DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Monday, August 31, 2015

58 TAHUN kita MERDEKA dari diJAJAH tetapi PEMIMPIN kita sendiri menuju kepada keDIKTATORan..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Apakah SISA SEMANGAT keMERDEKAan yang masih tinggal lagi pada HARI ini? Kita TANYAkan sedemikian kerana setelah meng'HIJACK' UMNO dan kerajaan untuk kePENTINGan diri sendiri, DS Najib dan para 'PenCACAI'nya cuba pulak meng'HIJACK' NEGARA untuk TUJUAN sedemikian..


CABARan yang diHADAPi oleh NEGARA pada kali ini bukanlah kerana ianya akan diSERANG oleh Siam atau Majapahit.. Apatah lagi nak diSERANG oleh mana-mana KUASA IMPERIALIS dari Eropah atau Asia Tengah.. Namun demikian, pemBENTUKkan seseBUAH NEGARA jugak meyaksikan bagaimana para PEMIMPIN mereka menyeleweng dan menjadi DIKTATOR yang KORUP.. NEGARA-NEGARA Afrika dan Asia BANYAK menjadik begini sehingga sekarang.. Apakah NEGARA kita jugak bakal jadi sedemikian? Jangan terKEJUT kerana TANDA-TANDAnya sudah ada..

DS Najib dalam UCAPan untuk AMANAT MERDEKAnya semalam telah berKATA seperti beriKUT..

"Suka saya ulangi di sini, sekali layar sudah dikembangkan, apabila sauh sudah dilabuhkan, pantang nakhoda dan anak-anak kapalnya berbalik haluan" ->KLIK<-

HE!HE!HE! Kita tak TAHUlah BANGANG atau BANGSAT mana yang menulis KATA-KATA berMADAH dan PUJANGGA sedemikian RUPA dalam TEKS UCAPan dia..Yang NYATAnya, memang takde mana-mana NAKHODA pun dalam DUNIA ini yang mampu meLAYARkan KAPALnya apabila SAUH telah diLABUHkan.. Mungkin kerana terlalu SYOK sendiri hingga meMALUkan diri sendiri, DS Najib HARAM tak SEDAR pun keSALAHan AYAT terSEBUT?


DS Najib seBENARnya sedang menuju kepada keDIKTATORan.. DIKTATOR dan KORUP adalah GANDINGan perKATAan yang SINONIM dan saling meLENGKAPi.. Dah NAMA pun DIKTATOR, dah tentu takdenya nak LEPASkan KUASA bila terBUKTI KORUP.. Kalau dah meLAKUkan keKORUPan pulak, dah tentunya ianya tak nak dikeTAHUi UMUM lalu kenalah HALANG sesiapa yang menDEDAHkannya.. Itulah SIFAT yang saling meLENGKAPi.. Jadik, kita MERDEKA daripada penJAJAHan, MAJU mengikut HALATUJU sendiri tetapi akhirnya kita diBELENGGU oleh kePIMPINan yang KORUP?


Apakah DAYA USAHA DS Najib dan para 'PenCACAI'nya untuk menyekat penDEDAHan keKORUPan dan USAHA untuk menjadikan dia DIKTATOR? 

  • MEMECAT TPM TS MUHYIDDIN DAN NAIB PRESIDEN DS SHAFIE APDAL YANG GUSAR DENGAN SEGALA PERSOALAN 1MDB YANG TIDAK TERJAWAB HINGGA MENJEJASKAN PARTI?
  • MEMBERHENTIKAN SIASATAN PEGUAM NEGARA, POLIS DAN BANK NEGARA BERHUBUNG KEMASUKKAN RM2.6 BILION KE DALAM AKAUN PERIBADINYA?
  • MENGARAHKAN JENTERA UMNO DAN KERAJAAN BERBOHONG PASAL RM2.6 BILION TADI DENGAN ALASAN DERMA PAK ARAB?
  • MENGHENTIKAN TERUS SIASATAN PAC TERHADAP 1MDB DENGAN RASUAH JAWATAN DALAM KABINET
  • MENYALAH-GUNAKAN MEDIA KERAJAN DAN PARTI UNTUK MELINDUNGI SKANDAL 1MDB DAN AKAUN PERIBADI RM2.6 BILIONNYA
  • MENGHALANG AHLI-AHLI UMNO DAN KERAJAAN MENUNTUT PENJELASAN BERHUBUNG 1MDB DAN AKAUN PERIBADINYA


  • MEMBURUKKAN TUN DR. MAHATHIR YANG MARAHKAN DIA KERANA KEKORUPANNYA SENDIRI
Sudah tentu seorang DIKTATOR yang KORUP TIDAK akan berTINDAK sendirian tanpa 'PenCACAI' di belakangnya.. Mereka inilah penJENAYAH seBENAR yang patut diTANGKAP dan diHADAPkan keMUKA pengADILan kerana mengKHIANATi NEGARA.. Mereka berKUASA seolah-olah kerajaan dalam kerajaan..



IRONInya, keSALAHan-keSALAHan seperti inilah yang menjadi peMANGKIN kepada BERSIH 4 semalam.. Siapa yang menyimbah MINYAK kepada BARA API seBENARnya? Malangnya, para 'PenCACAI' DS Najib masih cuba menyembunyikan HAKIKAT seBENAR dengan mengALIHkan ISU pulak seperti beriKUT..


HE!HE!HE! HEBAT sungguh 'PenCACAI' DS Najib cuba meMAINkan SENTIMEN perKAUMan apabila menyedari TAKTIK mereka sudah tak jadik.. Apa yang mengHAIRANkan jika KAUM 'AH-Beng' ini menjadi PENYOKONG DAP La'anatullah sekalipun? Kalau TAKUT sangat, kenapa tak HARAMkan aje DAP La'anatullah sekaligus? MCA dan Gerakan pun dah LAMA dah berSEKONGKOL dengan DAP La'anatullah ini tapi SENGAJA diSEMBUNYIkan oleh para 'PenCACAI' ini..

Ya.. Para 'PenCACAI' ini TAKUT kerana IKON NEGARA seperti TUN DR. Mahathir jugak telah berada dalam BERSIH 4 ini walaupun beliau secara jelas menyatakan TIDAK menyokong BERSIH 4 kecuali hanya MAHUkan DS Najib diJATUHkan.. Sudah tentu para 'PenCACAI' keHABISan MODAL untuk meLAGA-LAGAkan TUN DR. Mahathir dengan RAKYAT..


KAH!KAH!KAH! Takat seorang dua 'PenCACAI' meLALAK pun nak diKECOHkan? Mungkin kita patut TANYA balik kat 'PenCACAI' tuh apa yang dia BERANI BUAT terhadap TUN DR. Mahathir? Tak MALU ke DS Najib tuh sedang meng'HIJACK' UMNO yang mana AHLI berNOMBOR '1' ialah TUN DR. Mahathir sendiri? TUN DR. Mahathir langsung TIDAK KEKOK untuk berHADAPAN samada dengan KAWAN atau pun LAWAN.. Beliau bukanlah seperti DS Najib yang TAKUT untuk bagi penJELASan tentang ISU-ISU 1MDB walaupun dalam #NothingToHide di PWTC sendiri..

Jadik? Kita sudah 58 TAHUN MERDEKA.. Kita MERDEKA dan berkerajaan sendiri tanpa BANTUan ASING sejak sekian LAMA.. Kecuali DS Najib sendiri yang meng'HIRE' beBERAPA orang ASING untuk JAWATAN TINGGI dalam kerajaan di JPM dan pelbagai AGENSInya.. Kita sudah ada LANDASAN untuk menuju keMAJUan tetapi kita telah diPESONGkan oleh DS Najib dan para 'PenCACAI'nya seperti di atas demi kePENTINGan diri mereka sendiri.. BerMAKNAkah kita MERDEKA pada HARI ini sedangkan kita semakin menuju kepada keDIKTATORan? 

Wallahualam..

15 comments:

Anonymous said...

MAHATHIR PERLU LETAK JAWATAN. AMAT MEMALUKAN. KEPADA PEMBACA, SILA KAJI DULU SETIAP BERITA YANG DIPEROLEHI. JANGAN JADI BARUA DAP.

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

KAH!KAH!KAH! BANGANG amendenya kamu nih? Dia dah LETAK JAWATAN sejak 2003 lagi? MABUK KETUM ke kena PUKAU dengan RM dah nih?

Wallahualam..

Anonymous said...

Saya sehati sejiwa dengan Tun M. Hidup Tun M. Aamiin....

(Saya benci Pakatan Rakyat terutamanya DAP. Jadi, kepada pembodek-pembodek Najib,sekiranya saya tak sokong Najib, tak bermakna saya pro-Cina kerana yang kuat membodek Cina sebenarnya ialah Najib himself. So, tak payahlah nak maki-maki kat saya, ok).

Anonymous said...

dah melalut dan meroyan anon 4.16 nie..

Anonymous said...

bila najib nak undur ni
hari kebangsaan tahun ni pun aku tak ada mood nak layan disebabkan iklan najib berulang2 kat tv

Anonymous said...

Bugis got the chick to call people names :-

1- Haram Jadah
2- Bangang
3- Bangsat
4- Sekor

Is this a leader with high esteem or with contempt???

UMNO members will need to do better than this or you will be scorned and cursed for generations to come for not doing anything to right what is extremely wrong with this ONE clown at the top!

Anonymous said...

Najib dah pakat kemas barang dah.. Hanya beberapa malam lagi kot tidor sebagai pm...

Anonymous said...

DSN dan yg sewaktu dengan nye behaving cam Commie. Tapi Commie lagi tinggi prinsipnya dari DSN. Sekurang2nya dorang tak la guna agama utk raih sokongan. Kalau dahlah guna prinsip Cash is King, tak payahlah berpura-pura warak. Dah berkali2 menipu. Penipu!

Anonymous said...

Kita kena gesa UMNO tukarkan Presiden depa. Jahanam Melayu kalo dia terus mimpin. UMNO/BN akan kalah PRU14 kalo dia terus mimpin. Habis le kuasa Melayu di Malaysia nih di buat Najib.

Anonymous said...

Keadaan lintang pukang sekarang. Bukan aje diktator, hak dan kepentingan Melayu tak di majukan dgn pesat, cuba nak ambik hati Cina DAP, buang ISA, nyaris buang Akta Hasuan yang lindung hak dan kepentingan Melayu dalam Perlembangan. Menarut bebenor Najib tuh.

Anonymous said...

Baca lah apa bekas Naib Pengerusi DAP Tengku Aziz kata pasal Cina Bersih keparat nak menyakitkan hati Melayu spt di komen yg aku salin nih:

This is a good piece by the former DAP Vice Chairman and now MACC adviser Tunku Aziz in NST. He describes the mostly Chinese-attended Bersih 4 rally as “a manifestation of Chinese disdain for the Malays” and as “a calculated attempt to hurt Malay feelings on Merdeka Day.”

“I have no intention of being politically correct when I say that it is obvious that this undeniably Chinese funded and organised demonstration had chosen carefully the dates to flex their muscles and to show their complete and utter disdain for an event of great emotional and spiritual significance for millions of Malays.

“That the Chinese have never identified with Merdeka through our 58 years of independence is not in dispute. That is their right.”

Tengku Aziz should know – he was with the DAP for a few years. But I disagree it’s their right. As citizens, they should. Even must. Otherwise they should look for other pastures.

“But this provocative and racially insensitive act is arrogant by any reckoning and something that I will long remember as a deliberate challenge to Malay sentiments and sensitivities,” he wrote. His full commentary was published to day.

Anonymous said...

Diktator tak khuatir sangat. Yang paling bnci ia lah Pengkhianat Bangsa dan Negara.

Tak gesakan hak, kepntingan dan kemajuan Melayu, lebihkan kepentingan kaum lain makna pengkhianat bangsa. Majukan pendirian CASH IS KING, sekat siasatan 1MDB dan RM2.6 bilion makna pengkhianat negara.

Anonymous said...

Aku tak tau pemmpin diktator ke, yang di rumah dia diktator.

Aku terbaca mcmcm. Termasuk nasi kangkang, dukun itu, Mak Nujum ini, Bomo Momo..............

Ramai oang kata selagi ada FLOM, akan terus FLOP. Sekang, nak kasi ucapan kat Persidangan Anti Korapsi di minggu ini pun dah tak berani - ngarut, PM tukar jadual nak kasi ucapan sebab Bersih dedahkan mcm mcm tahi.

Anonymous said...

jangan nak mcm pariah le wei.......kalo dah pondan tu, pondan juga le...........nk nunjuk kuat konon.....apa kuat nya nak mcm diktator.......kalo korea utra ada bom nuklear lain le.......

Anonymous said...

Ini lah Malaysia. Penuh dengan pengampu Najib. Tak ada siapa yg berani mencabar Najib. Kalau ada yg cuba2 pasti dapat bala. Ahli umno yv cuba heret Najib ke mahkamah terus hilang keahlian. Ketua Bahagian yg persoal 1 MDB terus dimufliskan. Diktatornya umno dibawah kerajaan Najib.

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS