DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Thursday, June 06, 2013

Baru MENANG 88 kerusi PARLIMEN aje, ahli-ahli UMNO dah kembali kepada PE'EL BURUK mereka?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

KAH!KAH!KAH! Ahh.. SUDAH.. NAMPAKnya UMNO sudah menjadik seperti KELAB EKSKLUSIF yang diMONOPOLI oleh ELITis yang berOTAK LIBERAL pulak dah.. Sebelum ini kita memilih untuk berDIAM diri dahulu walaupun ada beBERAPA juruBLOG menyindir DS Najib KONONnya dia TIDAK mahu JAWATANnya diperTANDINGkan.. Walhal setakat ini DS Najib sendiri pun TIDAK pernah memBUAT kenyataan samada untuk memPERTAHANkan JAWATANnya atau pun untuk mengHALANG mana-mana 'PAK KADOK' berTANDING meLAWANnya pada pemilihan UMNO nanti? Tak sangka penDIRIan Pemuda UMNO pun 2X5?

JuruBLOG yang mengecam dan menyindir DS Najib kali ini NAMPAKnya perlulah jugak meLAKUkan perkara yang SAMA terhadap Pemuda UMNO? Malah, yang AIBnya tuh, Naib KETUA Pemuda UMNO sendiri yang berIYA-IYA tak MAHUkan JAWATAN KETUA Pemuda UMNO itu diperTANDINGkan pada pemilihan UMNO?

"Kita tidak boleh membuat ketetapan untuk orang lain untuk menawarkan diri tetapi kita telah melalui proses kepimpinan bersama selama hampir lima tahun dan kita dapati bahawa perjalanan pilihan raya ini telah disumbangkan oleh Pemuda di bawah kepimpinan beliau. Saya harap di peringkat akar umbi tanpa kita menyekat semangat demokrasi dalam parti, kita hanya ingin berkongsi pandangan dan pengalaman kita bersama dan kita rasa Khairy sesuai untuk mengisi jawatan tersebut, malah usianya juga masih muda untuk menjayakan agenda kita untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14," ->KLIK<-

KAH!KAH!KAH! Apa sudah jadik dengan UMNO? Apa sudah jadik pulak dengan para juruBLOG yang 'RALIT' dok mengKRITIK kePIMPINan ATASan tetapi pada MASA yang SAMA buat-buat PEJAM MATA pulak terhadap kePIMPINan Pemuda UMNO? Kalau DS Najib diKRITIK kerana PRESTASI BN yang MEROSOT pada PRU-13 lalu, apakah DALIL untuk mengatakan Pemuda UMNO ini TIDAK begitu?


Yang KELAKARnya tuh, Naib KETUA Pemuda UMNO sendiri yang menyarankan sedemikian? Kita nak TANYAlah Naib KETUA Pemuda UMNO nih, apa yang kamu 'GABRA' sangat nih? MINTAK MAAFlah kalau kita KATAkan PEMIMPIN dari Johor yang pegang JAWATAN dalam Pemuda UMNO nih selalunya TIDAK ber'TELOQ'! Tak PERCAYA? Cuba TANYA kat MANTAN Ketua Pemuda UMNO dan MENTERI KDN dari Johor yang kini menjadik Naib PRESIDEN UMNO! Ohh.. KESIANnya orang Johor.. Kalaulah DATO Onn dan TUN Dr. Ismail masih HIDUP, MAHUnya diSUMPAH-seranah para PEMIMPIN Johor yang TIDAK ber'TELOQ' ini! HE!HE!HE!

Anda SEMUA TAHU bukan apa yang berlaku semasa pemilihan JAWATAN KETUA Pemuda UMNO pada TAHUN 2009? Aiseh.. Takkan dah LUPA pulak..


- Kalau PRU-13 SPR diFITNAH KONONnya ada 'BLACKOUT', pemilihan KETUA Pemuda UMNO jugak ada 'BLACKOUT' yang lagi 'REAL' semasa pengiraan UNDI!

- Kalau DAP La'anatullah dan PKR diKATAkan MENIPU dalam pemilihan PARTI masing-masing, begitu jugaklah pemilihan KETUA Pemuda UMNO pada MASA itu dengan DRAMA POLITIK WANG yang TIDAK mungkin diLUPAkan..

- PenCALONan di peringkat CAWANGAN dan BAHAGIAN menyaksikan 'BOSS' Pemuda UMNO memPUNYAi penCALONan paling SEDIKIT berBANDING dua LAWANnya tetapi BERJAYA meMENANGinya kerana KORUPnya PERWAKILAN Pemuda UMNO di PWTC..

Jadik? Apakah JUSTIFIKASI untuk Naib KETUA Pemuda UMNO ini menidakkan HAK ahli-ahli UMNO di peringkat AKAR UMBI bagi memilih 'BOSS' mereka? Ini ke DEMOKRASI yang dalam UMNO? Apa BEZAnya dengan MUSUH mereka?


IRONInya, 'BOSS' Pemuda UMNO pulak diKATAkan menyokong agar JAWATAN PRESIDEN dan Timbalan PRESIDEN UMNO TIDAK diperTANDINGkan.. HE!HE!HE!

"Kedua-dua mereka perlu dikekalkan untuk meneruskan usaha transformasi dan memperkukuh lagi Umno, termasuk untuk menghadapi pilihan raya umum (PRU) akan datang. Oleh itu, adalah lebih penting untuk kita terus berusaha memperkukuhkan UMNO dan memastikan ia memperoleh keputusan lebih baik pada PRU14 dan tidak terlibat dengan masalah dalaman parti," ->KLIK<-

KAH!KAH!KAH! Kita TIDAK TAHU bagaimana anda 'READ between the LINES' untuk kenyataan 'BOSS' Pemuda UMNO ini.. Apa yang kita NAMPAK ialah, 

"Kau JANGAN KACAU keDUDUKan aku, aku pun tak akan KACAU kau," 


HE!HE!HE! Tak LARAT dah kita nak GELAK.. NAMPAKnya 'BOSS' Pemuda UMNO dengan MUKA TIDAK MALUnya SENGAJA menempelkan diri KONONnya DS Najib BERJAYA menambah kerusi PARLIMEN milik UMNO kerana USAHA mereka.. Yang LAWAK tuh, takde pulak Pemuda UMNO mengaku keGAGALan mereka menarik SOKONGan golongan MUDA Melayu/ISLAM di KL, Selangor dan Pulau Pinang kepada UMNO? UMNO dah 'MATI' di sana kerana keGAGALan DS Najib seorang ke? 'BOSS' Pemuda UMNO yang GILA 'GLAMOUR' tuh buat apa? KAH!KAH!KAH!

Seharusnya anda yang BACA BLOG kita ini NAMPAK apa yang diMAKSUDkan dalam kenyataan oleh TUN Daim dan TUN Dr. Mahathir yang SENGAJA diTAFSIRkan oleh sesetengah pihak untuk mengHUKUM DS Najib.. ->KLIK<-


DS Najib memang ada SALAHnya kerana terlalu PERCAYAkan MULUT orang berBANDING memastikan sendiri sesuatu perkara.. Namun, apa yang lebih diTEKANkan oleh keDUA-DUA TUN ini ialah PE'EL BURUK ahli-ahli UMNO sendiri yang mengGUNAkan PARTI sebagai PLATFORM untuk mengejar keDUDUKan dan keMEWAHan.. Kalau SEMUA ahli-ahli UMNO berpegang TEGUH kepada OBJEKTIF perJUANGan PARTI, agak-agak UMNO akan KALAH ke di Selangor dan KL tuh?

Wallahualam..           

7 comments:

Anonymous said...

Saya setuju dengan pandangan tuan disini. Apa salahnya semua jawatan dipertandingkan seperti yg sepatutnya mengikut perlembagaan parti kan? Kenap apulak nak dijustifikasikan dengan pru14?

Susahlah macam ni. Tak ikut aturan langsung makhluk2 yg pegang jawatan ni semua. Almaklumlah jawatan parti dan jawatan kabinet tu adalah nyawa mereka kan, sebab itulah satu2 kerjaya mereka kan. Dari umur muda dah pegang jawatan politik mesti nak junjung sampai umur 70 kan. Bagi kat mereka jelah jawatan2 tu lepas tu sambung anak beranak mereka pula.

Dah tak guna cakap apapun kat ketua2 dalam parti ni.

Baik bagi balik tampuk pentadbiran negara dan negeri kepa YPDA dan Raja2 Melayu lagi aman dan mudah cara pemerintahan kerajaan. Bagi kat keturunan hamba sahaya ni jadi huru hara peraturan terus haru biru kacau bilau tradisi, adat dan adab.

Anonymous said...

semua jawatan perlu dipertandingkan. biar seluruh perwakilan yang semakin ramai skrg ini tentukan. najib gentleman ubah system pemilihan dgn beri lbh ramai yg mengundi. tapi yang menggelabah kj plak apa hal? kj sbg ketua pemuda gagal tangkis serangan fitnah pembangkang di media cyber dll. unit cyber pun tak bermaya untuk beri penerangan dan fakta. pemuda gagal daftar 50% melayu terutama org muda utk daftar pengundi. kj gagal.

ariffin said...

SETUJU biar diadakan pertandingan semua peringkat.Kalau perwakilan dan ahli akar umbi dah meluat melihat DS Najib yang terlalu nak jaga hati cina,apa salahnya kita tukar dengan orang lain..Pemuda pun dah hilang taring utk bersuara menentang kempen jahat para pembangkang.Kecewa ...

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

KePIMPINan UMNO sebenarnya macam PIRAMID.. Kalau PUNCAKnya diRUNTUHkan, PIRAMID itu TIDAK akan menjadi BESAR dan TINGGI untuk berSAING dengan PIRAMID-PIRAMID lain..

Kalau BAWAHnya diRUNTUHkan pulak, memang HANCUR terus PIRAMID itu.. Jadik, kita boleh FAHAM jika ada pihak TIDAK mahu JAWATAN 'ATAS' tuh diperTANDINGkan kerana KHUATIRkan perPECAHan seperti sebelum ini..

Tapi kalau takat peringkat BAWAHan macam Naib PRESIDEN, Ketua PEMUDA, Ketua WANITA dan Ketua PUTERI tuh tak diperTANDINGkan, NAMPAK sangatlah macam nak jadikkan UMNO tuh KELAB EKSKLUSIF golongan berOTAK LIBERAL 'Members ONLY' aje..

Apa pun terSERAHlah kepada 124 RIBU ahli yang akan memilih.. 124 RIBU tuh kira-kiranya dah boleh dapat DUA kawasan PARLIMEN dah tuh.. HE!HE!HE!

Wallahualam..


Anonymous said...

Ini punca sebenar UMNO menjadi semakin lemah! Blogger pro UMNO macam u bantai pembangkang...kemudian bantai orang parti sendiri. Nak membina parti konon....tapi membabi buta bantai orang parti yang tak disukai. Benda baik yang dibuat dipadamkan, benda2 buruk lama yang lemah fakta diulang2 berkali-kali.
Selamat lah korang....tolong buat kerja2 pembangkang

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Err.. Benda2 BURUK lama yang LEMAH FAKTA? Apa tuh?

BerSALAH kerana mengAMALkan POLITIK WANG tetapi diBENARkan berTANDING? KAH!KAH!KAH!

Benda BAIK? Apa dia? BerDEBAT? Kalau tak berDEBAT? UMNO LEMAHla? Menang DEBAT tuh UMNO tak HILANG Selangor dan pengUNDI MUDA la?

Atau mungkin benda BAIK tuh terMASUKlah menjadi pemBAWAK PASSPORT kepada 'BOSS' PKR bila dia diBEBASkan dari JEL Sungai Buloh dahulu? Yang tuh ke? HE!HE!HE!

Wallahualam..

Anonymous said...

if x di londeh di blog nk beritahu pd kau ke?hehe..agak2 la kalo iye pun..pemimpin umno if x vokal utk agama dan bangsa kita perlu tukar..apa perlu negara maju hasil ekonomi milik pendatang.. gerakan anak muda pulau pinang..

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS