dua pertiga di dalam dunia. Pengundi bandar di mana-mana adalah anti-kerajaan. Kekuatan BN terletak di kawasan luar bandar. Namun terlalu banyak masa dan wang telah dibazirkan di kawasan bandar di mana keputusan itu hampir pasti,"

TUN DAIM menyatakan dengan jelas keBONGOKkan PENASIHAT DS Najib yang GAGAL meLIHAT bagaimana PERSEPSI KAUM 'AH-Beng' terhadap DS Najib terlalu BURUK.. Kita TIDAK TAHU samada PENASIHAT tersebut mengetahuinya tetapi ENGGAN menyatakan kepada DS Najib atau sememangnya PENASIHAT tersebut sememangnya TIDAK menJALANkan 'GROUND Work' untuk PRU-13.. TUN DAIM jugak menJADIKkan keKALAHan UMNO/BN di Selangor sebagai CONTOH di mana 'GROUND' Work' TIDAK diJALANkan dengan SEMPURNA dan PENUH dengan UNSUR saling SABOTAJ sesama ahli-ahli PARTI pada PRU-13..


2) KENYATAAN TUN DR. MAHATHIR ->KLIK<-


"9. Tetapi tidak pada hari ini. Sekarang UMNO tidak lagi dipandang tinggi dan tidak lagi disokong seperti dahulu. Sesungguhnya ramai orang Melayu meluat dengan UMNO, anggapnya tidak lagi relevan dan perlu ditolak pun.

10. Kenapa?. Kerana UMNO tidak lagi berjuang untuk bangsa, agama dan tanahair. UMNO ternampak dan memang pun benar, berjuang untuk kepentingan orang-orang tertentu dalamnya dan ahlinya sahaja. UMNO berjuang untuk jawatan dan pangkat, untuk memperkayakan diri, untuk sagu hati, untuk poket sendiri."

Perlukah kita ULASkan lagi kenyataan yang jelas TERANG lagi berSULUH itu? Bukankah selama TUN Dr. Mahathir JADIK PM dan PRESIDEN UMNO, entah berapa BANYAK kenyataan sedemikian diLUAHkannya depan perWAKILan UMNO setiap kalu PAU? Takkanlah ahli-ahli UMNO sebegitu BENAK masih tak FAHAM?

"13. Kesannya ialah hari ini ahli tidak bertambah selaras dengan pertumbuhan jumlah orang Melayu. Dan mereka terutama yang berkebolehan, yang berbakat tidak dibenar masuk UMNO lagi.

14. Yang boleh menyertai hanyalah yang kurang berkebolehan disbanding dengan yang sudah ada. Oleh kerana penyertaan dalam UMNO mestilah melalui cawangan, yang boleh masuk UMNO ialah yang kurang berkebolehan dari ketua cawangan.

15. Ketua cawangan manusia biasa yang boleh diserang  penyakit, bahkan boleh mati pun. Satu hari ketua cawangan terpaksa lepaskan jawatannya. Penggantinya tentulah orang yang memiliki kebolehan yang kurang darinya. Dengan itu kebolehan ketua cawangan akan merosot sepanjang masa, tiap kali pengganti mengambil alih."

Anda patut TAHU bahawa keAHLIan UMNO seRAMAI 3 JUTA orang itu adalah ANGKA yang KONSISTEN sejak zaman TUN Dr. Mahathir lagi.. Kalau anda mahir STATISTIK, anda tentunya TAHU kenapa tatkala JUMLAH KAUM Melayu/ISLAM semakin berTAMBAH tetapi JUMLAH keAHLIan UMNO dok 'MAINTAIN' begitu aje? Jelas sekali KRITIKkan tersebut diTUJUkan kepada AHLI-AHLI UMNO sendiri.. 

"17. Di mana pergi mereka yang berbakat ini?. Mereka pergi ke mana mereka di terima, tentunya parti lawan.

18. Melihat UMNO hanya berjuang untuk diri sendiri semata-mata, dan tidak lagi untuk bangsa, agama dan tanahair, orang Melayu tidak lagi nampak kenapa mereka harus sokong dan jayakan semasa PRU orang yang utamakan kepentingan diri sendiri sahaja. Jika ada sahaja parti lain, mereka akan sokong parti itu. Hanya jika parti lain lebih buruk baharulah sokongan kepada UMNO diteruskan. Inilah yang berlaku pada PRU 13.

19. Mungkin kita boleh tepuk belakang kerana UMNO masih menjadi parti yang menang terbanyak dalan PRU 13.  Tetapi ini bukan kerana orang Melayu masih sokong UMNO.  Sebenarnya kemenangan UMNO dalam PRU 13 disebabkan mereka tidak ada pilihan.  Mereka amat takut kalau-kalau Anwar Ibrahim menang bersama dengan DAP.  Akan hancurlah harapan orang Melayu sama sekali.  Seburuk-buruknya UMNO, ia masih berbau Melayu, masih lebih mungkin memelihara kepentingan orang Melayu.  Justeru itu tidak ada pilihan bagi orang Melayu jika tidak sokong UMNO.  Namun demikian dalam PRU 14 UMNO tidak boleh harap keadaan ini berterusan.  Jika UMNO tidak bersihkan dirinya dari rasuah dan kepentingan diri, orang Melayu mungkin mencari jaguh yang lain."

Ya.. HARI ini yang ada dalam UMNO ialah SPESIS 'KONTRAKTOR' yang berOTAK LIBERAL.. SPESIS inilah yang mengGUNAkan UMNO sebagai PLATFORM untuk menCARI keMEWAHan.. Selepas MEWAH, mereka langsung TIDAK mengHARGAi PARTInya ini sebaliknya mengUGUT pulak PARTI jika cuba mengUNGKIT apa yang SUMBANGan PARTI kepada keJAYAan mereka? Golongan PROFESIONAL seperti JURUTERA, SAINTIS dan DOKTOR semakin menJAUHi UMNO kerana SPESIS 'KOTRAKTOR' dan 'PeMAKAN KOMISEN' terlalu berMAHARAJALELA di dalam UMNO.. BENARlah KATA TUN yang UMNO berNASIB BAIK pada PRU-13!


Hanya di dalam UMNO sahaja seorang GRADUAN Sains POLITIK dari OX-BRIDGE yang ASALnya TIDAK memPUNYAi peKERJAan TETAP boleh diangkat NAIK sampai kepada JAWATAN 'BOSS' Pemuda UMNO dan MENTERI Belia dan Sukan.. Gamaknya KURSUS Sains POLITIK itu hanya boleh diPELAJARi di OX-BRIDGE aje kot? Adakah tempat untuk SAINTIS NUKLEAR seperti DR. Rosli CHE Mat yang kini menjadi AHLI PAS? Di manakah keDUDUKan ILMUWAN ISLAM seperti DR. Fathul BARI di dalam HIERARKI kePIMPINan UMNO? Takkan SEMUA nak kena ada SIJIL NIKAH dengan anak MANTAN PM dulu baru ada TEMPAT?

Kita tak PAKSA anda berSETUJU dengan kita.. Namun demikian, apa yang kita NAMPAK ialah TUN DAIM lebih menyalahkan PENASIHAT DS Najib dan TUN Dr. Mahathir pulak mengKRITIK AHLI-AHLI UMNO sendiri.. KeDUA-DUA BEKAS PEMIMPIN ini TAHU bahawa mana-mana PEMIMPIN pun pasti akan BUAT SILAP jika dia diKELILINGi oleh PENASIHAT dan AHLI-AHLI sebegini RUPA! 'MATI'nya UMNO di Selangor adalah BUKTI jelas bagaimana UMNO menCIPTA sendiri PERSEPSI BURUK KAUM Melayu/ISLAM terhadap PARTI ini.. DS Najib sendiri NYATA diPERANGKAP oleh PUAKA dalam PARTInya sendiri semasa PRU-13 lalu..


Kita tak KISAH jika DS Najib diGANTIkan seperti HASRAT beberapa juruBLOG pro-UMNO/BN.. SOALnya, apakah anda diLIHAT menyelesaikan MASALAH dengan menCIPTA MASALAH BARU? Pada kita, AHLI-AHLI UMNO sendiri perlu berSIKAP JUJUR terhadap DS Najib dan DS Najib pulak patut lebih terBUKA untuk menDENGAR pendapat AHLI-AHLI UMNO di peringkat BAWAHan dan jugak RINTIHan RAKYAT MARHAEN.. UMNO TIDAK akan KUAT jika salah satu daripada PEMIMPIN atau AHLInya PINCANG.. Malangnya, keSEPAKATan ini telah diHANCURkan apabila SPESIS berOTAK LIBERAL tadi menguasai UMNO.. Jadik? Pemilihan AGONG UMNO nanti, pakat-pakat INSAFlah atau HILANG satu NEGERI lagi!

Wallahualam..       

7 comments:

Anonymous said...

bro, aku setuju dgn kau. masa pru12 dulu umno terduduk teruk. tak berani angkat muka pun. semua jadi mcm mati bini. senyap sunyi sepi. bila najib ambil alih, macam2 najib buat utk kembalikan semangat. penatlah najib buat kerja 24jam. tak senang duduk dia turun padang. yg pemimpin umno lain masa tu byk lg yg tak kebah2 semangat. ni umno dah dapat 88 kerusi pun nak salahkan najib. kena ingat undi kaum cina tak dapat sebab cina memang dah nekad tolak bn. jadi najib xboleh disalahkan. yg penting najib Berjaya naikkan undi melayu. Berjaya naikkan undi india. tingkatkan undi peribumi Sabah swak. so blogger umno tolonglah jgn jadi suara mcm anwar pula. nak jatuhkan najib mmg anwar tepuk tangan la. anwar yg gadai jawatan tpm pd kit siang. najib pula disuruh berhenti sbb tak dapat undi cina. pelik lah blogger umno.

Halim Yazid said...

Dah tak payah nak cover Najib lagi,Orang2 Melayu dah mula tunjukkan pendirian..Najib harus Berundur.

Kalau Najib still Jadi PM..Undi Aku untuk PRU-14 bukan untuk UMNO lagi.

Ingat,Najib yang Buat keputusan..bukan Punahsihat dia..kalau Punahsihat dia juga goblok..najib 2 kali ganda lagi goblok dari punahsihat dia.

Anonymous said...

Halim Yazid.. pencacai PR, Anwar yg kena undur sbb byk buat dosa dan kerosakan pd rakyat.. bukan Najib kena berundur tp ko tu yg kena ludah.. ckp pandai ape sumbang ko pd negara? Kalo xde pegi berambos jgn pandai2 nk komen soal Najib.

Anonymous said...

aku sangat setuju 500%

dlm UMNO telah lama DIKUASAI SPESIS KONTRAKTOR (badan Melayu Kepala BABI- pikir UMNO sbg alat utk dpt duit dan kongsi dgn Cina bila dpt projek)


cerdik pandai, org2 yg berotak saintifik, lari ke PR.. itu krn wadah itu ada dlm PR..

JURUTERA, SAINTIS dan DOKTOR semakin menJAUHi UMNO kerana SPESIS 'KOTRAKTOR' dan 'PeMAKAN KOMISEN' terlalu berMAHARAJALELA di dalam UMNO

SO APA TINDAKAN SKRG?

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Secara JUJURnya, NAIKkanlah siapa sahaja pun dalam UMNO selagi SIKAP kita sebegini UMNO tak akan ke mana-mana.. UMNOlah yang menCIPTA sendiri MUSUH-MUSUHnya pada HARI ini..

PEMIMPIN dalam UMNO buka TIDAK biasa diUJI.. DS Najib harus TAHU bahawa dia sedang diUJI.. Jika BETUL langkahnya dalam UMNO, UMNO akan KEKAL.. Jika SALAH, UMNO bakal tinggal SONGKOK.. Jadik, FIKIRkan BETUL-BETUL setiap langkah yang diambil..

Wallahualam..

Antihipokrit said...

Akhirnya balik kpd kepintaran seorang PM. Pintarkah seorang PM jika memilih PENASIHAT yang memusnahkan beliau? Walau apa pun taraf seorang penasihat tersebut, akhirnya yg buat keputusan adalah PM itu sendiri. Beliau harus tahu utk membezakan antara kepentingan nasional dan penasihat.

Aku ahli UMNO bhg Jerantut. So jgn tuduh aku macai PR pulak. DS Najib ni tak pernah diuji sbg pemimpin. Selama ini naik atas dasar PLAYSAFE. Maka dgn perlembagaan baru ini. Bukalah ruang untuk pertandingan. Baru boleh tahu, betul ke ahli UMNO suka kepada beliau atau beliau hanya syok sendiri?

Kenapa tak boleh kritik PM? Kalau dah dasarnya memang memenangkan Cina aja sampai kesampingkan Melayu, apa guna beliau menjadi Presiden UMNO?

Anda yang menggelarkan org lain sebagai pencacai PR jika berbeza pendapat merupakan org yg sakit sebenarnya.

yy said...

undi aku untuk BN kerana sayangkan Islam & Melayu, bukan untuk najib & rosmah.Najib adalah pemegang amanah, hamba kepada rakyat.Rosmah terlalu menyibuk hari2 muka keluar paper & tv, ramai yg meluat. Kesilapan terbesar Najib ialah terlalu membodek kaum Cina yg dah terang2 menolak BN sejak 5 tahun lepas. Aku ramai kawan Cina dari elit ke kuli.Mereka dibakar oleh sentimen,mau dpt lebih. kebebasan,kuasa politik macam Singapore.UMNO kena keluar dari comfort zone,kena naikkan ekonomi Melayu bawahan bukannya elit Melayu & Cina yg majoritinya dah kaya.Kena hapuskan sistem konsesi yg boleh buat untung atas angin jer.UMNO kena terapkan meritokrasi dikalangan Melayu,bukannya yg pandai bodek & cakap jer walaupun kelulusan tinggi.Kena kembali kpd nilai2 Islam supaya rasuah tidak menjadi budaya. Kalau Najib tak sedar sebelum PRU14 BN boleh bungkus awal akibat lompat parti.UMNO masih relevan tapi pernagai pemimpin & ahli yg jadikn dia tk relevan.

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS