DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Sunday, September 20, 2015

PerJUANGan memBELA UMAT Melayu/ISLAM sudah TIDAK lagi SUCI apabila PENYANGAK dan PEMIMPIN KORUP UMNO meROSAKkannya..

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Sejak dahulu lagi kita SEMUA telah diAJAR dengan SEJARAH keJATUHan KeSULTANan Melayu Melaka ke tangan Portugis.. Ada BANYAK TEORI berTULIS atau pun menerusi FILEM tentang SEJARAH keJATUHannya tetapi SEMUAnya berPUNCA daripada keANGKUHan pemerintahnya pada MASA itu iaitu SULTAN terAKHIR, SULTAN Mahmud Syah.. 


HE!HE!HE! Kita bukanlah ingin menjadik pengKRITIK FILEM pulak.. Namun demikian, itulah dia apa yang diperLIHATkan bagaimana PEMIMPIN Melayu/ISLAM yang boleh LEKA diBUAI keMEWAHan dan diSELUBUNGi pulak dengan keANGKUHan boleh menSIA-SIAkan KUASA yang ada padanya demi memuaskan NAFSU mereka sendiri..

BANYAK ALASAN daripada 'PenCACAI' DS Najib mengatakan bahawa keDUDUKan UMAT Melayu/ISLAM pada HARI ini terANCAM dan perlunya ada HIMPUNan seperti HIMPUNan BAJU MERAH untuk menunjukkan bahawa UMAT Melayu/ISLAM masih berKUASA di NEGARA ini.. 


Walaupun para 'PenCACAI' berMATI-MATIan cuba menunjukkan HIMPUNan sebegini diGILAi RAMAI oleh UMAT Melayu/ISLAM, tetapi FAKTA keHADIRan dan GAMBAR yamg ada terNYATA sekali memBUKTIkan sebaliknya..


SOALnya, apakah yang mengANCAM UMAT Melayu/ISLAM di NEGARA ini pada HARI ini? Apakah ada keperluan untuk mengHERET UMAT Melayu/ISLAM kerana PROVOKASI sebegini oleh para 'PenCACAI DAP La'anatullah semasa HIMPUNan BERSIH 4 sebelumnya?


Ya.. Dari satu SUDUT memanglah perBUATan sedemikian KURANG AJAR.. Namun begitu, NEGARA ini ada SISTEM PerUNDANGannya sendiri untuk menangani perkara sedemikian.. Malah, Lebai-Lebai PAS dan para PAKCIK dan MAKCIK dalam UMNO sendiri boleh aje meLEPASkan keMARAHan kepada mana-mana PUAKA di bawah ini secara berHADAPAN kerana MARAHkan GAMBAR PEMIMPIN mereka diPIJAK sedemikian.. 


OKlah.. Kita nak TANYA BALIK kepada SEMUA.. Apakah GAMBAR PEMIMPIN UMNO itu diPIJAK dan diperSENDAkan kerana dia memPERJUANGkan kePENTINGan UMAT Melayu/ISLAM selama ini? Apakah kerana PEMIMPIN UMNO itu mengangkat MARTABAT UMAT Melayu/ISLAM ke tahap terTINGGI hinggakan para PEMIMPIN DAP La'anatullah DENGKI lalu mengarahkan 'PenCACAI' mereka memijak GAMBAR PEMIMPIN UMNO itu semasa HIMPUNan BERSIH 4? Mungkin kita patut INGATkan semula apa yang telah diLAKUkan olehnya seBAIK sahaja dia jadik PM pada TAHUN 2009 dahulu..


HE!HE!HE! Siapakah yang meMANSUHkan EKUTI 30% untuk KAUM Melayu/BUMIPUTERA seperti di atas seBAIK sahaja jadik PM pada TAHUN 2009? Siapakah yang memBUKA seLUAS-LUASnya RUANG di dalam GLC-GLC di NEGARA ini sehinggakan 'MAT SALLEH', Pak ARAB dan India BENUA diBERIkan tempat dan JAWATAN TINGGI di dalamnya hinggakan RAKYAT sendiri terpinggir dan hanya jadik KULI BAWAHan di dalam GLC-GLC terSEBUT?


HE!HE!HE! Siapakah pulak yang memBERIkan pengIKTIRAFan kepada DASAR VERNAKULAR perSEKOLAHan yang hanya WUJUD di NEGARA ini sahaja? Siapakah yang mengHINA SISTEM penDIDIKan berASASkan satu SEKOLAH sedangkan SEMUA MAKLUM bahawa seluruh NEGARA di DUNIA ini mengAMALkan SISTEM perSEKOLAHan sebegini?


PenJENAYAH apabila diBERIkan KUASA sudah tentu TIDAK MAHU dirinya diHADAPkan atas TUDUHan JENAYAH.. Mungkin sebab itulah ISA dan ORDINAN DARURAT diHAPUSkan dengan ALASAN KONONnya nak JAMIN HAK ASASI manusia dan nak diLIHAT lebih LIBERAL.. HARI ini kita meLIHAT bagaimana JENAYAH ada yang diLAKUkan TERANG-TERANGan dan diRAKAM oleh pelbagai CCTV dan diSAKSIkan oleh begitu RAMAI orang lagi.. SEMUAnya berPUNCA apabila PEMIMPIN UMNO/BN ini sendiri yang BANGANG mengGALAKkannya menerusi peMANSUHan AKTA-AKTA terSEBUT!


Walaupun mereka MAJORITI, takdelah RAMAI mana pun UMAT Melayu/ISLAM mampu berMEWAH-MEWAHan ber'SHOPPING' di London, Paris atau New York.. Dapat ber'SHOPPING' di AEON atau pun sekali-sekala di KLCC pun dah UNTUNG dah.. Siapakah yang paling terJEJAS dengan pengenalan CUKAI GST? Kita sebagai UMAT Melayu/ISLAM jugak.. Yang ASALnya dari golongan menengah, penDAPATan CUKUP untuk TANGGUNG keluarga seBESAR 5 orang dah terus jadik golongan berpenDAPATan RENDAH selepas GST diperKENAlkan.. GST hanya seMATA-MATA untuk menunjukkan HARGA BARANGan di NEGARA ini SAMA dengan HARGA BARANGan di Tokyo, New York atau Paris!

UMAT Melayu/ISLAM patut berTANYAkan kepada diri sendiri.. Apakah NASIB mereka lebih BAIK atau lebih BURUK selepas DS Najib menjadik PM? Apakah UMAT Melayu/ISLAM bakal menjadik BANGSAT tanpa REJIM DS Najib atau pun sememangnya sekarang ini pun sudah menjadik BANGSAT?


IRONInya, apabila ada PIHAK meLUAHkan keMARAHan dan keKECEWAan dengan keGAGALan dan keBANGANGan REJIM DS Najib ini, PANTAS pulak diDALIHkannya dengan DALIL sebegini.. KONONnya menolak pemerintahan PEMIMPIN UMAT Melayu/ISLAM oleh beBERAPA PENYANGAK di dalam UMNO yang diBELA oleh PEMIMPIN yang KORUP..


UMAT Melayu/ISLAM perlu mengUBAH PARADIGMA yang meROSAKkan ini kerana perJUANGan untuk memBELA dan meMARTABATkan kePENTINGan UMAT ini sedang diROSAKkan oleh PENYANGAK dan PEMIMPIN yang KORUP di dalam UMNO ini sendiri.. Apakah ini yang diperJUANGkan oleh UMNO?


HE!HE!HE! Bila keKORUPan dah terBONGKAR, PANDAI pulak dia memperGUNAkan ISTILAH perJUANGan Melayu/ISLAM untuk meRAIH SIMPATI bagi menutup keSALAHannya? Cuba anda LIHAT sendiri dalam GAMBAR di bawah, selain daripada AHLI keluarga dia sendiri, BERAPA RAMAIkah MUKA Melayu/ISLAM yang berSEKONGKOL dengan dia?


Ohh.. Tak boleh diperSOALkan.. Sudah ada peLINDUNG keKORUPan yang sanggup menyalah-GUNAkan KUASA untuk mengHALANG daripada JAWAPAN dikeluarkan..


KEMARUK dan GELOJOH sangat nak jadik PM dah tu.. KeKORUPan silih berGANTI, NEGARA kita semakin HANCUR.. PerJUANGan UMAT Melayu/ISLAM entah ke mana.. UMAT Melayu/ISLAM bakal meREMPAT dan menjadik BANGSAT di BUMI sendiri..

Wallahualam..

27 comments:

Anonymous said...

you DAPigs puppet for sure

Anonymous said...

Mungkin ramai,tak sedar dia PM yg mencatat sejarah tersendiri.1.Dia PMpertama yg berani memansuhkan ISA ,ORD DARURAT dan hampir hampir mengeTONGSAMPAHkan AKTA HASUTAN.yg tidak pernah di usik oleh mana mana PN sblm dia.2. Dia mencatat sejarah sbg PM pertama yg pakai nama cina dan pukul gendang cina,demi nak undi cina last last PRU 13 dia di ludah kuyup oleh cina

Anonymous said...

Sebenarnya lebih separuh orang Melayu akar umbi yg sokong umno tidak menyokong najib.Najib rasa dia disokong sebab di sekelilingnya penuh dengan kaki2 bodek di setiap peringkat kepimpinan umno dari ketua bahagian sampailah ke naib presiden.

Najib seorang yg liberal,langsung tak ada semangat Melayu pun.Dasar2 kerajaan najib semuanya menjurus ke arah liberalisasi.Betul,najib hanya memperalatkan semangat Melayu untuk kelangsungan hayat politik dia.Bila sudah terdesak untuk meraih sokongan tiba2 najib jadi ultra Melayu yg terang2 merupakan sekadar lakonan saja.Tampak sungguh janggal dan sumbang lakonan najib.

Anonymous said...

l love pm..kah kah.kah,last last i hate pm....padan muka,populariti pm jatuh menjunam, bukalah fb dia,banyak yg minta dia undur. Mulau2 suruh siasat 1mdb, nak menyedapkan rakyat, lepas tu,team yg menyiasat kena pecat,ditukar dan ditukar jawatan.Sekarang siasatan tergantung tak bertali..dia fikir rakyat akan melupakan..orang yg buat laporan polis kini ditahan. Suka2 buat undang2 sendiri. Sekarang FBI nak siasat, harap2 FBI serious dgn siasatan ni..padan muka. Harap2 FBI dapat bukti, tangkap sekali cina tembam dan 2 ekor lagi yg menyorok. Nak harapkan igp, hampeh....

Anonymous said...

ada orang suka ada orang tak suka...apa2 pun negara kita ada undang2 ye.
kalau tak suka ...masa PRU seterusnye nanti jangan undi dia....kenapa sampai nak panggil orang luar masuk campur tangan?
macam sendiri takde maruah diri...bangga bila FBI nak siasat.
memfitnah, menghina...dia ada anak2 ...apa perasaan korang kalau bapak korang di hina macam ni.
niat dia nakmembangunkan malaysia dan nak menyatu kan rakyat malaysia..salah ke?
orang bising pasal gst tapi masih mampu makan mewah ....shopping mall yang berlambak ni sentiasa jer penuh dgn umat manusia...
rakyat makin kurang ajar ,tak kenang budi , berlagak pandai...kalau tanya pasal 1MDB haram tak tau.
Insaf lah korang....

Anonymous said...

dah tersepit, buat2 lah melayu bersatu..dulu kasi muka dgn cina, bulat2 kena tolak,masih juga terhegeh2..

Anonymous said...

orang yg buat laporan polis pula kena tahan reman. Dia suruh siasat, tup tup team yg menyiasat kena sack , ditukar jawatan, dll. Suka2 buat udang2 sendiri. Sekarang siasatan tergantung tak bertali. Ini bukan soal politik, kes ini melibatkan berjuta2 ringgit.
Memang ada hanky panky dlm soal jual beli, pelaburan dan komisen. Ianya juga melibatkan foreign banker, sudah tentu pihak luar boleh masuk campur.

Anonymous said...

Nonsense and uncreditibility. Please dont joke....

Anonymous said...

nak selamatkan umno,selamat kan najib..kah..kah..kah..

Anonymous said...

524.. you ROSmah pepet for sure

Anonymous said...

1048.. ' nonsense and uncredibilty '.. are you referring to ah jib gor??!!..

p/s: uncredibility ??.. is that a word in english..please ..it is joke!!

Unknown said...

Nak tunggu PRU14 baru nak jatuhkan Najib!!! Masa tu Najib dah ubah mcm2 undang2 untuk membolehkan dia terus berkuasa...nak turunkan, mesti la sekarang...

Anonymous said...

536,

Sokong apa ko kata.

Anonymous said...

1100,

Sokong apa ko kata juga

Othman Ahmad said...

TS Zetty Aziz dalam sindir Bugis pukul Jawa pun mengaku selagi kemelut/skandal 1mdb tidak dituntaskan, selagi itulah Ringgit akan terus kuncup macam duit cap pisang zaman Jepun.

Dalam pada itu heran bin ajaib...kenapa media mainsteam khususnya tv3 suku tidak menyiarkan berita berkenaan, serta berita berikut yg turut sensasi & penting.........
1. Mahkamah Tinggi mengarahkan Najib membela diri saman Puan Anina berhubung duit RM2.6 billion yg depositkan ke dalam akaun peribadi Najib.
2. Mahkamah Tinggi juga mengarahkan Najib memfailkan affidavit jawapan terhadap permohonan Puan Anina membekukan harta/aset Najib.
3. Mahkamah juga menolak arahan Mat Zahid di atas kegopohan & syok sendiri beliau melanggar prosedur ketika menggantung penerbitan majalah "The Edge Weekly". Tak malu ke Zahid...macam mana dia nie dapat jawatan TPM...???

Kelihatan jerebu yg memuramkan negara pun mulai pudar & ikut bersahabat dgn rakyat yg tertindas & tertipu oleh penguasa2 yg tidak amanah & salah guna kuasa.

Satu dunia kini memerhatikan skandal yg berpunca dari cetusan slogan Najib Satu Malaysia dan 1MDB yg entah apa-apa.....!!!!!!!

Anonymous said...

Tapi memfitnah tu amat besar dosanya. Dahlah gitu bersekongkol pulak dengan pemfitnah2 tegar dari barat. x cukup itu, jaja 1 dunia fitnah tu sehingga ketahap nak jumpa FBI panggil Amerika masuk campur. Ini kerja lebih teruk dari segala2nya. Dahlah jadi penderhaka kepada negara panggil penjajah pulak datang. Agak2nya dah bersediakah nak jadi macam Irak, Syria, Mesir dan yg sewaktu dengannya? Beginilah, semuanya pun maknusia yg x maksum. Semua ada silap. Berdamailah sebelum terlambat, sebelum negara jadi kucar kacir atau sebelum dikuasai oleh pihak berhaluan zionis. Cuba admin usahakan perdamaian.

Anonymous said...

Kalo tak korap ngapa tak cakap dari sapa dan utk apa RM2.6 bilion tuh?

Apasal tarak jawab sampai sekarang pun? Apasal bila berita mula mula keluar, diam je, dah beberapa lama baru cakap.

Dan bila cakap, apasal ha nya kata "Saya tak pernah ambik duit untuk keuntunga diri sendiri"?

Apasal sampai sekarang tak kata apa lagi?

Anonymous said...

Cakap fitnah memfitnah. kalau tak jawab banyak soalan yang Tun Madey dll rakyat biasa, mana tak orng spekulasi mcm mcm.

Bila orang spekulasi, apasai kata memfitnah?

Pastu, yang kuncu kuncu dia kata mcm mcm bercanggah, tak selari tuh, tak memfitnah ke? Sorang kata RM2.6 bilion utk lawan Al Qarda, sorang lagi kata utk lawan ISIS, ada plak yang kata ytk lawan DAP.

Apa daaaaa

Anonymous said...

Admin ni lebih Zionis daripada Zionis untuk menjatuhkan pemimpin Melayu.

Anonymous said...

HARGA ROKOK DINAIKKAN SECARA MELAMPAU SEBANYAK RM3.20, DARI RM13.80 KEPADA RM17.00. KENAIKAN TERTINGGI INI TIDAK MASOK AKAL, TIDAK PERNAH BERLAKU DI DLM MANA2 PIMPINAN UMNO/BN SEBELUM INI.

TERIMA KASIH KPD KERAJAAN NAJIB, KERANA KERAJAAN NAJIB SUDAH TIADA IDEA UNTUK MENJANA PENDAPATAN NEGARA.

DI SINI DAN DI MANA-MANA PON, TIDAK ADA LAGI PENGUNDI/PEMINAT/PENYOKONG UMNO/BN.

JUMPA LAGI DI PRU-14.

SEKIAN TERIMA KASIH.

Unknown said...

aina dah kena tutup mulut(dipecat)...tidak layak persoalan presiden party yg dia dah dilucutkan keahliannya oleh pembodek najib.

Anonymous said...

Bila nk update bro? Takkan blog ni dh jadi pemakan dedak najib plk?

Mihir Mane said...

Apply for freelance stylist jobs, freelance bloggers jobs, freelance musicians jobs,
anchoring jobs in India. modeling jobs

abhikhurana said...

Don't settle on basic. Get yourself best gifts from the best gift store online. Buy thoughtful gift for your parents & grandparents. christmas gifts for parents

sanjupawar said...

Get all the trending news of India in Hindi, news of web series, upcoming movies, latest twitter news, viral news, updates on India in Hindi. viral news

Indian Sarkari Jobs said...

This is my first time i visit here. I found so many entertaining stuff in your blog, especially its discussion. From the tons of comments on your articles, I guess I am not the only one having all the leisure here! Keep up the good work. I have been meaning to write something like this on my website and you have given me an idea
Latest Ind Govt Jobs

Raajsonwane said...

Not getting which is the best fitness band in India? Your perfect guide to decide which is the
best fitness tracker in India. best fitness band under 2000

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS