Kadang-kadang kita terlupa yang kita hanya menumpang di bumi ini.. Kita terlupa kuasa yang kita ada hanya sementara.. Kita lupa bila kita berlagak Tuan sedangkan kita hanyalah hamba dan macai.. Kita lupa sifat-sifat MAZMUMAH yang ada pada manusia..
DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong
Para Pembaca
HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
DOA KITA SEMUA
Thursday, March 24, 2011
DATUK T VS LELAKI Y - Lepas ni HURUF apa pulak akan MUNCUL? Dah makin BODOH rakyat diperlakukan mereka ini..
ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..
Petang tadi sudah terDEDAH siapakah gerangan 'DATUK T' yang dikatakan memperTONTONkan video seks seorang pemimpin kanan PKR.. Disangkakan banyak pihak sebagai seorang INDIVIDU rupanya 3 orang! Malah istilah 'DATUK T' itu merujuk kepada perkatan 'TRIO', melambangkan keSEPAKATan mereka ber tiga untuk bekerjasama dalam KES ini.. Semasa sidang akhbar petang tadi, 2 daripada 3 orang 'DATUK T' ini menjelaskan apa tujuan mereka berbuat demikian.. Itu pun setelah 'DATUK T' ini telah diKANTOIkan oleh MP Sungai Petani yang menDAKWA telah menonton video seks ini terlebih dahulu seterusnya mengatakan 'DATUK T' ini cuba memBELInya untuk keluar dari PKR..
Walaupun 'DATUK T' ini menjelaskan tindakkan mereka tiada KAITAN dengan UMNO, PERKASA, RISDA dan sebagainya TETAPI di peringkat rakyat bawahan mereka sudah pun meRASAkan Penasihat PKR seolah-olah diANIAYA dan sudah tentu rakyat akan PERCAYA bahawa UMNO/BN lah yang mengANIAYAi dia melalui ketiga-tiga 'DATUK T' ini.. Malah, kita cukup yakin Jentera Penerangan UMNO/BN pun tidak mampu menJAWAB tuduhan sedemikian kerana bukan UMNO/BN yang menDEDAHkannya sebaliknya ianya dilakukan oleh 3 orang persenDIRIan yang keBETULan pulak ada yang jadik ahli UMNO dan Bendahari PERKASA! Sentimen ini sudah pun merebak di kalangan RAKYAT serentak dengan pengakuan ketiga-tiga 'DATUK T' tadi..->KLIK<-
Salah seorang 'DATUK T' iaitu mantan Ketua Menteri (KM) Melaka memang diketahui UMUM sebagai seorang yang pernah dikatakan diANIAYAi oleh Penasihat PKR semasa dia menjawat jawatan Timbalan Presiden UMNO.. Walaupun mantan KM Melaka didapati tidak berSALAH oleh mahkamah atas tuduhan meROGOL budak bawah umur pada tahun 1994, IMEJ dan peribadinya telah diMUSNAHkan begitu teruk hingga ke hari ini.. Oleh itu, tidak SALAHlah jika ramai pihak beranggapan TUJUAN penDEDAHan video seks pemimpin kanan PKR ini tidak LAIN daripada untuk balas DENDAM terhadap Penasihat PKR.. Itulah PERSEPSI yang ada dalam pemikiran setiap RAKYAT ketika ini..
Malah, beberapa BLOG meLAPORkan pulak kenyataan bahawa MP Sungai Petani yang mengKANTOIkan penDEDAHan video seks telah cuba diBELI untuk lompat parti oleh salah seorang 'DATUK T' bekas rakan KARIB Penasihat PKR tetapi MP Sungai Petani itu menolak kerana HARGA ditawarkan terlalu MURAH.. Adakah ini BERITA yang mengGEMBIRAkan, kita pun tidak TAHU nak kata.. Yang buat TAWARAN pun sama BAHLOL dengan yang 'DEMANDING'kan harga DIRInya untuk keluar parti.. Lebih baik UMNO/BN dan jugak PERKASA menilai balik kedudukan 'DATUK T' dalam organisasi mereka berikutan penDEDAHan ini.. ->KLIK<-
APA pun, kita TIDAK menolak adegan dalam video seks itu benar-benar BELAKU.. Satu-satunya cara untuk memBUKTIkan keTELUSan 'DATUK T' ini ialah dengan terus menDEDAHkan segala video seks yang diKATAkan teraju UTAMAnya ialah pemimpin kanan PKR.. Di samping itu, kita jangan LUPA fakta bahawa 'DATUK T' bekas rakan KARIB Penasihat PKR itu jugak mempunyai BUKTI yang sangat KUKUH iaitu dia menyimpan jam tangan Omega milik pemimpin kanan PKR dalam video seks tersebut.. Tidak MUSTAHIL jugak pasangan seksnya iaitu 'AMOI' akan ditampilkan selepas ini sebagai SAKSI.. ->KLIK<-
Selain itu dakwaan KONONnya isteri Penasihat PKR menghantar SMS menuntut video tersebut jugak patut diTUNJUKkan.. Rakyat jugak tidak LUPA kenyataan Penasihat PKR sendiri dalam sidang media semalam yang memperSOALkan 'TIMING' rakaman video dan saiz perut pemimpin kanan pkr dalam video tersebut.. Tidak GUNA 'DATUK T' ini menuntut penubuhan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat keSAHIHan video seks ini kerana keSAHIHannya akan terBUKTI apabila BUKTI dan SAKSI yang lebih KUKUH dikemukakan oleh mereka bukannya menyembunyikan MAKLUMAT seperti ini..
PKR jugak tidak perlu GEMBIRA awal kerana video seks ini langsung tidak ada KAITAN dengan kes ’menJUBOR’ Penasihat PKR yang sedang dalam perBICARAan ketika ini.. Malah, motif video seks mungkin berTUJUAN untuk balas DENDAM antara 'DATUK T' dan 'LELAKI Y' di samping menDEDAHkan pekung masing-masing.. Ye la.. Dulu kau dah MALUkan aku, sekarang aku nak MALUkan kau la pulak! -> Lebih kurang macam tu la.. Jika terBUKTI sekali pun keSAHIHan video seks tersebut, tidak ada apa yang perlu diBANGGAkan sangat.. Sebaliknya kita patut MALU dengan diri kita kerana memPUNYAi ramai pemimpin POLITIK yang kuat SYAHWAT dan saling menDENDAMi sesama sendiri.. Silap-silap boleh jadi macam Pakistan negara kita nih kalau tidak diTANGANi segera..
UMNO/BN dan juga PERKASA harus segera turun ke bawah menagkis PERSEPSI buruk RAKYAT terhadap mereka EKORAN pengakuan dan penDEDAHan oleh mereka ini.. PKR sudah mula menebarkan DAKYAH kepada RAKYAT bahawa UMNO/BN dan PERKASA mencipta KONSPIRASI terhadap mereka melalui video SEKS ini.. Tidak perlu ragu-ragu untuk ambil tindakkan MAHKAMAH walaupun Menteri KDN sendiri masih takat beri AMARAN aje meskipun dirinya dan POLIS dituduh berKONSPIRASI menghasilak video seks ini.. Menteri KDN oiii.. Kalau nak SAMAN tu SAMAN aje.. Itu pun takut ke? HE!HE!HE!
Wallahualam..
Labels:
Cerita Politik
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA
KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?
Melayu dikhianati?
Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.
''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.
Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:
''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?
Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.
Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''
Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?
-Awang Selamat-
Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.
''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.
Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:
''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?
Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.
Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''
Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?
-Awang Selamat-
PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM
KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)
1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.
2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.
3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).
4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.
5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.
6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.
7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.
8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.
9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.
Ibrahim Ali
25 April 2009
1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.
2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.
3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).
4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.
5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.
6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.
7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.
8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.
9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.
Ibrahim Ali
25 April 2009
2 comments:
menonton, mengedar, mempromosi tak salahkan, cuma yang salah menjual dan membeli kerana ianya melibatkan r.m.
tak guna saman-menyaman, kan ISA ada
gunakanlah. Alasan mengganggu ketenteraman awam dan merosakan minda.
kalau tak merosakan minda, ayuh sebarkan dan galakkan pengedaran, pembikinan filem lucah dan jangan ada akta penerbitan mesen cetak tetapi jangan jual- rm , beri percuma.mana ada kesalahan.
gunakan ISA kepada mereka yang terlibat sebagai pelakun, pegarah, penerbit dan sebagainya.
alasan; mengganggu ketenteraman awam - minda
ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..
SETUJU - Itu pun kalau ISA boleh dugunakan untuk TUJUAN sedemikian.. HE!HE!HE!
Post a Comment